Reply to topic  [ 15 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Jpop-muistelut 
Author Message
Dearest
Dearest

Kello on kohta yksi yöllä ja ei väsytä yhtään. Tämä päivä mennyt leipoessa, tv:tä katsoessa ja pääsykoekirjaa lukiessa.

Mulle tuli jostain syystä tuossa illalla mieleen sellainen ajatus, että olisi pitänyt aikoinaan lähteä kondiittorilinjalle vai millä nimellä (sokerileipuri tms.) se nykyään kulkeekaan. Jotenkin oon ruvennut yhä enemmän tykkäämään tuosta näpräämisestä, vaikka en tiedä onko mun perustaidot edes riittävät...xD Haluaisin oppia luomaan leipomuksia itse ja keksiä jotain ihan uutta. Olenkohan katsonut liikaa Britannian parhaita leipomoita? :lol:

Mulla tulee muuten tänä kesänä virallisesti täyteen 10- vuotta siitä kun löysin ja aloin kuuntelemaan aasialaista musiikkia. Tiivistin muutamalla ranskalaisella viivalla mun ajatuksia siitä, mitä viimeisten kymmenen vuoden aikana on tapahtunut sekä yleisesti, että mun omalla kohdalla. Tätä ideaa saa matkia muutkin, jos mieli tekee! :S

- kesä 2004: Käyn kylässä kaverillani, joka kuuntelee vanhempiensa makuuhuoneen tietokoneella musiikkia ja soittaa minulle jonkun kappaleen Dir en greylta. Muistan, että sen kaltainen musiikki oli minulle jotain täysin uutta ja ehkä hieman hassuakin (siis lähinnä kuulosti hassulta), enkä pitänyt siitä kappaleesta. Kaverini soittaa minulle joltain mp3 rotation (muistatteko kun tällasia sivustoja oli vielä pilvin pimein?!) sivustolta ayun evolution kappaleen. Olen myyty.
- Jo samana vuonna (muistaakseni) tilaan ensimmäiset ayu kamani yesasiasta isän luottokortilla. Paketti saapuu postilaatikkoon noin kahdessa viikossa (...kun yesasialla oli vielä lyhyet toimitusajat...) ja itken ilosta.
- Ensimmäisen ayu konsertti DVD:n katsominen (ARENA TOUR 2003-2004) on upea elämys. Ei ihme, että se on yhä yksi lempikonserteistani...ehkä jopa paras.
- Löydän ayu moments- fanisivuston ja rekistöröidyn foorumin jäseneksi. Saan paljon uutta tietoa "vanhemmilta" käyttäjiltä ja tutustun myös uusiin artisteihin.
- Olen samoihin aikoihin jäsenenä myös englanninkielisillä foorumeilla. ayumi-hamasaki.org (?) on minulle aarreaitta, josta lataan ensimmäiset ayun musavideot, mainokset ym.
- Ensimmäiset ayun julkaisut, joiden promoamista ja ilmestymistä pääsen "todistamaan" ovat INSPIRE- sinkku ja tietysti vuoden 2004 lopulla julkaistava MY STORY. Yllättäen näilläkin levyillä on minulle paljon tunne/nostalgia-arvoa.
- Vuonna 2005 löydän kpopin katsoessani Lee Jung Hyunin musiikkivideota Wa-youtubessa.
- Ensimmäisinä vuosina teen pari fanisivustoa geocitiesiin (Hitomi Shimatani ja Loveholic ainakin), joita en muistaakseni koskaan kuitenkaan avannut yleisölle.
- Momentsin käyttäjät järjestää ensimmäisen ayu fanimiitin. En pääse / uskalla tulla sinne, mutta kuvat sieltä näyttävät hienoilta ja foorumilaisten kertomukset kuulostavat hyvältä.
- Jossakin vaiheessa vierailen blippossa ja hankin pari kiinaversiota ayun levyistä. Sinne oli aina pakko päästä Helsingin reissuilla...
- 2008 olen viimein täysi-ikäinen. Uhoan, että nyt se ostaminen vasta alkaa!
- En muista tasan tarkkaan minä vuonna, mutta yksi super ayufaniksi mieltämäni henkilö (vanhat varmaan tietää kenestä puhun) lopettaa foorumilla käymisen ja myy myöhemmin kokoelmansa huuto.netissä. Herään siihen todellisuuteen, että näinkin voi tapahtua. Se tuntui ehkä aluksi juuri samalta kun saat tietää ettei sitä saunatonttua olekkaan olemassa...xD
- 2009 saan verkkop- tunnukset. Koko maailma (noh, ainakin nettikauppojen valikoima) on avoinna!
- Oma musiikkimaku laajenee laajenemistaan. Vitriinin tilavuus sen kuin pienenee tavaramäärän takia. Se on samalla sekä upeaa että ahdistavaa.
- 2013 monia käyttäjiä "katoaa" ja väki vähenee eri foorumeilla. Samalla liittyy kuitenkin uutta nuorta verta.
- 2014 ilmiö jatkaa hidasta mutta varmaa etenemistään. Toivon uutta nousua. Rajoitan hieman levyostoksiani.

