Reply to topic  [ 288 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 29  Next
Korealainen musiikki 
Author Message
Dearest
Dearest

Meillä oli momentsissakin oma osionsa kpopille niin aattelin nyt aloittaa saman tänne. ^^ Korealainen musiikki on kuitenkin varmasti yksi puhutuimmista aiheista tänä päivänä ja sen suosio kasvaa edelleen! Päätin muuttaa otsikon yleisempään muotoon, koska kpop- nimestä nyt helposti saa käsityksen, että puhutaan vain popista kun löytyyhän sitä nyt paljon muitakin genrejä, jotka eivät tosin kaikki ole yhtä arvostettuja. :/

April 2nd, 2012, 12:10 am
Profile
Melody
Melody

Lee Jung Hyun <3

Aivan sairaan upeeta musaa!

April 2nd, 2012, 9:18 am
Profile WWW
Dearest
Dearest

^ Joo, niin on. :) Toivottavasti tulisi uutta levyä jossain välissä sillä Ava on nimittäin taannoin keskittynyt enemmän näyttelemiseen. :/ Tykkäätkö muuten Zanna enemmän vanhemmista teknovaikutteisimmista levyistä vai näistä uusimmista? :)

April 2nd, 2012, 10:31 am
Profile
Melody
Melody

^no sekä että. Tykkään jokaisesta albumista kyllä. Mutta en oo kuunnellu osan ku kerran että en osaa vielä kunnon mielipidettä muodostaa. Vedin kaikki albumit putkeen että siinä on aika pyörällä päästään lopuksi että mikä biisi nyt oli mikäkin ja näin että mun pitää todellakin vielä perehtyä niihin albumeihin. Mutta THIS IS HYONY on tämänhetkinen suosikki <3 I ♥ Natural on myös upea ja sit tää 007th, jonka oonkin kuunnellut jo aikaa sitten.

Pakko mainita se, että onneksi hyony ei laula mitään rock biisejä koska se yks rock biisi ---- hyonyn ääni ei sovi siihen yhtään :'D olikohan sen kappaleen nimi tämä: 잘먹고 잘살아라... En vaan kestäny kuunnella tuota edes loppuun :D hyvä biisi joo, mutta hyonyn ääni tuohon? ei.

ja vielä kysyn tosta nimestä. Kun luin jostain että ava on englanninkielinen nimi, japanilainen nimi on hyony ja koreaksi ilmeisesti vain tuo lee jung hyun? että onko tässä nyt väliä mitä nimeä käyttää vai ? xD ite tykkään käyttää nimeä hyony mutta.

April 2nd, 2012, 4:05 pm
Profile WWW
walking proud
walking proud

Mulla on ihan sellanen tunne, että tästä töpöstä tulee tyyliin mun toinen koti täällä, lol :--d

Ite en oo Lee Jung Hyunista kauheesti innostunut :/ Yritin kuunnella jonkin aikaa (on tästä kyllä aika kauan..) sitten hänen musiikkiaan, mutta hänen äänensä ei oikeen iskenyt muhun.

Epik High taitaa mulla olla tällä hetkellä kirkkaasti se ykkösartisti, niin mahtavaa musaa että huhhuh.. Nell on kanssa toinen, josta tykkään ihan mielettömästi. Heiltä on tässä kuussa tulossa uus levykin ulos neljän vuoden tauon jälkeen!

..oonkohan ihan yksin fanituksen kohteideni kanssa? :D

April 2nd, 2012, 6:27 pm
Profile
Dearest
Dearest

Jälleen kerran muistui mieleen, että minun on pitänyt kuunnella tuo Lee Jung Hyunin tuotanto läpi. Olen aikonut tehdä sen jo ties kuinka kauan, mutta en ole koskaan saanut aikaiseksi. Saapa nähdä ehdinkö pääsiäislomalla konserttimaratonin ohella sitä vaikkapa latailemaan ja kuuntelemaan läpi. Kyseinen artisti joka tapauksessa kiinnostaa minua kovasti. :)

//Typokiller.

April 2nd, 2012, 6:46 pm
Profile WWW
I am...
I am...

Mie olen tunnetusti poikabändien perään, ja näin myös korealaisessa musiikissa. Kuitenkin nämä kaikkein tunnetuimmat esim SHINee ja Super Junior eivät vaan iske. On niillä ehkä pari hyvää biisiä, mutta ongelmana (kuten turhan usein miulla korealaisen musiikin kanssa) on se, että joku sinkkubiisi/lead track on loistava, ja koko loppulevy on sit pelkkää mitäänsanomatonta perushuttua. Näin esim Sujun kanssa. SHINee:ltä en oo erikoisemmin pitänyt mistään, mutta siihen vaikuttaa myös se, etten tykkää kenenkään äänestä.

