Reply to topic  [ 78 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
GACKT 
Author Message
walking proud
walking proud

Raportti:

MOON SAGA – Yoshitsune Hiden @ Akasaka ACT Theater // 25.07.2012

Ennen kuin alan kertoa, näytän tarinan henkilöt ja perässä on virallinen selitys (+ jotain epävirallistakin) hahmoista:

Image

Minamoto no Yoshitsune (GACKT)
Edesmenneen Minamoton yhdeksäs poika ja Yorimoton velipuoli. Epäilee, että syrjinnän tuntua esiintyy Mononoken (henki), Mononofun (puoliksi ihminen, puoliksi henki) ja ihmisten välillä, ja Mononofun olemassaolon merkitystä. Koska hänellä on puhdas sydän, jopa aikuisena, hän pystyy näkemään kaikki Mononoket.

Image

Kage (Taichi Saotome, pamphletin mukaan iältään tasan kaksi kuukautta vanhempi kuin minä! Zomg)
Hopea hiuksinen Mononoke, joka on tullut tunnetuksi ”Kagena” (Varjo), syystä, että tämä jatkuvasti seuraa Yoshitsunen vierellä, kummitellen siitä asti kun Yoshitsune pelasti heidän elämänsä. Kagella ei ole sukupuolta ja on elänyt yli 100 vuotta. Muut kuin Yoshitsune, voivat nähdä hänen hahmonsa öisin täyden kuun aikaan.

Image

Hiyori (Ayumi Suzuka)
Mononoke, joka on Kagen matkassa suojattina.
Koska hänen persoonallisuutensa on valoisampi kuin Kagen, hänet tunnetaan ”Hiyorina” (aurinkoisena)

Image

Tomoe Gozen (Yuga Yamato)
Kunnostautunut kamppailulajeissa huolimatta siitä, että on nainen ja heiluttaa keihästään henkevästi. (sarjassamme hyvä suomennos) Tukee ja pysyy rakkaansa Yoshinakan lähellä niin julkisesti kuin yksityisestikin. Yoshitsunen lapsuuden ystävä ja tunteiden kohde.

Image

Minamoto no Yoshinaka (Yasuyuki Maekawa)
Yoshitsunen serkku, myöhemmin tunnettu Kiso Yoshinakana. Koska häntä ei ole koskaan voitettu, hänet tunnetaan "Demoni Jumalana" tai "Demoni Yoshinakana". Vaikka hän kuuluu Minamoto klaanin, pääasiallinen linja syrjii ja vihaa häntä, koska hän on osa sukuhaaraa alhaisella asemalla.

Image Image

Satou Tsugunobu (Shinichi Fukumoto) and Tadanobu (Taya Kodo)
Veljekset, jotka on Yoshitsunen Shitennoun* jäseniä. Alunperin he työskentelivät Pohjois-Japanin Chinjufu Shogunille, Fujiwara no Hidehira ja he seurasivat Yoshitsunea tarkkailla tätä vakoojina, mutta pian Yoshitsune vangitsi heidän sydämensä ja vannoi heitä jakamaan hänen kohtalonsa.
* Shitennou- "Neljä taivaallista kuningasta”, tässä tapauksessa neljä voimakasta soturia, jotka ovat Yoshitsunen lähimpiä

Image

Musashibou Benkei (Shinnosuke Furumoto)
Yksi Yoshitsunen Shitennousta. Omaa ennennäkemättömät taistelutaidot ja on myös ammattitaitoinen taikuudessa. Sitonut Yoshitsunen voiman sisälleen vartaloonsa kauan sitten. Paremmin kuin sotaisa, hänen persoonallisuutensa on tunteellinen, lämminsydäminen ja hän liikuttuu helposti kyyneliin.

Image

Isashi Burou (Tsutomu Takahashi)
(En tiedä, onko tämä hahmon nimi oikein, mutta ainakaan kuvauksista ei löydy samannimistä eikä oikein lähellekään ja kaikki mun löytämät infot menee ristiin. Joka tapauksessa, Yoshitsunen ystävä samaan tapaan kuin edellä mainitut)

Image

Minamoto no Yoritomo (Goro Ohashi)
Yoshitsunen vanhempi veli(puoli). Minamoto-klaanin laillinen seuraaja isänsä, Yoshitomon, kuoleman jälkeen, hän johtaa perhettä. Hän uskoo vahvasti, että hänen olemassaolonsa tarkoitus on puhdistaa kaikki Mononofut, muut kuin Minamoto-klaani, tuhota Taira ja elvyttää Minamoto klaani.

Image

Hojo Masako
Yoritomon vaimo.
Oikeutetusti perineenä Hojon verilinjan ja voiman, hän on yliihminen, jolla on erittäin korkeat kyvyt.

Tässä kaikki, josta on kuvat, tosin muutama Yoritomoon liittyvä hahmo, mutta eivät ole niin tärkeitä . Nuo on esitelty ikään kuin ydinjoukoksi nuo.