edit. Lisäsin tuonne vielä pari juttua, jotka unohtuivat eilen. :)

April 30th, 2014, 12:59 am
Profile
Melody
Melody

^tosi kiva idea! pitää vissiin itsekin yrittää muistella miten tämä homma eteni omalla kohdallani xD

2007: Tarkkaa ajankohtaa en muista, mutta tuona vuonna menin kaverilleni kylään, jonka sisko sattumoisin Alias on ja alias sattumoisin soitteli jotain ayun biisejä tietokoneelta, kun heillä olin. Ihmettelin musiikkia, mutta hienolta se tuntui kuulostavan. Mä en kyllä muista, kysyinkö mä Alias sulta sillon kenties artistin nimeä?? vai oliko se siskos, joka vinkkas ayun nimen sitten lopulta. Siitä on niin kauan jo, etten kuollaksenikaan muista, miten tuo meni :D Sain myöhemmin myös muutaman Aliaksen polttaman ayu levyn, kuuntelin levyt läpi muutaman kerran. is this LOVE? oli siellä, koukutuin siihen ja luukutin sitä varmaan puoli vuotta yhtä mittaa ja joka minuutti ja joka päivä. Se oli paras ja upein koskaan kuulemani kappale! ja musiikkivideo. ja ayu ja japani, oli jotenkin kaikki niin ihmeellistä :D

2008: Oliko se tammikuu, kun Alias vinkkas mut tänne ayu foorumille. Foorumi elämä oli mulle täysin uutta, en tienny mistään mitään ja muistan, kuinka olin niin tyhmänä joka asiassa, kun en oikeasti tiennyt mistään mitään xD Kävin Aliaksen siskon kanssa tuona vuonna Blippossa, jossa olin aivan ihastuksissani. Ostin LOVEppears albumin muistaakseni. Myöhemmin ostin ensimmäisen japani versioni, sinkun HEAVEN, huuto.netistä. Mutta muistan, kuinka ihmettelin aasia ja japani versioiden eroja, enkä ymmärtänyt alkuunkaan, miksi japani versio oli niin ihmeellinen xD Mutta ilman tätä foorumia, musta ei olis tuskin koskaan tullut ayu fani. AT05 oli ensimmäinen kiertue, jonka ostin ja jonka katsoin kokonaan. Sitä ennen olin vain nähnyt pätkiä. Mutta härreguud kun ayu astui lavalle HAPPY ENDING kappaleella. Mä en voinu ku itkeä, mä olin niin onnellinen ja ayu oli niin kaunis. Ja siinä hetkessä rakastuin tähän musiikkiin ja naiseen täysin.

2008 tutustuin myös japanilaisista nettikaupoista ostamiseen. Muutakin japanilaista musiikkia lähden kokeilmaan, mutta mikään ei iske, niinkuin ayu. Mutta löytyy niitä ihan hyviäkin artisteja. Utada Hikaru, alan, Koda Kumi, yms yms.

