Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Matkailu 
Author Message
walking proud
walking proud

Random kommentointia:

Zanna wrote:
no oon vähän suunnitellut väh. muutaman vuoden päähän. Mutta koska elämä on aina yhtä arvaamaton, niin eipä sitä voi lukkoon lyödä yhtään mitään. :D voi olla, etten pääse lähtemään vielä pitkään aikaan, tai sit voitan lotossa ja pääsen lähtemään heti xD koskaan ei tiedä. Mutta toivon pääseväni viiden vuoden sisällä sanotaanko näin. Ja kesällä oltiin juu, muuten ok, mutta pirun kuuma!! ja japanilaiset vetelee villapaita päällä.. xD eli kesällä en oo enää lähdössä. Jotenki kiehtoo tuo kevät ja se kauneus kun kirsikankukkapuut kukkii ja muutenki kevät ah <3 haluan kuitenkin nähdä vielä ayun samalla reissulla, niin pitää vain toivoa että keikkoja on keväällä.. tai sit se on uudenvuoden aika. Mutta se kevät innostaa mua kyllä eniten. Mutta se riippuu aivan ayusta, jos nyt sattuu keikkailla vielä silloin, ja kaikesta.

Heinäkuu on just se kuukausi, jota matkaoppaissa ei suositella. xD Hyvä asia tuossa ajoituksessa oli sään puolesta sateen puuttuminen (yhtenä päivän koitti pisokoja pudotella, mutta se jäi käytännössä olemattomaksi sateeksi), koska taas kesäkuussa Tokion asteilla on sadekausi meneillään. Joo, syksy ja kevät on parhaat ajat mennä sinne.

Quote:
Mutta sillon ku mentiin shinkansen-luotijunalla sinne shizuokaan niin herran tähären, mua osalta "järkytti" miten "Huono"kuntoisia taloja siellä oli, mutta rupesin miettimään, kuinka tyytyväisiä japanilaiset kuitenkin on ja kuinka upeilta ne talot ja huoneistot varmasti näyttää omalla tavallaan sieltä sisältä, vaikka ulkokuori oli aika ränsistynyt osittain. Se kulttuuri. Ja mua kiehto ne talot ja ahh. se junamatka oli hirveen avaava. Varsinkin jälkikäteen kun on ruvennut miettimään näkemiään asioita. Silloin kaikki oli toki niin uutta ja kiehtovaa ja tunnelma oli osaltaan aika jännittynyt, niin suurin osa ajatuksista laukes vasta kotona. :D

Shinkansen oli ihana kokemus! ♥ Mutta nuo japanilaistenkämpät on ahtaita ja huono eristeisiä ainakin, ja vähän köyhemmillä varmasti niitä kokonaisuudessaan ankeitakin. Ja torakoitahan niissä helpostikin tapaa...ugh. Onneksi ei niiden kanssa ei tarvinnut tuttavuutta tehdä Sakura ho(s)tellissa. Näytti huone semmoiselta tosin, ettei torakoille oo siellä mitään, ei edes kunnollista paikkaa lymytä. Puhtaus onkin paras valtti niitä vastaan. Ne vaan pääsee japanilaisten talojen huonojen eristysten takia leviämään helpommin.

Quote:
Japanilainen ruoka <3 mä halusin jatkuvasti mennä syömään johonkin paikalliseen ruokapaikkaan tms. Alias ei ollut niin innoissaan :D:D ja ne riisiliharuuat yammii, oli jotenkin niin kiva istua siellä paikallisten keskellä. Ja kuunnella sitä japanilaista puhetta, ja olis ollu ihana ymmärtääkin jotain toki. Mutta kyllä loppuviikosta alko tekemään mieli perunamuusia. Ja jotain tiettyjä suomalaisia juttuja kyllä.

Syön nykyisin japanilaista vähintään kuukausittain paikallisessa japanilaisessa (pitäjät ei oo japanilaisia, mutta ainakin kerran oli yhtä aikaa japanilaisiakin asiakkaina, kuulin puheesta), mutta edelleenkään tietyt ei innosta ja kun silloin matkalla heinäkuussa oli niin kuumankostea sää, niin suurimmaksi osaksi sen vuoksi ruoka ei maittanut muutenkaan. xP Onhan noita ruokapaikkoja ja annoksia Tokiossa moneen junaankin (esim. halvoilta kolikkokioskeilta ei voi odottaa ihmeitä, lol). Mitä nyt tuli syötyä, niin valtaosa oli vähintään ok. Riisi ei oo mun juttu, joten just sen välttäminen tuli erityisesti matkan loppupuolella ajankohtaiseksi. Jep, voi hitsi kun alko kaipaamaan supisuomalaista ruokaa. xD Ehkä ens kerralla Japaniin mentäessä söisin sushiakin jossain, sillä esim. californian sushit = nam! Tempura (=frileerattua kanaa, kasvista tai äyriäistä) on kanssa semmoinen japanilainen ruoka, jota tykkään syödä. Syötiinhän me Sannankin kanssa niitä katkarapuja, jotain kalaa ja kanaa frileerattuna sieltä Sky treen ruokatorilta. :D

April 6th, 2014, 5:47 pm
Profile
Dearest
Dearest

Mun voisi olla vaikeuksia päättää minne haluan Japanissa syömään kun mulle kiinalainen ruoka on paljon tutumpaa ja niissäkin (siis kiinalaisissa ravintoloissa) käyn syömässä oikeastaan vain silloin kun käyn Etelä-Suomessa. Syön tosi harvoin nykyään ulkona ja tähän ei ole syynä mun taloudellinen tilanne vaan se, että olen nyt viimeisen vuoden aikana alkanut tekemään enemmän ruokaa itse. Olisi jossain vaiheessa kiva kokeilla myös aasialaisten ruokien valmistusta, mutta tällä hetkellä liikutaan vielä aika lailla täällä turvallisessa kotisuomessa mitä tulee raaka-aineisiin. :P

Olisin myös Zannan tavoin todella innokas näkemään Japania jonkun paikallisen silmin. Ehkä näkisin juuri sellaisia puolia Japanista, joita en ole itse tullut ajatelleeksi.

April 7th, 2014, 12:21 am
Profile
RED LINE ~for TA~
RED LINE ~for TA~

Mä toivon edelleen, että pääsisin taas uutenavuotena Japaniin... toivottavasti onnistuu!

Mutta sen lisäksi ihan kauhee hinku Lontooseen! Tahtoo musikaaliin ja Disney Storeen. :D

May 4th, 2014, 5:20 pm
Profile WWW
Dearest
Dearest

^ Mikä musikaali/musikaalit sua kiinnostaisi eniten nähdä? :)

Olin toissakesänä katsomassa Wicked- musikaalia ja oli kyllä tosi hyvä! Vanhemmat taas kehuu vuolaasti Billy Elliotia.

Mulle oopperan kummitus on sellainen minkä haluaisin vielä joskus nähdä.

May 5th, 2014, 1:57 pm
Profile
Dearest
Dearest

Onko kellään kokemuksia Dublinista, Manchesterista tai Skotlannista?

Vähän ollut suunnitteilla matka johonkin noista paikoista. :)

June 10th, 2014, 12:43 pm
Profile
Reply to topic   [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4