Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Matkailu 
Author Message
RED LINE ~for TA~
RED LINE ~for TA~

^Oon kyllä niin innoissani sun puolesta!! ^^ Tuut varmasti pärjää tosi hyvin ja tästä saa loistavaa kokemusta!

Mun suunnitelmat on varmistunut siinä mielessä, että ensi vuoden syksyllä olen menossa takaisin Japaniin. :)

May 18th, 2012, 10:10 am
Profile WWW
walking proud
walking proud

nanni wrote:
Tuolla aiemmin sanoin päässeeni töihin suomalaiseen ravintolaan, mutta nyt menenkin turkkilaiseen vaateliikkeeseen. :) herranjestas, ens viikolla lähtö ja se on sit hyvästit Suomelle pariks kuukaudeks. Yhtä aikaa jännittynyt, innoissaan, iloinen... ihan huippua päästä täältä välillä pois !

Siistiä, syystäkin olet innoissasi. :D Toivotan mukavaa työsarkaa/matkaa!

May 18th, 2012, 10:46 am
Profile
walking proud
walking proud

Hauskaa matkaa, nanni! :mrgreen: Siitä tulee kyl varmasti ihan mieletön kokemus!

May 18th, 2012, 3:48 pm
Profile
Melody
Melody

Juu hauskaa reissua nanni ;)

May 18th, 2012, 8:59 pm
Profile WWW
Startin'
Startin'

Kiitos kaikille ! :----) ♥

May 19th, 2012, 4:55 pm
Profile
progress
progress

nanni, kuullostaa mahtavalta!! :)
ja tosta thaimaasta vielä, musta tuntuu että se on siks suosittu et siitä on kehittynyt valtava turistirysä = ollaan samalla kaukana ulkomailla mut toisaalta taas ihan kuin ei oltais menty minnekään. tarjoaa keskiluokkaiselle länkkärille sopivasti eksotiikkaa ja valkoihoisten täyttämiä rantoja :D
mä ite haluaisin kans joskus thaimaahan, mutta mua kiinnostais nähdä siitä myös se puoli, jota ei näy finnmatkojen mainoksissa. jokaisessa maailman kaupungissa on kuitenkin jotain erikoista, joten en haluis missään nimessä jäädä pelkästään tyyliin bangkokiin :D

May 26th, 2012, 1:14 am
Profile WWW
Dearest
Dearest

Vanhemmat on nyt jo jonkin aikaa kyselleet, että missä haluaisin käydä kun niillä on talviloma. Sitten kun ehdotan jotain niin äiti aina selittää jotain kalliista lentolipuista yms. :lol: Sillä on pakonomainen tarve päästä jo neljättä (?) kertaa Lontooseen. Minä taas en oikein välittänyt siitä meidän toissakesäisestä reissusta. Parasta antia oli se japanikauppa.... :roll:

March 13th, 2014, 2:58 pm
Profile
Melody
Melody

^ootteko päässy yhteiseen päätökseen? :D

ite haluan takaisin japaniin niin kovasti.. tai just johonki hyvin erilaiseen maahan. Mutta jotenki tuo Japani ikävä iskee aina pahiten. Ja jos johonkin pääsisi ilman, että tarttisi miettiä rahaa tai sen sellaisia, niin en epäröisi hetkeäkään kohdemaan kanssa. Joka paikan haluan koluta läpi tässä maailmassa, mutta Japani. Voisi sanoa, että osa mua jäi sinne, kun siellä oltiin. On se vaan niin rakas paikka. Joskus iskee jopa niin kova ikävä, että voisin melkein itkeä, kun en pääse sinne aivan heti :D mutta kyllä mä vielä sinne lähden, se on varmaa. :)

April 2nd, 2014, 9:49 pm
Profile WWW
Dearest
Dearest

^ Ei tarvinnut. Hän hyväksyi tosiasiat (heh) ja matka jäi tekemättä. Päätös jäi liian viime tinkaan eikä kukaan muu oikein ollut lähdössä... :lol:

Mulla on vielä Aasia valloittamatta, mutta onhan tässä koko elämä aikaa - toivottavasti. :D Ootko yhtään miettinyt minä vuonna ois kiva lähteä toiselle reissulle Japaniin? Ja olitko muuten viimeksi Aliaksen kanssa siellä kesällä vai mihin aikaan vuodesta? Vielä tuli mieleen, että mitä haluaisit Japanissa vielä kokea/nähdä tai jäikö jonkin asian/paikan missaaminen viime reissulla kalvamaan? Joo, en kysele yhtään. :lol:

April 3rd, 2014, 8:48 pm
Profile
Melody
Melody

no oon vähän suunnitellut väh. muutaman vuoden päähän. Mutta koska elämä on aina yhtä arvaamaton, niin eipä sitä voi lukkoon lyödä yhtään mitään. :D voi olla, etten pääse lähtemään vielä pitkään aikaan, tai sit voitan lotossa ja pääsen lähtemään heti xD koskaan ei tiedä. Mutta toivon pääseväni viiden vuoden sisällä sanotaanko näin. Ja kesällä oltiin juu, muuten ok, mutta pirun kuuma!! ja japanilaiset vetelee villapaita päällä.. xD eli kesällä en oo enää lähdössä. Jotenki kiehtoo tuo kevät ja se kauneus kun kirsikankukkapuut kukkii ja muutenki kevät ah <3 haluan kuitenkin nähdä vielä ayun samalla reissulla, niin pitää vain toivoa että keikkoja on keväällä.. tai sit se on uudenvuoden aika. Mutta se kevät innostaa mua kyllä eniten. Mutta se riippuu aivan ayusta, jos nyt sattuu keikkailla vielä silloin, ja kaikesta.