2009 ASIA TOUR 2008 oli ensimmäinen cdjapanista ostamani tavara ja tässä vaiheessa aloin jo ymmärtää japani versioiden paremmuuden. mutta AT08 ja AT05 on edelleenkin rakkaimmat konsertit mulle, koska ne on ollu ehkä mullistavimmat ja merkittävimmät konsertit tämän ayu faniuden aikana. plus toki AT12, johon pääsin itsekin mukaan :) NEXT LEVEL oli ensimmäinen first press tuotteeni (jonka levyn menin osaksi rikkomaan heti kättelyssä, mikä kyllä tyyliin masennutti mut hetkeksi aikaa, enkä päässyt eroon siitä pettymtyksen tunteesta kovinkaan äkkiä :D vieläkään en mielelläni käsittele sitä albumia, kun tulee huonoja muistoja mieleen.) Kuuntelen aktiivisesti jo muutakin aasialaista musiikkia. C- ja K-pop alkoi 2009 pikkuhiljaa kanssa tulla kuvioihin. Yksittäisiä biisejä olin ennemminkin toki kuunnellut.

2009 pääsin oikeastaan kunnolla mukaan tähän ayun seuraamiseen, aloin jo ymmärtää, tuntea ja tietää asioista. Ja ostoripuli alkoi kasvaa ja ihailin aina kaikkien kokoelmia ja halusin itsekin lisää ja lisää tavaraa.

2010--2012 on aikalailla sitä tasaista faniuden nousu aikaa, tavaraa kerääntyy ja kuuntelen ayua päivittäin. 2010 Anna Tsuchiya astui elämääni, ja oli ayun lisäksi ainut artisti, joka oikeasti kolautti.

2011 ayu tatuointi ja TeamAyuun liittyminen.

2011 pääsin näkemään ayun livenä kasvotusten!!!! en unohda sitä ikinä. Jonka jälkeen alettiin Aliaksen kanssa tosissaan suunnitella Japanin reissua kesälle 2012. Kun lennot oli varattu, niin fiilis oli uskomaton. Puhumattakaan siitä, kun lähdettiin oikeasti matkaan! ARENA TOUR 2012 nähty ja japani nähty ja aaaaa. Suurin unelmani on toteutunut jo 2x!!

2011 Anna Tsuchiya fanius kukoistaa myöskin. alan ja Minori Chihara tuli tässä vaiheessa muistaakseni paremmin kuvioihin. Puhumattakaan gacktosta ;)

2013 Ayu innostus lähtee hiipumaan. Valmistuin 2012 keväällä, jonka jälkeen töihin. Työt, muutot, koiran hankinta, elämä yleensäkkin, syö sitä ayu aikaa. Kuuntelen edelleen viikottain ja monesti päivittäinkin, tavalla tai toisella ayua. Muu aasialainen musiikki jää pikkuhiljaa pois, muut ns ei niin tärkeät artistit, jää pois. Anna Tsuchiya ja ayu on oikeastaan ne, joita kuuntelin enää säännöllisesti.

2013-2014 elämässä tapahtunut mullistavia asioita, niinkin suuria, että aikaa ei ayulle ja muille vain yksinkertaisesti ole tarpeeksi.

2014 ayu innostus on laskenut. Mutta kuuntelen ajoittain. Ja fani olen. Ei siitä mihinkään pääse. Seurailen ayua sen verran, että tiedän uudet julkaisut yms. Mutta en sen koommin, en enää kuuntele heti edes välttämättä uutta musiikkia. Tai kerran, mutta sitten en. Uusi sinkku ja uusi albumi toki eri. Uudet julkaisut kuuntelen muutaman kerran ja se jää taas hetkeksi. Annaa en seuraa juuri ollenkaan. Välillä myöhässä uusissa julkaisuissa. Muiden aasialaisten artistien kuuntelu ja seuraaminen varsinkin, jäänyt totaalisesti. Vanhoja levyjä saatan pistää joskus pyörimään. Kuuntelen nykyisin mielummin levyjä, kuin koneelta. Ja yleensä teen kaikkea muuta samalla. Uusia julkaisuja ei ole "MUST HAVE!!" enää. Albumit on, mutta muutoin ostohinku on laskenut. Albumit ja keikat edelleen kiehtoo toki.

