Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Mitä kirjaa luet tällä hetkellä? 
Author Message
progress
progress

supiini: Minäkin olen lukenu tuon Dazain kirjan juurikin äikän kurssia varten :D Opettaja oli ihmeissään, että valitsinpas erikoisen kirjan..

Minulla on kolme kaunokirjallista teosta joita luen.. en kylläkään aktiivisesti, ne vain ovat kesken. Vuonna 2004 aloitin lukea J.R.R. Tolkienin Taru sormusten herrasta ja kirjanmerkki seisoo Kahden tornin puolivälissä (hehheh). Kyllä sen vielä joskus luen loppuun.. Arthur Goldenin Memoirs of a Geisha on ihan alkutekijöissään kuten Terry Brooksin The Swords of Shannara Trilogykin (tämän trilogian olen lukenut aikaisemmin suomeksi). Niin ja olihan tuossa vielä Paulo Coelhon Zahir.

Aktiivisesti en lue juuri muuta kuin oppikirjoja..

November 13th, 2012, 10:58 am
Profile
NEXT LEVEL
NEXT LEVEL

Jouduin lukemaan Väinö Linnan Tuntematon sotilas nyt toiseen kertaan lukion ryhmätyön takia. Taisin lukaista tämän jo joskus 8.luokalla ekan kerran ja edelleen kirja on suurimmalta osin mahdottoman tylsä. Joissain tietyissä henkilöhahmoissa on onnistuttu ja vaikka sodan kritisointi tuohon aikaan olikin skandaalimaista ja yllättävää, oli tässä romaanissa ehkä silti vähän selkään taputtelun makua. Klassikkohan tuo on, mutta sotakirjallisuus tai elokuvat ei uppoa muhun sitten yhtään..... Harmi :roll:

Mulla on kesken viimeisin Cornwellin Scarpetta ja joululahjaksi saamani Donna Leonin uutuus "Uskon Asia" on edelleen lukematta. Yksi parhaista dekkaristeista mihin olen viime aikoina tutustunut, joten olin ikionnellinen saadessani velipuolelta tuon lahjaksi ♥

Nyt kun ei koeviikko paina päälle niin saisin nämä 2 romaania ehkä juuri ja juuri luettua XDD

January 4th, 2013, 11:12 am
Profile
walking proud
walking proud

Tällä hetkellä oon lukemassa Henning Mankellin Kasvoton kuolema -dekkaria. Äikän projekti mullakin. :P

Kirjassa siis selvitellään ruotsalaisessa maalaiskylässä asuvan vanhusparin raakaa murhaa. En oo koskaan ennen lukenu Mankellin kirjoja, mut oon vissin kattonu tästä kirjasta joskus leffan kun mulla on jonkinasteisia muistikuvia. Ihan kiinnostavalta vaikuttaa kyllä!

January 5th, 2013, 7:42 pm
Profile
progress
progress

Työjuttujen takia pitää lukea Tyttö joka purjehti satumaan ympäri itse rakantamallaan laivalla. Toi nimikin jo uuvuttaa mua... Ihanan perinteisen sadun oloinen kirja, joka viihdyttää aikuistakin lukijaa. Olen tosin vasta aloittanut sen, saa nähdä miten nappaa mukaansa.

Lisäksi kesken Stephen Fryn elämäkerta. Fry on kiinnostava tyyppi, jonka laaja sivistys ja tietämys maailmasta kyllä tihkuu rivien välistä. Männäaikojen Englanti on toki kiinnostava aihe myös, ajankuvausten takia tykkäänkin lukea elämäkertoja. Fry ei oikein sopinut aikansa normeihin, ja mua kiinnostaa tää yksilön ja yhteiskunnan välinen konflikti, ja hänen omat sisäiset kamppailunsa myös.

March 9th, 2013, 1:17 am
Profile
Startin'
Startin'

Mulla on menossa Haruki Murakamin 1Q84-trilogian eka osa (sivulla 300jtn), Harry Potter & The Prisoner of Azkaban, Terry Pratchettin Good Omens ja H.P Lovecraftin Dreams In The Witch House. Kaikki englanniksi siis.

Suomeksi luen parhaillaan Stephen Kingin Uinu, uinu lemmikkini:ä. Tuntuupa oudolta lukea suomeksi! Toi suomennos ei kyllä oo ehkä ihan parhaasta päästä...

March 19th, 2013, 2:59 pm
Profile
walking proud
walking proud

Sujata Masseyn Rei Shimura havaijilla. Viimeinen oon päässyt viimeiseen osaan tässä sarjassa. Seuraavaksi "lukuprojektina" aion lukea kaikki Muumi-kirjat, muutaman oonkin lukenut, mutta siis kaikki loput olisi tarkoitus lukea myös.

March 19th, 2013, 10:04 pm
Profile
RED LINE ~for TA~
RED LINE ~for TA~

Tällä hetkellä LOTR re-read käynnissä. Tietenkin enkuksi, en oikeen osaa enää lukea Suomeksi (ellei ole alunperinkin suomeksi kirjoitettu). :)

April 21st, 2013, 11:32 am
Profile WWW
Startin'
Startin'

Olen uudelleenlukemassa Harry Pottereita, nyt on menossa Azkabanin vanki :D lisäksi tuolla odottelis vielä Tolkienin Silmarillion sekä Lauren Oliverin Delirium, enköhän nekin saa tässä joskus luettua...

June 14th, 2013, 4:09 pm
Profile WWW
RED LINE ~for TA~
RED LINE ~for TA~

Robin Hobb - Assassin's Quest
Tosi hyvä!! En malta oottaa miten päättyy. On siis trilogian viimeinen kirja.

June 22nd, 2013, 8:43 pm
Profile WWW
walking proud
walking proud

Tuija Lehtinen - Tuhansien aamujen talo ja Tuomas Milonoff & Riku Rantala - Mad manners: Seikkailijan etiketti - opas maailman tapoihin. Lasken tämän jälkimmäisen tietokirjan mukaan, koska luen sitä -daa-, ja siinä riittää luettavaa...aattelin lukea sen kokonaan. Erittäin kiinnostavaa, tulee huomattua mitä tietää eri maiden tavoista jo ja mitä taas ei. Tuhansien aamujen talo on perus-lehtishöttöä...tai siinä mielessä ei, että siinä tulee ilmi kahden naisen näkökulmaa armeijaelämästä. Itellä ei ole ollut eikä ole kiinnostusta mennä armeijaa, no way in hell, mutta muuten kiinnostaa, että miten armeijassa hommat pyörii. Alkupuolella olen molemmissa kirjoissa tässä vaiheessa, btw.

June 26th, 2013, 8:35 pm
Profile
Reply to topic   [ 43 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next