Ja noh viikossa näki paljon, mutta niiiin paljon jäi näkemättä. Tokyota kierrettiin mutta tuntu, ettei tarpeeksi kuitenkaan. Osaan paikoista ei tuolloin päästy, just disneyland ja sitte tää studio ghibli museo ja mitä kaikkea me jouduttiinkin jättämään pois sitten lopulta, kun ei jäänyt aikaa, ja osaa paikoista ei muistaakseni löydetty.. Ja se hanabi shop :( sanonko mikä, kun sitä kauppaa ei enää ollut.. meillä meni kokonainen päivä yhteensä sen etsimiseen.. paikalliset auttokin meitä sen etsimisessä (japanilaiset on niin ihanan kilttejä ja mukavia jaja) ja oikeastaan pyörittiin ympyrää koko aika. Sit löydettiin lopulta se paikka, mutta siinä oli uusi kauppa tilalla. Ja sen kaupan ohi oltiin menty tyyliin silloin kun aloitettiin kaupan etsintä.. siinä tuli tunteiden purkausta meiltä molemmilta kun oltiin niin turhautuneita xD mutta ainakin saatiin selville, että kauppaa ei enää ole, niin lopetettiin se etsiminen "ajoissa". Joku hanabin toimisto löydettiin, mutta mitäpä me sillä oltais tehty xD "jaa, hieno talo"

Ja haluan koluta koko Japanin läpi. Haluaisin kiertää japanin päästä päähän. Shizuokassa silloin päästiin käymään, se oli täysin vastakohta tokyolle ja mua jäi jotenki kiehtomaan se tokion ulkopuolinen maailma. Ja yhden hyvän kaverin äidin tuttu asuu jossain siellä pohjois-tokiossa ja joskus on ollut puhetta että mennään sinne ni nähtäis japania japanilaisen silmin. Mutta katsotaan järjestyykö se asia koskaan.

Mutta sillon ku mentiin shinkansen-luotijunalla sinne shizuokaan niin herran tähären, mua osalta "järkytti" miten "Huono"kuntoisia taloja siellä oli, mutta rupesin miettimään, kuinka tyytyväisiä japanilaiset kuitenkin on ja kuinka upeilta ne talot ja huoneistot varmasti näyttää omalla tavallaan sieltä sisältä, vaikka ulkokuori oli aika ränsistynyt osittain. Se kulttuuri. Ja mua kiehto ne talot ja ahh. se junamatka oli hirveen avaava. Varsinkin jälkikäteen kun on ruvennut miettimään näkemiään asioita. Silloin kaikki oli toki niin uutta ja kiehtovaa ja tunnelma oli osaltaan aika jännittynyt, niin suurin osa ajatuksista laukes vasta kotona. :D

Japanilainen ruoka <3 mä halusin jatkuvasti mennä syömään johonkin paikalliseen ruokapaikkaan tms. Alias ei ollut niin innoissaan :D:D ja ne riisiliharuuat yammii, oli jotenkin niin kiva istua siellä paikallisten keskellä. Ja kuunnella sitä japanilaista puhetta, ja olis ollu ihana ymmärtääkin jotain toki. Mutta kyllä loppuviikosta alko tekemään mieli perunamuusia. Ja jotain tiettyjä suomalaisia juttuja kyllä.

Ja ne jäätelöt *___* ihania eri makuja jaja. Ja oli jotenki ihana nähdä kaikkia ayu juttuja yms kaupoissa ja. Tunsi kuuluvansa joukkoon, just ku kuuntelee japanilaista musiikkia.

Japani kiehtoo maana mua niin lujaa, että voisin oikeesti lähteä sinne vaihtoon, jos a. opiskelisin vielä tai b. en pelkäisi mahdollista tsunamia ja maanjäristyksia niin lujaa :D ja oon harkinnut taas opiskelevani japania. Mutta en tykännyt yhtään kansalaisopiston tunneista koska siellä mun mielestä opeteltiin asiat väärissä järjestyksissä niin en oppinut eikä asiat jääny kunnolla mieleen. Ja tahti oli liian nopea. Varsinkin kun mulla ei ollut oikein minkäänlaista pohjaa. Tottakai osaan ayun kirjottaa japaniksi ja ymmärrän monia sanoja, mutta niitä kanjeja ei mun mielestä saa tukkia mukaan ennen kuin hallitsee kielen edes osittain... joten kai se kielen opiskelu jää, kunnes tulee kunnon tunnit jonnekin. tai saisin yksityisopetusta :D:D

hui tuli pitkä viesti. ja toki kysellä saa, multa saattaa vain vastauksista aina löytyä vähän "turhaa"kin asiaa, kun rupean miettimään kysymykseen vastausta ja sitte mun ajatuksen lentääkin jonnekin aivan muualle:D

April 4th, 2014, 6:58 pm
Profile WWW
Reply to topic   [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next