Näin se menee. Tämä oli lähinnä ayu pohdintaa. Paljon asioita tästä jäi, mutta kiva oli kyllä pohtia näin itseksensä, miten nämä vuoden on about menneet ja mihinkä ne on menny?! Mutta fakta vain on se, että ikää tulee ja elämä on kiireisempää kaikella tapaa. Nuorempana sitä aikaa oli erilailla. Ei sitä ainakaan enää jaksa/kerkeä keskittyä varsinaiseen fanittamiseen. Ayu on ollut suuri osa elämääni ja on edelleen hyvin tärkeä. Muta life goes on.

pahoittelen pitkää viestiä, innostuin vähän.. :D

Last edited by Zanna on May 3rd, 2014, 9:59 am, edited 1 time in total.

May 2nd, 2014, 11:29 pm
Profile WWW
Dearest
Dearest

^ Ihanaa, että joku muukin jaksoi lähteä näitä asioita pohtimaan! :) Mun mielestä sun mietteet oli tosi rehellisiä ja sen takia myös mukava lukea. Kun teitä immeisiä täällä ei kuitenkaan muuta kuin netin välityksellä tunne niin on vaikea saada välillä kuva siitä, mitä kenellekkin kuuluu ja miksi täällä on välillä niin hiljaista. Omia sanojasi lainaten; sun elämässä on tapahtunut niin mullistavia asioita, että aika/ kiinnostus ei oikein tahdo riittää jpopin kuuntelemiseen. I get the point. Samalla mietin omaa tilannettani ja sitä, että vaikka oon jo yli parinkymmenen niin en koe mun elämän muuttuneen hirveästi suuntaan tai toiseen. Joskus tuntuu, että olen joku erikoistapaus. Tarkoitan sillä sitä, että mun kiinnostuksenkohteet ja tässä hetkessä mulle tärkeä asiat poikkeaa monesta tuntemastani samanikäisestä. Arvostan yksinkertaisia asioita ja olen ehkä myös vähän muutosvastarintainen. En mielelläni kauheasti ajattele kauas tulevaisuuteen vaan yritän elää tässä hetkessä - välillä haluaisin jopa palata ajassa taaksepäin. Mun serkulla, joka on mua vuotta vanhempi, on jo kaksi lasta ja nyt hän muuttaa lastensa ja miehensä kanssa vanhaan rintamamiestaloon. Välillä vertaan itseäni tähän mun serkkuun ja mietin mitä se on ns. tehnyt oikein, että on päätynyt suomalaisessa yhteiskunnassa ihanteena pidettyyn tilanteeseen. En ole kateellinen siitä mitä hänellä on vaan siitä, että hänen elämänsä on nyt mallillaan. Minua myös ahdistaa mun isän äiti, joka pitää tätä mun serkkua "malliesimerkkinä" ja että oon jotenkin huonompi kun en oo samassa tilanteessa tai edes yritä tähdätä siihen. Nää on tällasia henkisiä juttuja kans, mutta vaikka pidänkin mun mummosta niin välillä tulee sellainen olo ettei se arvosta mua. Tällä hetkellä hänen minulle ajamansa arvot eivät ole ajankohtaisia. Terveys ja lähimmäiset on tällä hetkellä mulle tärkempiä arvoja ja musiikki on sitten varmaan eräänlainen hedonistinen arvo myös. :D

Haha, tämä suoltamani teksti on sävyltään juuri sellainen, jonka olisin voinut kirjoittaa ennemmin päiväkirjaani kuin tänne. :lol: Arvokeskustelua sivutaan mun pääsykoekirjassa, joten sen takia se tuli nyt päällimmäisenä mieleen.

May 3rd, 2014, 12:35 am
Profile
Melody
Melody

piti muuten korjata tuonne omaan tekstiini, että AT05n aloituskappale ei suinkaan ole HONEY, vaan HAPPY ENDING.. xD nyt kun luin uudestaan oman tekstini, niin pisti silmään aika kirkkaasti.