Bändi, johon nyt oon rakastunut on U-KISS ♥ En vaan pysty lopettamaan kuuntelemista, esim NEVERLAND -levy on kokonaisuudessaan aivan loistava. Ensimmäisenä kuulin/katsoin kaverin suosittelemana Japanin debyyttisinkun Tick Tack ja olin melkein itku silmässä kun se oli niin upea, sekä biisi että video *___* Mikä on jännä koska siinä vaiheessa ei tosiaan ollut suosikkeja tai muutenkaan mitään ~special fiilinkejä bändiä kohtaan. ;D Mutta mikä tässä bändissä eniten iski, oli oikeasti lahjakkaat laulajat. Ihan ekana rakastuin Kevinin pehmeään ja kirkkaaseen ääneen, mutta Soohyun on reippaasti bändin paras laulaja ja rakastan hänen ääntään *___* Myös Kiseopin ääni on hunajaa, ahh. Harvemmin tulee vastaan idoleita joiden jo pelkkään lauluääneen hullaannun *___*

~feelings

Niin ja tämä uutukaisena debytoiva NU'EST vaikuttaa ainakin debyyttisinkku FACE:n perusteella aivan loistavalta, mutta saas nähdä! Kukaan jäsenistä ei vielä herätä mitään tunteita. Onhan se Ren ~kaunis~ ja tykkään sen äänestä, muttakun en oikein tykkää sellaisista jotka ei hymyile tai näytä mitään tunteita...

April 2nd, 2012, 7:01 pm
Profile WWW
Dearest
Dearest

Zanna wrote:
Pakko mainita se, että onneksi hyony ei laula mitään rock biisejä koska se yks rock biisi ---- hyonyn ääni ei sovi siihen yhtään :'D olikohan sen kappaleen nimi tämä: 잘먹고 잘살아라... En vaan kestäny kuunnella tuota edes loppuun :D hyvä biisi joo, mutta hyonyn ääni tuohon? ei.

ja vielä kysyn tosta nimestä. Kun luin jostain että ava on englanninkielinen nimi, japanilainen nimi on hyony ja koreaksi ilmeisesti vain tuo lee jung hyun? että onko tässä nyt väliä mitä nimeä käyttää vai ? xD ite tykkään käyttää nimeä hyony mutta.

Tuo rock biisi on tosiaan sen tokalla levyllä kappale nro. 8 잘먹고 잘살아라.... Tuo olisi käännettynä "Eat Well, Live Well". Kyseinen kappale ei myöskään aluksi kuulunut mun suosikkeihin, mutta siitä oppi vaan tykkäämään ja nyt jopa odotan sen kuulemista aina kun kuuntelen Vol:2:sta läpi. xD

Ja Ava tosiaan englanninkielinen nimi tai siis alunperin otettu käyttöön juuri sitä varten, että ulkomaalaisetkin muistaisivat paremmin hänen nimensä (lyhyt ja ytimekäs). En nyt muista oliko sille joku muukin syy. Ja ei oo väliä mitä nimeä käyttää. Japanilaisetkin käyttää usein ihan sitä alkuperäistä korealaista nimeä ton Hyonyn sijaan ja nyt noiden uusimpien levyjen myötä monet alko käyttämään Avaa kun periaatteessa se on tällä hetkellä hänen taitelijanimensä, mutta ite en ainakaan oo turhan tarkka tälläsista jutuista. Kunhan itse tiedän kenestä puhun, haha. :D

Ja en oo tosiaan supiiniin mainitsemaa Epik Highia hirveesti kuunnellut. Ehkä jonkun yksittäisen kappaleen joskus, mutta ei oo kyllä mitään muistikuvaa. Täällä saa ihan vapaasti linkitellä kappaleita sun muita, jos haluat suositella. ^^

April 2nd, 2012, 7:17 pm
Profile
walking proud
walking proud

Aa, mun on sitten aivan pakko linkittää pari Epik Highin biisiä! :--D Itse sanoisin, että kannattaa kuudella heidän ei-sinkkubiisejään, jos haluaa saada paremman kuvan heidän musiikkityylistään. Heidän singlebiisinsä ovat enemmän k-popahtavaa matskua ja loppu kuulostaa tosi erilaiselta, jos ensiksi kuuntelee pelkkiä sinkkuja. Itse en oikeestaan aluksi edes tykännyt heistä, ennen kuin aloin kuuntelemaan albumeja kokonaisena.

Mutta tässä muutamia mun suosikkeja Epik Highilta:

Over
Pieces of You
Breakdown

Over on enkuksi, loput kaks biisiä koreaksi. (:

April 2nd, 2012, 7:32 pm
Profile
progress
progress

Melinda wrote:
Bändi, johon nyt oon rakastunut on U-KISS ♥ En vaan pysty lopettamaan kuuntelemista, esim NEVERLAND -levy on kokonaisuudessaan aivan loistava.
U-KISS on niin mahtava! *__* Ite oon kans jostain syystä poikabändien fani, kyllä niitä girl grouppejakin kuuntelee mielellään mutta jostain syystä poikien musiikki iskee kovemmin. Omia lemppareita on tällä hetkellä U-KISS, MBLAQ, B2ST, BIG BANG, Infinite ja SHINee muunmuassa. Ja C.N.Blue on myös ihan lemppareita, se kun on vielä ns. oikea bändi eikä vaan lauluryhmä ja sillä on semmonen jopa tunnistettava oma tyyli :') Bongasin kys. bändin muistaakseni kun katoin Hearstrings-draamaa, jossa kaks bändin jäsentä eli Jung Jong hwa ja Kang Min Hyuk näytteli!

Melinda wrote:
Niin ja tämä uutukaisena debytoiva NU'EST vaikuttaa ainakin debyyttisinkku FACE:n perusteella aivan loistavalta, mutta saas nähdä!
Tääkin on tosi lupaavan oloinen bändi ja vähän järkytyin että yhtä jäsentä lukuunottamatta noi kaikki pojat on -95 vuonna syntyneitä... Jopa mä olen niitä vanhempi! :D

April 5th, 2012, 2:59 pm
Profile WWW
Reply to topic   [ 288 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 29  Next