ENNEN NÄYTÖSTÄ

Mistä lähteä liikkeelle? Varmaan siitä, kun tultiin Zannan kanssa Akasaka ACT teatterille, kun löydettiin sinne. Eka mentiin pikkuisen harhaan ja vähän liian pitkän kautta tuli päädytty perillä. Mutta ei se mitään, pääasia, että löyty! Istahdettiin siinä rapuille, mutta sitten sisältä kuulu, että Setsugekka soi ja goodspöydät näky lasin läpi ja...me mentiin sisään. Siis ovelle, koska ei tietenkään päästy, ovella nainen pyysi lippua ja näytin sitä ja sitten se osoitti, että juuri tuolloin kun ovet avataan, tänne pääsee. Eli 17:45. Mentiin takaisin niille rapuille ja kohta alkoi väkeä tulla sisältä. Tänä päivänä oli siis kaksi näytöstä ja tämä ensimmäinen loppu. Kello taisi olla jossain puoli neljän paikkeilla tuossa vaiheessa. Ja tässä kaksi kuvaa, toinen pienestä mainoksesta siinä ja ihmisistä, jotka tulee teatterista ulos (heilahtanut...):

Spoiler: show
Image

(Lol tuolle tyypille tuolla takana xD)

Image

Nähtiin siinä, että henkilökunnasta yksi nainen videokuvasi ja mies piti vieressä kylttiä. Teatterista tulevat pysähty osasta juttelemaan kameralla eli sanomaan terveisensä GACKTlle. Yo, myöhemmin olisi kenties meidän vuoro, vaikka saatto olla, että päädyttiin näkymään taustalla jo tuossa vaiheessa kun yhtä ihmistä kuvattiin meidän suuntaan jostain syystä. xP

Me ajateltiin sitten siinä vaiheessa hakea vähän täydennystä mahaan ja valittiin Mäkkäri (tylsästi joo, mutta oltiin aiemmin päivällä syöty kunnolla jossain peräti ravintolan tapaisessa Harajukussa) kohteeksi kun mulla sattu olla kartta, missä se luki muutenkin, vaikka taisi sitten pian se logo erottua. Käytiin myös jossain ihme kaupassa siinä lyhyellä matkalla.

Tultiin antimien kanssa siihen teatterin toiselle puolelle portaille syömään. Näkymä portaille päin ja niillä istuttaessa:

Image

Image

Selitys noissa äskeisissä näkyville ihmisille ei ole näytelmä, vaan LM.C faneja, ainakin meiltä tuli pari tyttöä kysymään kirjoitettaisiinko viesti niille. Mä sanoin, että en ole kuullut musaa koskaan (ja Zanna ei koko yhtyeestäkään xD) Ei hajua, mikä tempaus niillä oli, mutta LM.C team luki yhden paidassa ja näytti siltä, että oltiin vähän niin kuin väärän seuran läheisyydessä. Oltiin kyllä siinä portailla ihan hyvän aikaa, kunnes siirryttiin lähemmäs taas oikeaa ovea, siellä olevan muurin päälle istumaan. Siitä paikkeilta näkymää...

Image

Oli jotenkin hassua, että paljon ketään ei tullut niin kovin paljon aikaisemmin (no, kaikilla on paikat mitkä lipuissa ja kaikki ei goodsien perässä varmaan ensisijaisesti olleet), mutta kun näytti että pari ihmistä oli mennyt oven eteen, tultiin me siihen perään seisomaan. Oisko ollut noin varttia vaille vasta sitä sisäänpäästämisaikaa. Saatiin goods information-lappuset kätösiimme. Meille oli muuten tässä vaiheessa ”ongelma” eli päästä eroon mäkkärin take away pussista ja kaikista roskista siinä. Kun ei lähistöllä ulkona ollut roskista, mutta kyllä sieltä sisältä semmoinen viimein löyty. Oli vaan vitsin ääliötä pitää sitä mukana siinä, kun oli muuten hiostavaa olla siinä jonossa – ja muutenkin.

Joo, ovet avattiin melkolailla ajallaan, lipuista repäistiin repäistävä kaistale ja tämän jälkeen pino mainoslehtisiä tökättiin kätösiin. Sitten goods-pöytien luo. Zanna osti eka omansa ja minä loput samalta myyjältä. Myyjä selosti jotain kynästä Zannalle, jota ei tajuttu ja mä sanoin, että vain enkkua puhutaan, kun se kysyi, että onko näin. Jäljestä päin mietittiin, että nainen saattoi selittää, että kynästä saa tulemaan sekä punaista että mustaa, koska huomattiin tämä seikka. Muuta selitystä ei keksi! Niin, ja tosiaan mun ostoksissa meni yksi uusiksi, eli otin pouchin, koska muuten olisin ottanut penaali, se vaan oli niin olematon, että pouch ajaisi täysin saman asian – ja näyttää käytännössä penaalilta.

Okei, mulla ei ole tarpeeksi hyvää kuvaa pöydistä, joten tässä vaan kuva Gakulle osoitetuista kukista, joita tähän esitykseen ei ollut enää näemmä tullut kuin yhdeltä taholta:

