Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 30  Next
Lana Del Rey [Uusi albumi "Honeymoon" 18.09.2015!] 
Author Message
Dearest
Dearest

Image

Syntymänimi: Elizabeth Woolridge Grant
Syntymäpäivä: 21. kesäkuuta, 1986
Kotikaupunki: Lake Placid, New York, USA
Genret: Dream pop, rock, psychedelic rock, indie pop, baroque pop, trip hop
Ammatit: Laulaja, lauluntekijä, malli
Aktiivinen vuosina: 2008 - Nykyhetki
Levy-yhtiöt: Interscope, Polydor, Stranger
Kotisivu: lanadelrey.com

Elizabeth Woolridge Grant (syntynyt 21. kesäkuuta, 1986), paremmin tunnettu taiteilijanimellään Lana Del Rey, on amerikkalainen laulaja ja lauluntekijä. Häntä on kuvailtu "niin kutsutuksi gangsta-Nancy Sinatraksi", ja hän on maininnut Britney Spearsin, Elvis Presleyn ja Kurt Kobainin musiikillisten vaikutuksiensa joukossa.

Del Reyn tunnetumman levy-yhtiön debyyttialbumi, Born to Die, debytoi listaykkösenä seitsemässä maassa, kuten Iso-Britanniassa ja Australiassa.
Albumi on poikinut kaksi maailmanlaajuista Top 10-hittiä, nimiltään Video Games ja Born to Die.

Varhaisvuodet

Grant syntyi New Yorkissa ja kasvoi New Yorkin osavaltiossa Lake Placidissa. 15-vuotiaana aloitti koulunkäynnin Kent Schoolissa, sisäoppilaitoksessa Connecticutissa. Hän on sijoittaja Rob Grantin tytär. Rob Grant tuki Del Reytä laulajanuransa alkuvaiheessa. Del Rey kävi Fordham Universityä New Yorkissa.
Lana julkaisi ensimmäisen minialbuminsa (nimeltään Kill Kill) lokakuussa 2008 nimellä Lizzy Grant. Minialbumin kappaleisiin kuuluvat kappaleet Kill Kill, Yayo ja Gramma (Blue Ribbon Sparkler Trailer Heaven).

2010: Lana Del Ray A.K.A. Lizzy Grant

Lana julkaisi ensimmäisen täyspitkän studioalbuminsa (nimeltään Lana Del Ray A.K.A. Lizzy Grant) tammikuussa 2010. Se oli laulajan ensimmäinen ammatimaisesti tuotettu albumi, julkaistu nimellä Lizzy Grant itsenäisellä levy-yhtiöllä tuottaja David Kahnen kanssa. Del Rey totesi että "David pyysi minua työskentelemään kanssaan vain päivä sen jälkeen saatuaan demoni. Hän on tunnettu tuottajana, jolla on paljon rehellisyyttä ja joka on kiinnostunut popin lisäksi muun musiikin tekemisestä." Lanan isä, Robert Grant, auttoi markkinoimaan albumia, joka oli saatavilla iTunesissa lyhyen ajan ennen kuin levyn peruutettiin. David Kahnen mukaan Grant osti oikeudet takaisin levy-yhtiö 5 Pointsilta.

2011 - Nykyhetki: Born to Die

Myöhemmin kesäkuussa 2011, Del Rey allekirjoitti sopimuksen levy-yhtiö Stranger Recordsin kanssa Video Games-debyyttisinglen julkaisemisesta lokakuussa 2011. Hän allekirjoitti yhteissopimuksen Interscope Recordsin ja Polydorin kanssa. 24. lokakuuta 2011, ilmoitettiin että Del Rey oli voittanut Q awardin kategoriassa "Next Big Thing". Video Games-singleä mainostettiin The CW Television Networkin Ringer-sarjassa 27. syyskuuta keskeisen kohtauksen aikana, saaden Del Reyn valtavirran mukaan. Lana myös mainosti albumiaan lukuisissa live-esiintymisissä. Rolling Stone kommentoi että vaikka Del Rey on hermostunut ja ahdistunut esittäessään kappaleitansa livenä, "hän laulaa huomattavalla luottamuksella", vaikka he totesivat Del Reyn vokaalien olevan melko vihlovia korville. Lana esitti Video Games-kappaleensa hollantilaisessa De Wereld Draait Door-televisio-ohjelmassa, brittiläisessä Later... with Jools Holland-musiikkiohjelmassa ja yksityisellä show'lla Chateau Marmontissa West Hollywoodissa Kaliforniassa. Del Rey antoi myös useita haastatteluja sanomalehdille ja internetlehdille, työstäessään omia musiikkivideoitaan kappaleilleen, kuten kappaleille Blue Jeans ja Diet Mountain Dew.

