Reply to topic  [ 108 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Minkä elokuvan näit viimeksi? 
Author Message
Dearest
Dearest

Battle Royale
Sain vihdoin ja viimein aikaiseksi katottua tän, ei ollu ihan niin raaka kuin olin odottanu (mikä on hyvä :lol: ) ja oli ihan jees.

July 16th, 2014, 7:36 pm
Profile WWW
Dearest
Dearest

Mun viikonloppuni oli todella tuottelias joten heitänpä nyt lyhyitä arvosteluita kehiin.

Godzilla (2014)
Käytiin kattomassa tää jo ensi-illassa kaveriporukan kanssa keväällä ja jäi aika pettymykseksi. Trailerit on upeita, kokonaisuudessaan itse lleffa jättää enemmän tai vähemmän kylmäksi. Paikoiteillen aika upeasti tehty - elokuvan alussa nähtävä montaasi tunnarin kanssa on mahtava - mutta tarinasta jää jotain uupumaan. Ihan viihdyttävä muttei läheskään niin "eeppinen" kuin joissakin leffalehdissäkin povattiin.
★★★☆☆

Divergent - Outolintu (2014)
Totean jo heti alkuun että päätin kattoa tän pelkästään Kate Winsletin pienehköksi paljastuneen roolin takia. Päähenkilö herätti tietynlaista inhoa jo heti ensimmäisistä minuuteista lähtien, Theo James oli ihan kiva silmänilo mutta leffan keskiosa oli ainoa kiinnostava osa - alku meni huokaillessa ja loppu räplätessä samalla kännykkää. Taustan konsepti viidestä jakautuneesta ihmisryhmästä on aika mieleenkiintoinen mutta mun mielestä sitä ois voitu hyödyntää tarinassa paremmin.
★★★☆☆

Titaanien taistelu
Jaa'a. Leffa näytti paikoitellen siltä että budjetti ei olis ollut perus musiikkivideon budjettia suurempi joten ei voinu ku vaan ihmetellä miten Ralph Fiennes on Potterien lomassa suostunu tällaseen shaisseen mukaan.
★★☆☆☆

The Amazing Spider-Man (2012) & The Amazing Spider-Man 2 (2014)
En oo koskaan jaksanu oikeen kiinnostua kaiken maailman Marvel- ja DC-supersankarileffoista joten nää on menny multa Emma Stonesta ja Andrew Garfieldista ( :hearts: ) huolimatta kiitäen ohi. Kaverit on dissannu näiden olevan paljon alkuperäisiä Spider-Man-leffoja huonompia mutta mulle nää oli kyllä positiivisia yllätyksiä ja sanoisinpa että tykkään näistä jopa paljon enemmän, vaikka James Francon alkuperäinen Harry olikin mielestäni parempi. Kivaa vaihtelua että MJ:n sijaan onkin Gwen Stacy, Peter Parkerin vanhempien hämärätausta ja yhtä salaperäinen kuolema jaksoivat ainakin mun tapauksessani pitää mielenkiintoa yllä ja simppelisti sanottuna Andrew Garfieldin hämis on vaan paljon Tobey Maguiren tulkintaa siedettävämpi. Huumorin laatukin oli ihan kohdillaan ja piristävää oli myös se että ensimmäisessä leffassa ei ollut sitä "kaunis tyttö pulassa" -loppua joka on aikaisemmassa hämistrilogiassa tupannut aina olemaan mukana. :lolo:
★★★★☆ & ★★★★★

The Purge - Puhdistuksen yö (2013)
Konsepti vuosittaisesta 12 tunnin rikosvapaasta yöstä on ihan mielenkiintoinen ja mahdollistaa rahojen lypsämisen ties kuinka monella jatko-osalla mutta ei kuitenkaan riitä pelastamaan hahmojen latteisuutta. Perus toimintakauraa, en menis ihan kauhuleffaks luokittelemaan.
Spoiler: show
Ainoa hieman puistattava kohtaus elokuvan lopussa oli se, kun pääosassa olleen korkeatuloisen perheen hienostonaapurit tappoivat tunkeilijat vain jotta he voisivat itse tappaa nämä "puhdistautuakseen" ja tehdäkseen Yhdysvalloista paremman valtion.