Image

Mentiin tuosta alas, vesipullot ostettiin ja se pirun roskis löyty. Sitten ettimään paikkaa. Hyvä, kun eka mentiin alas ja meitä oltiin kovaa vauhtia viemässä melkein eturiviin, vaikka tiedettiin, että parvella on paikat. No, sivustalta sinne pääsi, eka tosin jäätiin hetkeksi vahingossa vessajonoon, kunnes tajuttiin, vai kysykö Zanna joltain, että just päinvastaisessa suunnassa oli ovi parvelle. Mentiin kohti paikkaa, missä meidän istuimet pitäisi olla, vaan kuinka oli: kuva teatterin sivuilla oli ”ylösalaisin”, eli meidän paikka oli toisella laidalla ja tosiaan A-rivi oli kuin olikin ykkösrivi parvella, joten H-rivi oli vasta 8. rivi...buu. Näinhän olin ajatellut kunnes sivuilta löytänyt paikkakartat, joista olin tullut niistä väärään uskoon. Zanna ehti saada ihan hyvän kuvan valkokankaasta näyttämön edessä ennen kuin ”vahtimestarineidit” älähti. Mä sain otettua lopuksi kuvan, mutta ei ole näyttämisen arvoinen. Joka tapauksessa siinä paikassa oli se hyvä puoli, että kokonaisuuden näki todella hyvin koko ajan. Tämä arvio tehtiin ja se piti paikkaansa. Katottiin siinä niitä ostettuja kamoja ja meni vähän yli puoli seitsemän ennen kuin näytelmä starttasi, jotain kymmenen minsaa siis myöhästy, mutta perusmeininki. Sinä odotusaikana soi hyvän kuuloinen kappale, musan näytelmään onkin säveltänyt YFC:n kitaristit.

[fangirling ahead] NÄYTÖS
Sali pimeni ja näytelmä alkoi eli näyttämön edessä olevalla kankaalla alkoi tapahtua, selostettiin ilmeisesti tarinan lähtökohdat, aika ja paikka. Sitten kun kangas nousi, ensimmäinen henkilö johon spottivalo osui oli tietenkin GACKT eli Yoshitsune. ♥ Tässä vaiheessa kuulu kertojan ääni eli selitti yksitellen aina näkyviin ilmestyvät hahmot. Meinaan tässä selittää, miten G oli tässä alkuhetkessä, mutta en taida osata. xP Joten joo...no, eka varsinainen näytelty kohtaus oli leppoisa ja hieman humorissävyinen tilanne, jossa Gaku siis oli. G puhui, kuten olin etukäteen lukenut, vähän korkeammin kuin normaalisti, mutta sana ”korkea” on ehkä väärä. Mä kutsun sitä Gakun ”näyttelemisääneksi”, vähän samaan tapaan G puhui kun äänitti Genesiksen äänen FF:n Crisis coreen, mutta tämä oli parempi. NIIN IHANA ääni, ettei mitään rajaa. Ei mitään uutta, kyllähän se tiedetään, mutta sitä kuunnellessa about kehräs. Ja siis LIVENÄ. Viimeksi oon kuullut sitä paitsi livenä G:n puhuvan vain enkkua, vain laulut laulanut japaniksi. Eri asia siis. Ja nyt kuuli täysin SELVÄSTI puheen, vaikka sisältöä ei vastaavasti ymmärtänyt juurikaan. Kuitenkin se tekijä, että niin kauas erottui tosi huonosti ilmeet, vähän harmitti. Olisi nyt ollut kiikarit niin kuin Zannan vieressä istuvalla! Tai olisipa paikka ollut edes siinä, missä aluksi sen luuli olevan. Mutta näytelmän lopussa (mistä tarkemmin myöhemmin) valaistus oli sellainen ja luultavasti näkökin tottunut tuijottamaan kauemmas, että erotti yhtäkkiä huomattavasti ilmeet ja se oli niin...onnellista! Muutenkin kun tietää niin hyvin, miltä G näyttää (lol), niin sekin edesauttaa jollain tasolla ”näkemistä”. Sitä paitsi, jo tässä ekassa kohtauksessa jotenkin aina kun näki G:n sivuprofiilin, niin jotenkin silloin aina meni enemmän järkeen, että siellä se on, koska erotti kaikki nähtävissä olevat piirteet paremmin.

Jotenkin se oli niin eri asia, kun G oli lavalla ja kun ei – kun oli, niin...miten sen sanoisi ilman, että kuulostaa... ookoo, sanotaan, miten asia oli: rintaa poltti, paremminkin lämmitti. xP Sitten taas kun tuli kohtauksia, täysin päinvastaisia, joissa vain puhuttiin ja näyttämöllä oli tyyliin Yorimoto ja oletettavan palatsin väkeä, niin silloin ajatus lähti helposti harhailemaan, kun ei ymmärtänyt eikä lavalla ollut ketään kiinnostavaa henkilöä. Sitä paitsi tässä näytelmässä Gaku ei ollut laittanut itseään loistamaan (niin, jos se ei ole vielä selvää: G on ohjannut ja käsikirjoittanut tämän!), tehnyt tätä vain todistaakseen erinomaisuuttaan, sillä valokeilaa Gakulla oli suhteessa vähän, jos ajattelee, että kyseessä pitäisi olla päähenkilö. Sen sijaan tätä valokeilaa oli annettu Kagelle, Tomoelle ja Yoshinakalle (mä tykkäsin hahmojen kohtauksista oikeasti tosi paljon), ja tuli yhdessä vaiheessa monta kohtausta peräkkäin, joissa Yoshitsunea ei ollut ollenkaan. Kagella oli myös ihana ääni, tapa puhua, ja mä tosiaan pidin Tomoesta, jotenkin seurasin naisen kohtaukset mielenkiinnolla, mutta saattoi johtua siitä, että ne oli valtaosasta muutenkin mielenkiintoisia ja juoniselostuksista muisti, mistä on kyse.