Myöhemmin ilmoitettiin että laulaja julkaisisi debyyttialbuminsa tammikuussa 2012. Ranskalaisen Taratata-ohjelman haastattelussa Lana ilmoitti albumin nimen olevan Born to Die. Born to Die julkaistiin 27. tammikuuta 2012 Irlannissa, 30. tammikuuta 2012 Iso-Britanniassa ja maailmanlaajuisesti 31. tammikuuta 2012.

Laulaja esitti kaksi kappalettaan Saturday Night Live-ohjelmassa 14. tammikuuta 2012. Lana sai lämpimän vastaanoton yleisöltä mutta sekalaisia arvosteluja kriitikoilta. NBC Nightly News-ankkuri Brian Williams kutsui Del Reyn esitystä "yhdeksi huonoimmista esityksistä SNL-ohjelman historiasta". Del Reyn esiintymistä puolusti SNL-ohjelman sinä iltana toimiva juontaja Daniel Radcliffe, huolimatta siitä ettei hän ollut nähnyt esitystä. 4. helmikuuta 2012, Kristen Wiig parodisoi Del Reytä Saturday Night Liven sketsissä yhdessä Seth Meyersin kanssa.

Toinen single ja albumin nimikkokappale Born to Die julkaistiin 30. joulukuuta 2011. Kappaleen musiikkivideo vuoti 14. joulukuuta 2011, ja se perustui Del Reyn luomalle käsitteelle, ohjaajana Yoann Lemoine. Tammikuussa 2012, Del Rey ilmoitti ostaneensa Lana Del Ray A.K.A. Lizzy Grant-albuminsa oikeudet takaisin ja uusintajulkaisevansa sen kesällä 2012 Inderscope Recordsin ja Polydorin johdolla. 4. tammikuuta laulajan tiedotettiin allekirjoittaneen sopimuksen NEXT Model Management-agentuurin kanssa.

Musiikki ja ääni

Häntä on kuvailtu "niin kutsutuksi gangsta-Nancy Sinatraksi", Del Rey omaa kontra-altto-äänialan.

Vaikutteet

Lana on maininnut Britney Spearsin, Elvis Presleyn ja Kurt Kobainin musiikillisten vaikutuksiensa joukossa.

Studio-albumit

Sirens
Julkaistu: -

Image
Lana Del Ray A.K.A. Lizzy Grant
Julkaistu: 2010

Image
Born to Die
Julkaistu: 30. tammikuuta 2012
Levy-yhtiö: Stranger, Interscope Records, Polydor
Formaatti: CD, digital download, LP

Image
Ultraviolence
Julkaistu: 13. kesäkuuta 2014
Levy-yhtiö: Polydor, Interscope
Formaatti: CD, LP, digital download

Image
Honeymoon
Julkaisu: 18. syyskuuta 2015
Formaatti: CD, LP, digital download

Uudelleenjulkaisut

Image
Born To Die - The Paradise Edition
Julkaistu: 9. marraskuuta 2012
Levy-yhtiö: Interscope, Polydor
Formaatti: CD, digital download

Minialbumit

Image
Kill Kill
Julkaistu: 21. lokakuuta 2008
Levy-yhtiö: 5 Points
Formaatti: Digital download

Image
Lana Del Rey
Julkaistu: 10. tammikuuta 2012
Levy-yhtiö: Stranger, Interscope

Image
Paradise
Julkaistu: 9. marraskuuta 2012
Formaatti: CD, LP, Digital download

