Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Mitä kirjaa luet tällä hetkellä? 
Author Message
NEXT LEVEL
NEXT LEVEL

Leena Lehtolainen- Ensimmäinen murhani

En oo tätä ensimmäistä Maria Kallio-dekkaria aikaisemmin edes huomannut kirjastossa joten pakko oli napata mukaan :P Vaikuttaa toistaiseksi ihan hyvältä, vaikka kirjailijan tyyli on muuttunut parempaan suuntaan uusien julkaisujen myötä.

July 30th, 2012, 12:05 pm
Profile
Dearest
Dearest

川端 康成 - 古都
Yasunari Kawabata - Kioto
Meidän täytyy lukea äikän projektia varten jokin kirja joka kertoo jonkun muun maan kulttuurista jne ja tiesin tietysti heti et pakkohan se on sit oltava Japaniin sijoittuva kirja. Alotin maanantai-iltana ja parit eka sivuu tuntu jotenki pakkopullalta mut sen alun jälkeen on kyllä mun mielestä ollu somewhat kiinnostava, sijoittuuhan se 60-luvun Kiotoon (joka on ehdottomasti yks kaupunki jossa haluun ainaki kerran elämässäni käydä) ja se on jotenki niin kauniisti kirjoitettu XD Pääosassa on siis parikymppinen Chieko joka on kasvanut kangaskauppias Saton ja tämän vaimon hoivissa mutta tietää olevansa löytölapsi ja nämä kaksi sitten väittävät että yhtenä iltana veivät Chiekon äidiltään tämän ollessa vielä vauva, jota Chieko ei millään tahdo uskoa. Japanilaisuuden oikeastaan huomaa, henkilöt käyttäytyvät tosi huolellisesti ja kaunistelevat asioita jne ja kauhistellaan kun nuori mies makaa puutarhassa kädet pään takana ja silmät kiinni :D
Vaikken oo vielä loppuun asti lukenutkaan niin suosittelen kyllä! c:

August 22nd, 2012, 9:23 pm
Profile WWW
walking proud
walking proud

^Kuulostaa mielenkiintoiselta. :)

Itse luen tällä hetkellä Agatha Christien The Murder At The Vigaragea. Ja nimenomaan englanniksi enkun kurssia varten. Tykkään muutenkin dekkareista ja Christietä on joskus aiemminkin tullut luettua, joten tää oli ilmiselvä valinta, kun se osui silmiini kirjaston enkun kielisten kirjojen joukosta. Puolessa välissä oon nyt menossa ja tää on aika nopee lukea, kun pitää niin hyvin otteessaan. :)

August 23rd, 2012, 7:43 pm
Profile
Melody
Melody

tämmönen kun Anna Godbersenin Bright Young Things. Nimen suomennos on niin tyhmä, etten edes mainitse sitä xD tämä on siis sarjan ensimmäinen osa ja puolessa välissä mennään. On pitänyt ostaa tämä kirja jo vuosikin sitten, mutta oli vielä sen verran hintaa, etten tohtinut. Nyt näin sen alennuksessa ja pakko oli ostaa! Toinen osa seuraavaksi ja viimeinen osa on vasta tuloillaan.

Anna Godbersen on kyllä loistava kirjailija! Oon lukenu sen aiemman kirjasarjan kaikki kirjat. Nuori kirjailija vielä ja tämä, mitä luen nyt, on vasta hänen viides kirjansa, toinen kirjasarja.

Kirja siis kertoo 1929-luvun naisista, keskittyy kolmeen päähenkilöön ja tarina sijoittuu New Yorkiin. Erittäin hyvä kirja ja suosittelen lukemaan, tai edes ottamaan selvää paremmin, mistä on kyse :) ehkä joku innostuu myös.