Mutta mitä tulee näihin näytelmän hauskoihin tyyppeihin, Benkeihin ja Satoun veljeksiin, niin kielitaidon puuttumisen vuoksi niiden merkitys jäi olemattomaksi. Benkein hahmo kommunoikoi yleisön kanssa, tuli kerran yleisön takaa ja veti jonkun tyypin mukanaan siihen istuinten eteen, ei nyt ihan lavalle kuitenkaan. :D Benkei myös kätteli eturivissä olevia ja tämmöistä. Ja piti sanoa, että nuorempi noista Satoun veljeksistä, sitä näyttelee Taya, joka on toiminut Gakun taustanssijana ja Nemuri Kyoshiro-näytelmässäkin ollut mukana, niin hätinä mä tunnistin sen verta kauas kumpi se on. Saman stailisia. Vaikka tuntu ne kaksi olevan juuri kohtauksissa, joissa oli monta muuta ja muutenkin näitä hahmoja oli niin monta – ja arvaatkaa vaan, kun Yoshitsune oli kohtauksessa mukana, katoinko muita! XD

Nyt voisin pureutua tärkeimpiin kohtiin näytelmässä ja niihin jotka jäivät mieleen – niitä tärkeimpiä ne nyt olivatkin. Paitsi sitä ennemmin totean, että Gaku muuten kävi roolissaan melkeinpä koko ihmisen tunneskaalan, eli näytteleminen oli monipuolista – very good job man! Gaku esimerkiksi nauroi ja hymyili paljon, minkä vuoksi oli vielä enemmän harmillista, miksi paremmin ei erottanut ja miksi jossain vaiheessa suunnittelin tekeväni ninjahypyn permannolle, lähemmäs lavaa. XD Mun edessä oli vain ”aita” ja seuraavan rivistön käytävä eli se rivi ei vielä alkanut siitä kohtaa. No joo, mutta mitä tulee kohtauksiin, joissa Gakulla, vai sanotaanko taas paremminkin Yoshitsunella, oli "ääritunteita", niin yksi niistä oli kun Yoshitsune puhuu Tomoen kanssa, joka on haavoittunut taistelussa (taistelu oli hieno/siisti kohtaus, siinä viholliset olivat naisten näyttelemiä...jotain ja Tomoe taistelee niitä vastaan yksin ennen kuin Yoshinaka ja Burou tulevat apuun) ja sitten Yoshinaka tulee paikalle ja tahtoo Tomoen mukaansa, joka ei tahto lähteä ja sitten Yoshitsune ja Yoshinaka alkavat riitelemään, mikä etenee siihen, että Yoshinaka vetää miekkansa esiin, mutta Yoshitsune ei suostu tappelemaan vastaan, vaan väistelee Yoshinakan iskuja, kunnes Yoshinaka on lyömässä Yoshitsunen päähän, Yoshitsune huutaa täysiä pelosta, mutta Yoshinaka lopettaakin juuri eli ei tee viimeistä iskua. Yoshitsune ryömii sivummalle täristen pelosta ja tilanne on yhtäkkiä toisenlainen. Paikalle on tullut muita ”jengiin kuuluvia” ja kiusoittelevat Tomoen ja Yoshinakan lisäksi ja nauravat Yoshitsunelle, että tältä pääsi housuun. xD Muistinkin tämän lukeeneni, kun Yoshitsune vilkaisee istuessaan housuihin ja muut ratkevat nauramaan.

Näytelmässä oli yksi kohtaus, jossa Gakulla oli toiset vaatteet kuin muuten. Se oli vain keskustelua sisältävä kohtaus, jossa Yoshitsune tapaa veljensä Yorimoton tämän luona (kai) ja koska Gakun hiukset olivat saman tyyppisen lakin alla kuin Yorimotolla on (huom. kuva), tunnistin Gakun vain äänestä, koska tämä vieläpä istui paikoillaan.

Tomoe saa surmansa taistelussa, itse asiassa kohtausta en muistakaan enää kovin selvästi paitsi, että raukka saa monta iskua (tässä tapauksessa vihollisina toimii miehet) ennen kuolemistaan ja pudotetaan pois näkyvistä. Yoshinaka on tämän jälkeen surullinen luonnollisesti ja vihainen, syyttää myös Yoshitsunea. Yoshinaka ja Tomoe ovat siis pari, minkä nyt jo esittelyissä Tomoen kohdalla ilmaisin ja mun pitikin pari kohtaa tähän liittyen mainita: ihan alussa Yoshitsune näyttää yleisölle päin käsillään sydänkuvioita, you know, eli eka viittoo sillä lailla ”nuo kaksi ja sydän”. :D Sitten ennen Tomoen kuolemista jossain kohtaa Tomoe on Yoshinakan kanssa kaksistaan. Siinä kohtaa soi muistaakseni näytelmän päämusa (jonka sävelen muistankin osittain ja joka on niin hyvä, WE DEMAND SOUNDTRACK!) , surumielinen kohtaus oli muuten, niin muistaakseni ekat major kylmänväreet tuli tässä vaiheessa mulle. Kohtaus päättyy parin suudelmaan ja näyttämö pimenee samalla hetkellä (niin kuin nyt yleensä kohtausten loppuessa, mutta...).