Image
Tropico
Julkaistu: 6. joulukuuta 2013

Singlet

Image
Video Games
B-side: Blue Jeans
10. lokakuuta 2011

Image
Born to Die
30. joulukuuta 2011

Image
Blue Jeans
8. huhtikuuta 2012

Image
Summertime Sadness
22. kesäkuuta 2012

Image
National Anthem
6. heinäkuuta 2012

Image
Blue Velvet
20. syyskuuta 2012

Image
Ride
25. syyskuuta 2012

Image
Dark Paradise
1. maaliskuuta 2013

Image
Young And Beautiful
22. huhtikuuta 2013

Image
Summertime Sadness (Remix) (vs. Cedric Gervais)
11. heinäkuuta 2012

Image
Young and Beautiful (Remix) (vs Cedric Gervais)
29. lokakuuta 2013

Image
Once Upon a Dream
26. tammikuuta 2014

Image
West Coast
14. huhtikuuta 2014

Image
Shades of Cool
26. toukokuuta 2014

Image
Ultraviolence
4. kesäkuuta 2014

Image
Brooklyn Baby
8. kesäkuuta 2014

Image
Black Beauty
15. joulukuuta 2014

Image
High by the Beach
10. elokuuta 2015

Promosinglet

Image
Off to the Races
6. tammikuuta 2012

Image
Carmen
26. tammikuuta 2012

Image
Burning Desire
19. maaliskuuta 2013

Image
Terrence Loves You
21. elokuuta 2015

Image
Honeymoon
7. syyskuuta 2015

Music To Watch Boys To
11. syyskuuta 2015

Musiikkivideot

Kill Kill
Gramma (Blue Ribbon Sparkler Trailer Heaven)
Yayo
Mermaid Hotel
Put Me In A Movie
Brite Lites
Jump
Lolita
Diet Mountain Dew
Video Games
Blue Jeans
Born To Die
Blue Jeans (New version)
Carmen
National Anthem
Summertime Sadness
Blue Velvet
Ride
Burning Desire
Chelsea Hotel No. 2
Summer Wine (feat. Barrie-James O'Neill)
Young and Beautiful
Tropico
West Coast
Shades of Cool
Ultraviolence
Once Upon a Dream (Young Ruffian)
Honeymoon
High by the Beach
Music To Watch Boys To

Osta

Born To Die
Born To Die (Deluxe Edition)
Born To Die (2LP)
Born To Die - The Paradise Edition
Paradise (LP)[/irl]
[url=http://www.levykauppax.fi/artist/del_rey_lana/ultraviolence/#cd-1]Ultraviolence

Ultraviolence (Deluxe Edition)
Ultraviolence (2LP)
Honeymoon
Honeymoon (Red Vinyl + Download)
Honeymoon (2LP)

Last edited by Oniisan on September 8th, 2015, 1:38 pm, edited 8 times in total.

April 2nd, 2012, 3:32 pm
Profile WWW
RED LINE ~for TA~
RED LINE ~for TA~

Hyvä kun teit tän tännekin. 8-)

Näkikö muuten kukaan Lanan esitystä American Idolissa viime lauantaina? Siis Suomen telkkarissa näytettiin sillon.

Itse en ehtinyt kattomaan, mutta olin onneksi nähnyt sen jo YouTubesta. Se oli aika kiva esitys vaikka olisi toivonut Blue Jeans promoa. ^^

April 2nd, 2012, 6:11 pm
Profile WWW
Dearest
Dearest

^mä katoin ja tallensin boksille (yllätys yllätys) :)
Olisin kyllä itsekin halunnut kuulla jonkun muun kuin Video Gamesin koska Lana on esittänyt sen jo niin monesti livenä :|

April 2nd, 2012, 6:23 pm
Profile WWW
RED LINE ~for TA~
RED LINE ~for TA~

^Onko sulla muuten mitään suosikkilivejä Lanalta? Linkitä jos sulla on jotain suositeltavia katsottavaksi. ^^

Mä löysin taannoin tän videon, tässä on 3 kappaletta peräkkäin (Video Games, Born To Die, Blue Jeans). Ootko tämän nähnyt? Ehdottomasti mun lemppari. ♥
http://youtu.be/ZrTBbR-SgWE

April 2nd, 2012, 6:30 pm
Profile WWW
I am...
I am...

Tosi hieno thread!! :) Itse oon tosiaan tuon Lanan Born to Die -levyn ladannut ja tykkään kyllä tosi paljon! Tykkään just tällaisesta, todella omaperäistä verrattuna valtavirtamusiikkiin. Suosikkibiisejä on varmaankin Born to Die, Video Games, Dark Paradise ja Without you.

Yks asia Lanassa vaan hieman vaivaa. Kaveri vähän puhui, että on saanut sellaisen kuvan, ettei Lana ole mitenkään intohimoisesti mukana musiikkibisneksessä vaan enemmänkin sattuman kautta, ja että hän vaikuttaa hieman ylimieliseltä... Kertokaa, että olen väärässä. :( Eihän se tietenkään musiikkia muuta, mutta kyllä sitä aina enemmän arvostaa artisteja jotka oikeasti rakastavat mitä tekevät ja suhtautuvat uraansa intohimoisesti.

April 2nd, 2012, 6:49 pm
Profile WWW
Dearest
Dearest

independent+ wrote:
^Onko sulla muuten mitään suosikkilivejä Lanalta? Linkitä jos sulla on jotain suositeltavia katsottavaksi. ^^

Mä löysin taannoin tän videon, tässä on 3 kappaletta peräkkäin (Video Games, Born To Die, Blue Jeans). Ootko tämän nähnyt? Ehdottomasti mun lemppari. ♥
http://youtu.be/ZrTBbR-SgWE

omg toi on ihan mieletön :O

Blue Jeans (Live @ France)
Born To Die - L'Album De La Semaine
Off To The Races - L'Album De La Semaine
Tästä OTTR-esityksestä on varmaan vaikka mitä mielipiteitä, mun sisko ainakin haukkui pystyyn (ei kyllä tykkää Lanasta muutenkaan) mutta mä tykkään♥
Without You @ Amoeba Music Store
Born to Die @ Amoeba Music Store