August 23rd, 2012, 10:01 pm
Profile WWW
walking proud
walking proud

Mulla on tällä hetkellä kesken Osamu Dazain Ei enää ihminen. Äikän projekti tääkin siis ja erittäin fiksuna tyttönä menin valitsemaan teoksen kirjalistasta pelkästään nimen perusteella... Takakannen ja esipuheen luettuani mua alko suoraansanoen kauhistuttaa, ja mietin että mitähän tästäkii tulee, mut loppujen lopuksi kirja vaikuttaa itseasiassa ihan hyvältä.

Kirja kertoo siis Yozo-nimisestä, syrjäytyneestä ja ihmiskammoisesta pojasta, joka kirjoittaa elämästään muistikirjojen muodossa. Ite tykkään yleensä lukea vähän onnellisempaa ja humoristisempaa tekstiä. Tää kirja on aika synkkä ja vähän ahdistava, mutta kuitenkin mielenkiintonen.

August 25th, 2012, 4:20 pm
Profile
Startin'
Startin'

Tällä hetkellä luen The saga of Larten Crepsley: Book III; Palace of the Damned kirjoittanut Darren Shan.

Vuosia sitten luin The saga of Darren Shan samalta kirjoittajalta, joten tämä uudenuutukainen sarja kertoo Crespleyn nuoruudesta ja kuinka hänestä tuli vampyyri. Hänen seikkailuistaan kauan ennenkuin tutustui nuoreen Darreniin.

September 19th, 2012, 5:58 pm
Profile
walking proud
walking proud

Amelie Nothomb - Samuraisyleily
Belgialaisen kirjailijan kirja, joka sijoittuu Japaniin ja niin ikään kertoo kaksikymppisestä belgialaistytöstä (EDIT: itse asiassa kirjailija itse...mutta en ole varma, onko tarina täysin suoraa kirjaijan elämästä) japanilaispojasta. Japanin kulttuurierot ovat tässä kirjassa keskeisimmässä asemassa, in short. Ei oo muuten mikään paksu opus ja on ihan jees luettavaa tähän asti ainakin. Tuli lainattua suosituksesta tämä ja aion lukea vielä muutkin kirjailijan kirjat tai ainakin sen toisenkin, joka sijoittuu Japaniin. Seuraavaksi luen Haruki Murakamin Kafka rannalla, kun se on lainattuna, saas nähdä onko makuun tämä toinen teos, jonka tältä kirjailijalta aion lukea.

September 19th, 2012, 9:14 pm
Profile
walking proud
walking proud

Agatha Christie - Bertramin hotellissa
Oon aikoja sitte kahlannu paikalliskirjaston Christie-valikoiman läpi, mut päädyinpä sitte isompaan maakuntakirjastoon ja olin lähes seittemännessä taivaassa kun löysin ihan älyttömästi Christien kirjoja, joita en oo vielä lukenu. :mrgreen:

November 4th, 2012, 7:59 pm
Profile
NEXT LEVEL
NEXT LEVEL

^ Christie on aina luotettava valinta. Hyvä kirja muuten ;)

Itselläni vuorossa Patrcia Cornwellin Ruumiin Todistus

olen lukenut vaan yleensä niitä uudempia Scarpettoja, mutta hyvä tämäkin on. <33 Hirveästi koulussa kiireitä joten saa nyt nähdä koska pääsen tämänkin loppuun..

November 5th, 2012, 7:44 pm
Profile
RED LINE ~for TA~
RED LINE ~for TA~

Brandon Sandersonin Hero Of Ages. Mistborn trilogian osa numero 3. Kaikki kirjat ovat olleet jotenkin niin sanoinkuvaamattoman loistavia. Haluan koko ajan lukea, koska haluan tietää mitä tapahtuu, mutta en halua, että tämä sarja loppuu! Harva kirjailija saa mut jotenkin näin obsessioituneeksi kirjasta. Ei voi muuta sanoa kun, että loistavia!

November 7th, 2012, 11:14 am
Profile WWW
Reply to topic   [ 43 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next