Ja sitten yksi hienoimmista kohtauksista, ellei hienoin, kun Kage(kin) kuolee. Kagen takana on vain valkokangas (etualalla näyttämöä, joka välillä laskeutui siihen eteen, takaosassa oli jatkuvasti toinenkin), jolla näytetään mustaa savun kaltaista demonia, jonka ääni kuuluu kumeana. ”Savu” hyökkää Kagea kohti ja ensin Kage saa viuhkallaan torjutuksi iskut, mutta lopulta se käy Kagelle hankalammaksi ja ”savu” onnistuu surmaamaan Kagen. Valkokankaalla näkyy myös veri, joka mukamas tulee Kagesta sivallusten yhteydessä, mutta kohtaus näytti perin uskottavalta ja upealta. Cool effects todellakin. Tämä ei ollut ainoa kohta näytelmää, jossa taustakangasta olisi hyödynnetty samoin, mutta ne olivat pienempiä tapauksia. Etualalla olevaa valkokangasta käytettiin suojana, jonka takana lavasteet muuttuivat. Yleensä näissä kohdissa kertoja kertoi, mitä tässä välissä tapahtui , ja filmi näkyi kankaalla. Tuskin osaan kuvata sisältöä, mitä jäi päähän, mutta sen osaan kai selittää, kun kerran video oli kolmiulotteinen: aivan kuin oltaisiin menty monen kymmenen toriin (ne shintolaisportit, you know) läpi itsekin. Nuo graafiset jutut olivat siis aika vaikuttavia mielestäni, jossakin kohtaa hieman liikaa tietokonemaiselta näyttävä tausta osittain. Yleensä lavasteita ei ollut hirveästi, tausta toimi lavasteena yksinomaan ja vain lavarakennelma muutti, mutta kyllä jotain oli sanalla sanoen lavastustakin, ainakin palatsi(?)kohtauksissa.

Musiikki, kuten sanottu, oli yksi vaikuttavimmista tekijöistä tässä näytelmässä myös. Se todennäköisesti vaikutti siihen, miksi ekan kerran tämän aikana itkin. Kylmiäväreitä siis tuli loppua kohden koko ajan enemmän, that's for sure, mutta näytelmän loppupuolella, kun Yoshinaka ja Yoshitsune taistelevat (itse asiassa tämä oli Yoshitsunen ainoa taistelukohtaus käytännössä, eikä niitä niin paljon muutenkaan ollut, muutama vain) rupesi itkettämään. Tapaus meni niin, että ensin Yoshitsune ei taaskaan tahtonut tapella, mutta tämän on kuitenkin pakko puolustautua käsillään. Kun Yoshitsune on pahasti Yoshikanan alakynnessä, Yoshitsune lennähtää toiselle puolelle lavaa. Tätä aiemmin pystyikin erottamaan narun Gakun selästä. Niin, seuraavaksi demoni Yoshitsunessa herää ja ottaa Yoshitsunesta vallan (aiemmin Yoshitsune on kieltänyt, että hänessä mononoke puoli Kagelle, joka vastaavasti yrittää saada Yoshitsunen kohtaamaan tosiasian – mä tiesin kohtauksen aikana, että tästä on kyse. Siinä oli myös Hiyori ja muista mononokeja, jotka tekevät hienovaraisia akropaattitemppuja roikkuen katosta). Yoshitsunen ääni muuttuu (”pahisääneksi”) ja tämän nauruun lisätään kaikuvaa efektiä. Yoshitsune alkaa siis taistelemaan Yoshinakaan vastaan yrittäen tappaa tämän. Musiikista tulee tässä demonivaiheessa raskaampaa, kitarat alkaa pauhuta (me so liked). Yoshitsune palaa hetkeksi itsekseen ja käskee Yoshinakan paeta, itse pyörien maassa tuskissaan yrittäen taistella demonin ottamasta valtaa uudestaan. Kuitenkin, demonipuoli palaa (se oli tässä vaiheessa musan muuttuessa taas siksi surumielisemmäksi kun mua rupesi itkettämään) ja iskee kohtalookkasti Yoshinakaa. Lähes samantien Yoshitsunen palaa itsekseen. Tämä ottaa Yoshinakan käsivarsilleen oikeasti itkien ja pyytäen, että Yoshinaka ei kuolisi ja huutaa (oikeasti KOVAA) Burouta apuun (joka osaa herättää kuolleita), mutta on liian myöhäistä.

Tämän jälkeen näytetään vielä Yorimotoa ja jotain – sen jälkeen kankaalle tulee japaniksi ”Jatkuu”. Ensin loppukumarruksessa ovat viimeisessä kohtauksessa olleet ja takana kankaalla näkyvät lopputekstit. Sitten muut näyttelijät tulevat, kaksi kerrallaan ja hahmoille tyypillisillä tavoilla (otaksun) lavalle yleisön taputtaessa. Itketti taas tässä vaiheessa, nyt vielä enemmän...se oli niin, en mä tiedä. Gaku heitti kirsikkapuun oksan (oletan, ainakin kirsikan kukilta näytti) yleisöön olkansa yli kääntyessään poispäin yleisöstä! Lucky bitch siellä etummaisissa rivissä, mihin riville se ikinä lensikään ja kuka sen saikaan.