Mutta siis joo. Tuli mieleen tuosta, että netin kautta vain tunnetaan. Että haluaisin oikeastaan tuntea teitä ihan muutenkin. Ja olisi mahtava järjestää jonkinlainen ayu miitti vielä ainakin kerran. Ja olisi mahtava saada sinne Meja suakin ja muita. Nyt kun valtaväestö täälläkin on jo aikuisia ihmisiä. Vaikka uusiakin foorumilaisia olisi mukava nähdä, niin mua kiehtoo tuo "vanhojen" näkeminen kauheasti. Pystyisi keskustelemaan muustakin kuin ayusta, juuri näitä, miten elämä on kaikilla mennyt ja mitä kaikille yleensäkkin kuuluu. Kun ei täällä foorumilla kuitenkaan ihan kaikkea viitsi lähteä kalottamaan :D Mutta voi olla, että ehdotus taas jää vain mun ehdotukseksi, eikä muita kiinnosta tms. xD oonhan mä näitä miittejä heitelly ennemminkin, mutta porukka ei ole vain innostunut. Tai ei ole aikaa. Kaikille ei käy tietty päivä tms. mutta itse ainakin pystyn nykyään aika hyvin sumplimaan vapaitani ja muita, jos vain sopii tarpeeksi ajoissa, ettei muitakaan menoja ehdi sopimaan.

Ja mullekin musiikki on edelleen hyvin tärkeä. Arvostan hirveästi niitä päiviä, kun saan olla vaan illan kotona ja kuunnella ayua ja muuta musiikkia. Musiikkin ehdin paneutua nykyään hirveän harvoin. Yleensä juuri teen muutakin musiikin kuuntelun ohella, eikä silloin keskity musiikkiin täysin. Niin ei se ole aivan sama asia. Ja juuri vanhojen hyvien artistien ja lemppareiden kuuntelu. Se on jotenki nostalgista ja hirveen rauhottavaa ja mahtavaa, sillon kun sitä saa kunnolla toteuttaa. Yleensä on muutakin väkeä paikkeilla, autossa tms, niin en viitsi alkaa mitään ayua yms soittamaan, kun tiedän, että muut ei niin piittaa xD

May 3rd, 2014, 10:18 am
Profile WWW
walking proud
walking proud

Sanna, muistaisin, että kuuntelin ayua levyltä, kun sitä kuulit, tai ainakin pidän sitä todennäköisempänä vaihtoehtona (jos olin omassa huoneessa siis, niin muuta mahdollisuutta ei ole). Ja oot tainnut niin sanoakin joskus, kun kerroit, miten tutustuit ayuun. Mutta pikkuseikka, musta on kiva edelleen, että sain sut ayufaniksi . :D Ja musta oli myös mukava lukea nuo teidän historiikit ayun suhteen. Voisin tehdä omani kanssa, mutta en taida just nyt pystyä uppotumaan aiheeseen. Mulla tulee 10 vuotta vuoden päästä...aika lailla tasan tarkkaan, siitä kun tutustuin ayuun. :o Niin se aika lentää...

May 3rd, 2014, 1:39 pm
Profile
Melody
Melody

Alias wrote:
Sanna, muistaisin, että kuuntelin ayua levyltä, kun sitä kuulit, tai ainakin pidän sitä todennäköisempänä vaihtoehtona (jos olin omassa huoneessa siis, niin muuta mahdollisuutta ei ole). Ja oot tainnut niin sanoakin joskus, kun kerroit, miten tutustuit ayuun. Mutta pikkuseikka, musta on kiva edelleen, että sain sut ayufaniksi . :D

Joo tais se olla. Mulla on vaan joku mielikuva susta istumassa koneen äärellä ayua kuunnellen. Toki näin on monesti käynyt, kun teillä oon ollu. Joten varmasti se johtunee siitä xP eli oli varmasti levyltä, kun kuuntelit.. kai. Noh aivan sama, kuuntelit kuitenkin :D

minä oon saanu yhden kaverini innostumaan hetkellisesti ayusta, ja kyllä hän siitä edelleen pitää. Mutta ei hänestä fania ole kasvanut :D

May 3rd, 2014, 10:21 pm
Profile WWW
Dearest
Dearest

Mun "käännytystyö" ei ole koskaan onnistunut. :lol: Yksittäisistä kappaleista saattaa joku pitää, mutta siihen se jää. Ei oo kyllä tapahtunut päinvastaistakaan, että joku ois saanut mut esim. Monoral tai Dir en grey faniksi. :lol:

May 4th, 2014, 12:13 am
Profile
RED LINE ~for TA~
RED LINE ~for TA~

Olipas hauska lukea noita teidän muistelmia. ^^ Tuli kivoja muistoja mieleen itsellekin!