Tämä leffahan on vasta ensimmäinen osa Purge-trilogiasta, loppukesästä tuli Yhdysvalloissa teattereihin Puhdistuksen yö - Anarkia (The Purge - Anarchy) ja kolmas tekeillä oleva leffa kertoo ilmeisesti siitä miten puhdistukseen alunperin päädyttiin. Toisen leffan trailerit näyttävät jonkinlaiselta parannukselta mutta Suomessa leffa ei ilmeisesti jostain syystä tullutkaan ainakaan Finnkinon levitykseen (?).
★★★☆☆

September 22nd, 2014, 4:18 pm
Profile WWW
Dearest
Dearest

Hypnotisoija

Ruotsalainen jännityselokuva, jossa poliisi Joona Linnan avuksi perheen murhamysteeriä tulee selvittämään hypnotisoija. Elokuvassa oli hetkensä ja paikoitellen erittäin jännäkin, mutta juoni oli vähän köykäinen. Esim. hyvin alusta asti pystyi päättelemään kuka mahdollinen murhaaja on. Minusta oli myös jännä, että elokuva alkoi Joona Linnan kuvaamisella ja oletin hänen olevan päähenkilö, mutta kyllä tässä loppujen lopuksi keskityttiin enemmän hypnotisoija Erikin ja hänen vaimonsa seuraamiseen.

December 22nd, 2014, 3:36 pm
Profile
Melody
Melody

The Breakfast Club

Kulttiklassikko 80-luvulta, joka pitää kaikkien nähdä. Näin mulle sanottiin, enkä ollu lauantaita ennemmin kuullu koko leffasta xD Sillon se tuli kakkoselta, ja näin ainoastaan 15min loppua. Cmorelta se sattui tulla eilen illalla ja katoin sen sitten, kun kerran se "pitää nähdä". Ja olihan se tosi hyvä! Ihana kattoa kasarileffaa, joka on ollut siihen aikaan tosi suosittu nuorten keskuudessa. Kertoo siis viidestä erilaisesta nuoresta, jotka jää päiväksi jälki-istuntoon. Soppahan siitä aluksi syntyi, mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Nyt mäki tätä suosittelen, must see!

January 19th, 2015, 4:31 pm
Profile WWW
Dearest
Dearest

^ Minäkään en ole nähnyt tuota ja en kyllä montaa muutakaan sellaista leffaa, joita ihmiset mulle suositelleet klassikkonimikkeen varjolla. :D On myös tullut vastaan monta pettymystä ja syytä kyseenalaistaa elokuvan yllä leijuvan maineen paikkansapitävyys. The Shawshank Redemption ja Pianisti ovat varmasti eniten olleet maineensa veroisia.

January 20th, 2015, 5:23 pm
Profile
Melody
Melody

^niin eipähän kaikki voi tykätä kaikesta. Mut veikkaan et siihen aikaan jos oltais oltu näkemässä leffa, niin olis eri tilannekin, kun elettäis eri aikakautta. Siihen aikaan leffatkin oli kuitenkin sen verran erilaisia kuin nykyään, eikä ehkä ollu niin suuria odotuksia kuin nykyään :s_biggrin

January 23rd, 2015, 5:45 pm
Profile WWW
RED LINE ~for TA~
RED LINE ~for TA~

The Theory Of Everything
Oli tosi hyvä! Eddie Redmayne voitti kyllä ihan ansaitusti Oscarin.

February 28th, 2015, 3:15 pm
Profile WWW
Dearest
Dearest

Herra Popper ja pingviinit

Tää tuli maikkarilta viikonloppuna. Ihan ok leffa. Sellanen perus eroraina, jossa nainen ja mies haikailee paluusta yhteen ja lapset on välikädessä...xD Pingviinit oli aidon oloisesti animoitu...:D Päällimmäisenä jäi mieleen, että niin se Jim Carreykin vaan vanhenee. Jotenkin oon tottunut näkemään sen sellaisena höpsönä pojankoltiaisena.

October 7th, 2015, 8:33 pm
Profile
Reply to topic   [ 108 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11