Kuten etukäteen tiesin, loppun tuli vielä ylimääräinen kohtaus. Sama joka oli tullut aiemmin, mutta joka loppui erilailla ja oli täten pidempi. (ja pidempi kuin olisi odottanut!) Yoshitsune ystävineen (kaikki muut kuvissa paitsi Yorimoto ja tämän vaimo) juo tai ainakin osa, mutta hengaavat rennosti joka tapauksessa. Sitten lopussa Yoshitsune sanoo heidän olevan aina ystäviä, mutta että he eivät ole ystäviä – he ovat perhe. Tämän kohdan paikansin helposti, siis tiesin etukäteen, että tämä sanotaan, mutta kielitaitoa riitti kohdan tunnistamiseen asti. (Samaan tapaan meni yhden toisenkin kohdan kanssa aiemmin.) Tuo perhe-kadeetti ei ollut viimeinen repliikki ihan, mutta lopussa siis kaikki nousivat seisomaan ja lavalle alkoi sataa kirsikan kukkia ja Setsugekka – The End of Silence- lähti soimaan. Ei ihan koko biisi tietenkään, mutta HYRR NYYH– se mahtavaa, äää...Eilen kuuntelin sattumalta biisin just tätä aloittaessani ja hitsi kun tuli alkuun kylmiäväreitä. Biisistä taidan muistaa näytelmän pitkään...

NÄYTÖKSEN JÄLKEEN
Oleellisin mainittava vielä näytöksen jälkeisestä on tietenkin se, että päädyttiin sen videokameran eteen. Ensin mentiin massan mukana vain ohi, mutta sivustalla aseteltiin kamojamme paremmin ja Zanna sano, että mennäänkö puhumaan kameralle. Mä olin miettinyt esityksen aikana myönnettävästi, mitä sanoisin kameralle ja suostuin, muuten katuisin. Että mennään nyt nolaamaan itsemme! xD Tultiin kameran eteen, kun siinä ei ketään ollut ja sanottiin arigatoo gozaimas molemmat ja sitten Sanna sano enkuksi tykänneensä musiikista (ainakin) ja minä sönkkäsin, että spesiaaliefektit olivat niin siistejä ja ”it was so amazing”! Sanna sano myös ”greetings from Finland” ja kuvaajanainen nyökytteli, että ”sugoi”. Mä sanoin ”Yeah” ja ”siis”, vahingossa myös. Nyt alkaa naurattamaan oikeasti...anyway, Sanna totesi loppukadeetiksi, että en tiedä mitä sanoa ja sitten häivyttiin. Mä taisin jotain nyökkiä, että sanaton tässä ollaan. Olin niin hermostunut ja ~in feel~ että Zannan kanssa alkumatka metrossa oli varsin innostunutta päivittelyä/pälätystä – lähinnä just tuon videon takia, että ”Gaku näkee sen!”. Eipä ollut eka kerta mulla kun päädyin videolle, jonka G näkee, mutta nyt vain puhuin...Mutta tulipahan se tieto perille, että Suomesta asti oltiin siellä! Ja että me oltiin fiilareissa, ainakin voin sanoa omasta puolesta olleeni. Salissa oli näkynyt pari muutakin ulkomaalaista, luultavasti äiti ja tytär.

YHTEENVETO
Gaku teki sen taas. Sanotaanko, että kyllä se jotain kertoo, että vaikkein ymmärrä japania nimeksikään ja Gakua ei näy kovin läheltä ja se ei ole koko ajan kohtauksissa ja jäljestä päin on blown away. Rakennusaineet oli kohdillaan, grafiikat, efektit ja musiikki (soundrack, soundrackkkk!) säväytti ja kertoo sen, mitä sanat ei kerro ja tietenkin myös näyttelijöiden kehon kieli, kyllähän tunteet välittyy ilman sanojakin. Alunperin aikoinaan ajatteli, että visuaalisesti esitys tarjoaa jo pelkästään paljon ja GACKTn kattelemisessakin on jo aika riittävästi. ;) En nyt olisi välttämättä olettanut, että itken/liikutun, mutta niin vain kävi tässä tapauksessa. (Gakuhan sanoi, että pistää porukat itkemään tällä näytelmällä - onnistui nyt mun tapauksessa) Mähän en itkenyt viime vuonna YFC:n konsertissa, ei vain mätsännyt tilanteeseen, vaikka yhdessä vlissä tulikin älytön tunne, ettei tiennyt itkeäkö vai nauraa, mutta paremminkin hymyilytti. Oli tämä ja se niin eri asioita, ei voi muuta sanoa. Mukava kokea Gaku "eri muodoissaan", ihanaa oli päästä herran omalle kotikentälle näkemään tämän itsensä. ♥

August 4th, 2012, 3:13 pm
Profile
RED LINE ~for TA~
RED LINE ~for TA~

Kuulostaa siltä, että teillä oli ikimuistoinen kokemus! Oon varsinkin ilonen sun puolesta tästä Alias kun olet kuitenkin vähän enemmän Gackt -fani. :) Kiva kun jaksoit kirjottaa noin pitkän raportin!

August 4th, 2012, 7:08 pm
Profile WWW
Melody
Melody

Ahahhah ja sailahan ei olisi päätynyt kameran eteen pölisemään jos mä en sitä sinne olis johdatellut xDD Hyvä raportti tästäkin Alias! Näytelmä oli loistava, vaikka aluksi - pakko myöntää - meinasin nukahtaa. Mutta kummakos kun ei ymmärrä yhtään mitä tyypit edessä puhuu ja muutenkin meno oli lavalla aluksi aika rauhallista. Mutta täysin kiinnostuneena olin kyllä keskipaikkeen jälkeen, ja aina kun gaku tuli esiin! Mutta eipäs gakun nähnyt kuin pienenä pisteenä :( ei nähnyt kunnolla naamaa, mikä harmitti. Koska ei oikeastaan mulle edes tullut semmoista fiilistä, että nähtiin gaku, kun en nähnyt naamaa periaatteessa ollenkaan... Mutta. videolle päästiin, jonka gaku on mitä mahdollisimmin nähnyt :) hehee. Sailalle tämä oli kyllä varmasti isompi juttu, vaikka oli kyllä munkin mielestä hienoa nähdä gaku livenä - tottakai! Mutta keikka olisi ollut itselleni mieluisempi. Johon oon kyllä menossa heti aliaksen mukaan, kun sen aika tulee!