May 4th, 2014, 5:20 pm
Profile WWW
walking proud
walking proud

Jospa sitten tekis oman muistelun ayuvuosilta

- 2005 tutustuin ayuun kaverin välityksellä huhtikuussa. Ensimmäisistä biiseistä, joita kuulin, muistan WE WISHin. Katottiin sitten musavideoitakin. Kaverinin poltti mulle joitain biisejä. Neljä niistä oli STEP you, is this LOVE, ourselves ja INSPIRE. Mainitsen nämä, koska ne olivat ensimmäisiä suosikkejani ja fanitukseni voidaan sanoa alkaneen. Kesällä sain poltetulla levyllä lisää biisejä, joista päätin itse biisit paria lukuun ottamatta. Niin, ja kävin ekaa kertaa Blippossa, mutten ostanut mitään ayun levyjä, vaikka oli siellä joitain sinkkuja paikalla. Mutta tuolloin 2005 syksyllä tyyliin opettelin ayun albumien biisilistoja ulkoa (matikan tunnilla niitä raapustelin vihkoon...xD) ja kaverilta sain (CDJapanista) synttärilahjaksi marraskuussa fairylandin. Tiesin etukäteen, että saisin jonkun sen vuoden sinkuista. Joululahjaksi sain puolestaan HEAVENin.

- 2006: Rekisteröidyin tänne foorumille tai siis vanhaan ayu momentsiin vuoden alussa, Moments-sivustoa seurasin jo vuoden 2005 puolelta ja silloin kävin ekaa kertaa myös fordella. Sain tietää YouTuben olemassaolosta ja taivas aukeaa: voi katsoa ayun videoita ilman latailuja. Tuosta vuodesta vuoteen 2007 kirjastossa piti hiljaisella kattoa ayun videoita, kun kotona ei nettiä ollut...tai oli, mutta kun oli puhelinverkko (hidas kun mikä) ja virustentorjuntaohjelmaa ei kunnollista, niin what can do. Sain sitten ekat albumit, hiihtolomalla 2006 kaveri osti mun puolesta Blipposta Memorial addressin ja MY STORYn. Itse asiassa sain sitten kaverin japaniversio MY STORYn, koska osti itse DVD-version sen tilalle. Kesällä pääsin ite Blippoon, toivoin hartaasti löytäväni (miss)understoodin sieltä (näin asiasta unta), mutta ei. Onneksi kuitenkin ostin Dutyn, silloin en ollut läheskäänkaikkia biisejä siltä kuullut. Mutta syyslomalla pääsin liikkeeseen taas ja ah: (miss)understood ja samoin I am...tuli hankittua. Ihan parasta!

- 2007: Sain verkkotunnukset, mutta en onnistunut tilaamaan CDjapanista. Pankin tätien puheet käsitettiin väärin, mutta asia korjaantui seuraavana vuonna. Tuona vuonna onnistui saamaan käsiini kolme levyä, joista yksi Blipposta eli Bold & Delicious ja kaksi kaverin hankkimina CDJapanista eli Secret ja RAINBOW. Tilanne netin suhteen kun parantui kotona, pääsin kuuntelemaan (ja lataamaankin) kappaleita netissä.

- 2008: Alkuvuodesta tilasin Blippon nettikaupasta albumeja peräti kolme kappaletta. Keväällä-Kesän alussa sain yhden vanhalla foorumilla olleen tyypin kautta GUILTYn ja vieläpä first pressin, vaikkakin taiwan-version. Lisäksi ostin tyypiltä Huuto.netin kautta voguen ja tilasin hänen kauttaan vielä Depend on you-sinkun (ainoa 8 cm sinkku, jonka omistan). Olisin kesällä tilannut hänen kauttaan pari levyä, mutta lopetti viestittelyn..tais kyllästyä trokarin hommaan. xP Mutta syksyllä sain vihdoin koodin sitä varten (kun on alaikäinen, niin tämmöinen piti Nordean asiakkaana olla), että voin ulkomailta tilata electronillani! Sitten alkokin tilaaminen CDJapanista ja Yesasiasta! Eka tilasin kaverille synttärilahjan, mutta eka ayutuote oli vuoden 2009 kalenteri itse tilaamani CDJapanista.