Mun mielestä on muuten kiva kun Lanan faniyhteisö on tavallaan vielä sillain "pieni" kun vertaa esim. Bieberifaneihin jne. Kaikki on vaan niin ystävällisiä enkä ainakaan tähän mennessä oo törmänny toisten artistien haukkumiseen :)

April 2nd, 2012, 7:09 pm
Profile WWW
RED LINE ~for TA~
RED LINE ~for TA~

^Kiitti! Kattelin noi just, kaks vikaa oli musta varsinkin tosi kivoja. ^^ Eka oli musta muuten tosi kiva, mutta siinä taustalla soi jatkuvasti se yksi ääni siitä alusta? Musta se ei ihan sopinut. Alkuun sopii, mutta ei muuten. :)

Niin ja oon ihan samaa mieltä noista faneista. ^^ Lanan fanit tuntuvat olevan tosi mukavaa porukkaa. Ja ihanan positiivisia faneja. Mutta ehkä se johtuu siitä, että Lana tosiaan jakaa mielipiteet ja hänestä joko tykkää tai ei. Ja jos tykkää niin sitten TYKKÄÄ. ^^

Melinda wrote:
Yks asia Lanassa vaan hieman vaivaa. Kaveri vähän puhui, että on saanut sellaisen kuvan, ettei Lana ole mitenkään intohimoisesti mukana musiikkibisneksessä vaan enemmänkin sattuman kautta, ja että hän vaikuttaa hieman ylimieliseltä... Kertokaa, että olen väärässä. :( Eihän se tietenkään musiikkia muuta, mutta kyllä sitä aina enemmän arvostaa artisteja jotka oikeasti rakastavat mitä tekevät ja suhtautuvat uraansa intohimoisesti.

En ole saanut yhtään samaa kuvaa! :/

En tietenkään voi olla, koska en ole ihan hirveästi kuitenkin lukenut, mutta siis ne haastattelut, jotka itse olen lukenut antavat musta kyllä Lanasta sellasen kuvan, että hän olisi hyvinkin kiinnostunut urastaan ja on myös alusta asti ollut, jopa silloin kun ei ollut vielä tunnettu maailmalla.

April 2nd, 2012, 8:46 pm
Profile WWW
Dearest
Dearest

Tässä pari mun mielestä hyvää liveä. Ekassa Lana on välillä hieman hengästynyt, mutta muuten laulaa minusta oikein hyvin.

Off to the Races @ Manchester Ruby Lounge 04.11.2011
Blue Jeans @ 98.7FM Performance Studio

April 4th, 2012, 8:29 pm
Profile
NEXT LEVEL
NEXT LEVEL

Lanaan tulisi tutustua enemmän sillä Blue Jeans, Born to Die ja Video Games ovat mahtibiisejä.

Kiva saundi ja kiva tyyli hänellä kyllä on. Mukavan omaperäinen tapaus. Lana kuulostaa aika erilaiselta livenä kuin levyllä~~ en sano että hän olisi huono, saatoin törmätä ehkä vaan surkeasti menneisiin esityksiin, mutta yllätyin, koska häntä markkinoidaan juuri tämän äänen avulla. Hän ehkä kikkailee vähän liikaa ja ääni tuntuu tunkkaiselta, kun se voisi kulkea vapaamminkin ja voimalla kertosäkeessä. En sitten tiedä olenko ainut jonka mielestä näin on. :?

April 16th, 2012, 6:10 pm
Profile
Dearest
Dearest

Cheryl Cole confirms Lana Del Rey will feature on her new album 'A Million Lights'

The Girls Aloud singer will release 'A Million Lights' on June 18. The record will be the singer's third studio album and is the follow-up to her 2010 effort 'Messy Little Raindrops'.

Speaking to Capital FM, Cole responded to a question about how she got to know Del Rey by saying: "I noticed Lana about a year ago. I was hearing these songs that were really fresh to my ear and amazing and I asked the guy who she was and he said, 'Watch out for her, it's a girl called Lana Del Rey'."

She continued: "It all happened really organically just like that. And then 'Video Games' came out and I fell in love with her as an artist as well, so year, she's super talented."

According to earlier reports, the track Del Rey has penned for Cole's album is an "urban, mid-tempo ballad" that she wrote but didn't include on her debut album 'Born To Die'.

Mielenkiinnolla odotan tuota kappaletta. Olen jonkin verran kuunnellut myös Cheryliä, joten ihan senkin takia tämä uutinen sai mut uteliaaksi. Toivottavasti hänen uusi albuminsa on parempi kuin Messy Little Raindrops. :/

May 1st, 2012, 2:02 pm
Profile
Reply to topic   [ 296 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 30  Next