August 4th, 2012, 9:42 pm
Profile WWW
walking proud
walking proud

^En olisi luultavasti mennyt, en...ainakin olisi saattanut kaduttaa, mutta kun siinä mietti katuuko enemmän sitä, että menee...Onneksi tuona päivänä näytin ainakin suhteellisen hyvältä. :P Eri asia kuulostinko...

Joo, ja toki keikka on aina keikka! Sen voi sanoa, että ekalla kerralla kun näki Gakun niinkin läheltä, niin ei se siinäkään käynyt kunnolla järkeen, että niin se on tuossa oikeasti, se oli vaan niin beyond se tilanne ja samaan aikaan "niin, mitäs ihmeellistä tässä, harvinaisen tutun näköinne tyyppi". Ja nyt taas jos miettii, tämä meidän reissu kokonaisuudessaan, tämä näytelmä oli vain yksi osa sitä, joka päivä tuli jotain uutta, niin kuin putkessa olisi mennyt, mutta kummasti jäi takaraivoon kuitenkin impressioonit ja matkan kohokohtiin kuului ilman muuta, niin kuin ilmeisesti oli tulkittavissa. :D

Btw, kun nyt ostin matkalla sen YFC:n world tourin Berliinin keikan viime vuodelta, niin aion katsoa sen 9. päivä G:n näkemisen vuosipäivän kunniaksi. Tuli tässä matkan jälkeen semmoinen aate jostain päähän. Mähän en ole katsonut netistä tai ladannut tuota ollenkaan aiemmin, nähnyt .gifejä vain. Japanin keikkojen taltiointeja sen sijaan oon. Tuon Berliinin tapauksessa oon pelännyt, että se sotkee mun omia muistikuvia, mutta tuskinpa, varsinkaan enää tässä vaiheessa, ja tapaus on kuitenkin eri - kaikki "käsikirjoitettu" on vaan samaa kuin mitä Ruotsissa.

August 5th, 2012, 7:14 pm
Profile
walking proud
walking proud

Tuplailenpa, koska there's some major news: 42. 白露-HAKURO- single ilmestyy 10.10.2012! Vielä saa oottaa tovin tuota, mutta PV Hakurolle on kuvattu tässä just noin viikko sitten. Ja tässä kappalelista, toinenkin uusi biisi löytyy sinkulta nimittäin:

1.白露-HAKURO-
2.情熱のイナズマ (Jounetsu no Inazuma)
3.白露-HAKURO- (Instrumental)
4.情熱のイナズマ (Instrumental)

<DVD>
白露-HAKURO- MUSIC CLIP

Ja tämä on jo vanhaa settiä, mutta GACKT toimi baarimikkona 30.07 Jack Daniels-yhteistyön kunniaksi tai paremminkin Facebookin avaamisen. Kuitenkin ennen meidän matkaa tuli tästä tieto, että DEARSiin kuuluvat voi arvontaa osallistumalla päästä tuonne salaisessa paikassa pidettyyn tapaukseen. Vähänkö ärsytti, kun ei ole jäsen, kun olisi tuona päivän ollut Japanissa! Vaikka olisi tietysti sitenkin pitänyt vielä voittaa, mutta...ja onneksi en muistanut tuona päivänä tätä ollenkaan enää. No joo, mutta peräti 200 DEARSia oli paikkeilla ja 20 sai Gakun tarjoaman drinkin.

Image

Image

Image

Joo, DEARSiin liittyminen ulkomailta edellyttää jonkun shopping servicen apua. En todellakaan tiedä, missä rekata voi netissä, ei vain sivuilta löydy mistään osioista, käsittääkseni. Näytelmää ennen niissä mainoslehtisissä tuli tämmöinen DEARS fanclub info, mutta siinäkin lukee aina vain se puhelinnumero. Että onko se tosissaan sitä kautta vain...? Jaa jaa, en nyt ole kuitenkaan ihan varma, haluanko tosissani liittyä, kun ei niitä parhaimpia hyötyjä saa kuitenkaan...mutta nyt vaan tuli tämmöinen hetki, että ajattelee olisi niin siistiä ollakin jäsen.

Ja lopuksi on postattava tämä, kun on niin vietävän söpö ♥:

Image

Gakun koira Angie pelkäsi toimistolle tuotua lahjavesimeloonia (G postasi kuvan uusimmassa LINE viestissään). Awws pientä raukkaa. Noin pieni eläin (se on suurin piirtein kaksi vuotias jo, btw) voikin ihan helposti pelätä vihreää jättimöykkyä. xP

August 10th, 2012, 8:12 pm
Profile
RED LINE ~for TA~
RED LINE ~for TA~

^Voi tuo koira. ♥

August 10th, 2012, 9:37 pm
Profile WWW
Melody
Melody

^^aww sydämeni suli ♥ niin mahdottoman suloinen pieni palleroinen ♥

August 12th, 2012, 12:05 pm
Profile WWW
walking proud
walking proud

Jahas, nyt tuntuisi siltä, että voisi kirjuustella tällekin osastolle.