- 2009: Tilasin kerran kuussa jotain, suurin piirtein. Fanius olikin vahvalla pohjalla NEXT LEVELin aikaan, mutta sen jälkeen tulivatkin pienoiset pettymykset uusien sinkkujen suhteen. You were.../BALLADin kyllä tilasin, se onkin viimeinen ayusinkku, jonka olen hankkinut.

- 2010: ayufanius sai takaiskun, kun GACKTfaniuteni alkoi alkukesällä. Loppuvuodesta L-sinkun biisit sävähdyttivät huomattavasti enemmän aiempiin vuoden sinkkuihin ja Love songs itsestään.

- 2011: En tilannut yhtään ayutuotetta koko vuonna, en edes FIVEä, mutta sen hankin seuraavana vuonna. ayufaniuteni oli suhteellisen alhaalla, vaikka edelleenkin kuuntelin ayun tuotantoa vanhaan tapaan. Tuo vuosi olikin vastaavasti mun Ultimate-GACKT-vuosi.

- 2012: Tosiaan kuten Zannan omasta jo luettavissa on...ayu tuli tavoitteen mukaisesti nähtyä ja koettua livenä Arena Tourin merkeissä heinäkuussa. Tuntuu lähes uskomattomalta nyt, että näin on tapahtunut. Konsertti oli tietenkin mahtikokemus, lisäksi oltiin odotettua lähempänä päälavaa. Vuoden ayuhankinnat tuli tehtyä sitten Japanissa, pari levyä ja konserttikamaa. Well, as known: Gakukamoja tuli ostettua huomattavasti enemmän.

- 2013-2014: Hankin pari ayujuttua: Uusi albumi ja konserttikin sen vuoksi, kun kiertueelle oli itse osaa ottanut. 2013 (tai oikeastaan vuoden 2012 puolella alko) Gakufanius meni ayufaniuden kanssa neutraaliin tilaan, tasaväkiseen. En enää sillä lailla fanita FANITA kumpaakaan you know. Edellisen gakutilauksenkin tein viime kesällä. Nyt en aiokaan tilata ennen kuin ehkä aina uudet albumit vaan molemmilta. Vai mistäpä sen tietää...Tätä nykyä seurailen ayua ja Gakua tavalliseen tapaan kutakuinkin, mutta kuuntelen albumeita vähemmän. Enemmän mennyt yksittäisiin biiseihin koneella tämä kuunteleminen.

Tämmöinen selostus tuli. :? Tyylilleni uskollisesti aika pitkästi kirjoitettuna. EDIT: unohdin mainita vuoden 2011 miitit, joihin molempiin osallistuin!

Last edited by Alias on May 4th, 2014, 8:12 pm, edited 2 times in total.

May 4th, 2014, 7:33 pm
Profile
Dearest
Dearest

Alias wrote:
Tuosta vuodesta vuoteen 2007 kirjastossa piti hiljaisella kattoa ayun videoita, kun kotona ei nettiä ollut...

Voi ei. xD Jotenkin niin tiedän tämän tilanteen. Kiva kun ollaan saatu nyt jo useampi muistelu. ^^ Näistä huomaa, että aika monen fanittaminen on lähtenyt juuri kaverin kautta. Itse olen miettinyt, että onko ketään sellaista, joka olisi tullut faniksi luettuaan esim. Japanpop- lehden ayujuttuja tai jollakin vielä erikoisemmalla tavalla. :)

Last angel wrote:
fanimiitti vois olla kyl kiva jos olis enemmän aktiivisia jäseniä! en ole koskaan käyny miiteissä ja olis kyl kiva päästä sekin kokemaan ja puhumaan ja jakamaan omia ayu-juttuja muiden asiasta kiinnostuneiden kanssa! mun kaveripiirissä kun ei oikein ole aasialaisen musiikin kuuntelijoita :lol:

Niinpä. Kun on samanhenkisiä tyyppejä koottu yhteen niin juttukin varmasti luistaa paremmin. :)

May 5th, 2014, 2:17 pm
Profile
Reply to topic   [ 15 posts ]  Go to page 1, 2  Next