Ensinnäkin Gakuun liittyen on tässä ollut juoruja liikkeellä, ilkeitä sellaisia. Mä en itse asiassa kunnolla ole mitään lukenut, mutta mitä nyt oon käsittänyt, niin lyhyesti sanottuna kyse on ollut veroista ja että G:n yhtiö ei olisi hoitanut niitä oikein ja SHOW YOUR HEART-projektin rahat olisivat menneet omaan taskuun. Jotain tämmöistä. Sitten on ollut myös vähemmän vakavaa ja todellakin epäuskottavaa juttua, että Gakulla olisi avioton lapsi jossain Kanadassa. :lol: Joo, mutta tuo verojuttu on kyllä niin ikävä ja ärsyttää, kun se on laajalti levittäytynyttä ja jotkut ottaa sen todesta kuitenkin. :( Joo, G ite sanoi blogissaan asiaan liittyen näin (koko käännös: http://amaia.livejournal.com/262521.html):

Well, since right before the filming for the drama series started,
a fuss started over various things.
Well, honestly, it was a giant helping of "WTF??"
It feels so malicious I can't help but laugh.
They certainly don't like me. Ahahahaha.
Don't look down on private management.
Well, I think I'll go on commenting about this on "GACKT Channel"
Those of you who are interested in what's been made a fuss of lately should go read it,
and those of you who aren't interested and think "What a load of crap again" don't need to.

Well, I'm just going on doing things I should one by one
and producing results.
But what I apologise for from the bottom of my heart,
is the fact that even those who worked hard to cooperate with me out of goodwill after the earthquake
due to some ridiculous articles,
are being given sidelong glances.

Of course, they laugh and tell me they aren't worrying about it at all.
That's because they know me personally,
and understand the beliefs I live my life with.

I want to express my gratitude that I have friends like that,
and I have to think of something I can do for them.

And the warm words from many DEARS cheered up my heart.
Truly, thank you.
There are times I feel like sighing,
but I'm doing my best to "laugh at times like these"

;_; ;_; Gakuchi on ihana, ettei mitään rajaa. Toivon, että tämä asia tulee loppuun käsitellyksi ja parhain päin eikä G:n maine tahriinnu turhasta. Ja voimia (ja kiAita) tietenkin G:lle!!
Akira Imai (joka tietää tabloidin toimintatavoista ilmeisen hyvin) twiittaili asiaan liittyen: http://ohgacktyoudidnt.livejournal.com/394368.html Tabloidit ei tosiaan välitä muusta kuin että niiden paska myy. Tekeehän ne työtään, mutta voisi olla joku raja. Ovat vielä tottuneet oikeusjuttuihin, niin niiden voittaminen on perin hankalaa, jos oikeuteen ne haastaa.

Tämän vuoden Platinum Box ilmestyy jouluaattona ja postaanpa nyt CM:n:

Sitten HAKURON kannet, ne on julkaistu:

Image Image

Täysin Setsugekan kierrätystä (vaan huonompi versio) tuo eka kansi (regular edition, jonka oon juuri muutama päivä sitten ennakkotilannut), mutta biisit liittyy ainakin tämän seikan perusteella MOON SAGAAn. On tuossa sentään se ero, että taivaalta tulee syyslehtiä eikä lunta. xP Täytyy myöntää, että pidän DVD-version kannesta enemmän.

September 15th, 2012, 2:49 pm
Profile
walking proud
walking proud

Multa unohtu viime viestistä yksi uutinen ja nyt on tullut lisää kivaketta muutenkin, so I post!

GACKT tullaan näkemään Akumu-chan-nimisessä TV-draamassa, minimaalinen traileri ja lehdistötilaisuudesta yksi kuva:

Image

Selitys Gakun prinssiasulle trailerissa on, että Akumu-chan näkee GACKTn hahmon täydellisenä prinssi tyyppinä unissaan. Kuulostaa ja vaikuttaa todella mielenkiintoiselta tämä rooli...ja toisaalta aika oudoltakin. xD

G sanoin edellisessä LINE-viestissä tekevänsä musiikkia(kin) tällä hetkellä! Olisikohan mahdollista, että HAKUROn jälkeen tulee toinen single heti perään ja alkaisi kohta olemaan sen seuraavan GACKT-albumin aika. Toivottavasti, ainakin pitäisi piru vie. xP Joka tapauksessa G mainitsin kirjoittaneensa ainakin yhden kappaleen, jonka on tehnyt naisen näkökulmasta, mitä ei ole tehnyt hetkeen.

Mitä tulee HAKUROOn, PV:n preview on ilmestynyt. Toden totta, se on Setsugekka vol. 2.0

Ja...G on uudessa Nortonin mainoksessa ja jos tämän viestin sattu lukemaan, niin suosittelen, ei vaan VAADIN katsomaan tämän! xD No joo, mutta tämä kuuluu ehdottomasti GACKTn loistavimpien CM:ien joukoon, hands down:

September 22nd, 2012, 3:35 pm
Profile
Dearest
Dearest

^ Haha. Tuo mainos oli aika kiva, :) Ja taas tuo kohta missä Gackt on lasten kanssa....aaw. <3

September 22nd, 2012, 5:15 pm
Profile
Reply to topic   [ 78 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next