Reply to topic  [ 9 posts ] 
Mille ayun kappaleelle sinulta kesti kauan lämmetä? 
Author Message
Dearest
Dearest

Modet saa siirtää, jos ovat sitä mieltä, että tämä on väärässä paikassa. :) En halunnut tehdä tästä äänestystä, koska jokaisella on tästä aiheesta niin yksilöllisiä kokemuksia.

Otsikko kertoo kaiken, mutta selvennettäköön nyt vielä:

Mikä kappale ei alussa herättänyt sinussa suurempia tunteita ja/tai et ymmärtänyt sen saamaa hehkutusta? Mikä sai sinut antamaan kappaleelle uuden mahdollisuuden?

February 22nd, 2014, 11:27 pm
Profile
Melody
Melody

Mulla oli aluksi sulattelemista ayun ääneen hänen uransa alkuvaiheessa. A Song for xx albumia ei tullut alkuvuosina pahemmin kuunneltua juuri tuon äänen vuoksi. LOVEppearsissa ääni ei ollut enää yhtä kimakka. Mutta tuo ääni ei ole haitannut mua millään tavalla enää pitkiin aikoihin, sitten kun siihen ensin tottui :D

MOON olisi ehkä esimerkki tälläisestä biisistä, joka oli hyvä silloin kun se tuli, mutta se ei herättäny mussa sen suurempia tunteita. Mutta pikkuhiljaa aloin rakastaa biisiä enemmän ja enemmän ja nykyään se on yks mun suosikki kappaleista. NaNaNa ja BALLAD myös tälläisiä :D ja onhan niitä muitakin, mutta nuo tuli ensimmäisenä mieleen.

November on se, jonka saamaa hehkutusta en ymmärtänyt :D enkä oikeastaan ymmärrä vieläkään, vaikka tykkäänkin kappaleesta.

Last edited by Zanna on March 3rd, 2014, 11:58 pm, edited 1 time in total.

February 22nd, 2014, 11:42 pm
Profile WWW
Dearest
Dearest

mulle MOON oli kans sellanen biisi :lol: muistan kun kuulin sen ekaa kertaa, ajattelin että en todellakaan tuu tykkäämään siitä ja seuraavan kerran kuuntelin sen julkasun jälkeen lokakuussa eli pidin pitkän tauon :D sen jälkeen se on kuulunut ehdottomasti ayun parhaimpiin biiseihin ♥

muistan kun Love songs julkaistiin, November oli ainoa biisi jolle en lämmennyt mutta nykyään pidän siitäkin :)

henkilökohtasesti en ymmärrä I am.., MY STORY ja (miss)understood albumien jumalointia :? niiltä albumeilta löytyy aivan mahtavia biisejä mutta mun makuun ne ei ole ayun parhaimpia albumeita - samalla tavalla en ymmärrä miksi ihmiset on niin negatiivisia mun lemppareita, Love songsia ja LOVE againia kohtaan :lol: ihmeellinen maailma ja niin monta mielipidettä

February 23rd, 2014, 3:12 pm
Profile
Dearest
Dearest

Last angel wrote:
henkilökohtasesti en ymmärrä I am.., MY STORY ja (miss)understood albumien jumalointia :? niiltä albumeilta löytyy aivan mahtavia biisejä mutta mun makuun ne ei ole ayun parhaimpia albumeita - samalla tavalla en ymmärrä miksi ihmiset on niin negatiivisia mun lemppareita, Love songsia ja LOVE againia kohtaan :lol: ihmeellinen maailma ja niin monta mielipidettä

Minusta tuntuu että se riippuu paljolti siitä milloin alkoi fanittaa Ayua. Vanhemmat fanit, jotka ovat seuranneet Ayua ennen suurta muutosta vuonna 2009 ovat aina ihailleet vanhempia albumeita. Minä itse aloitin 2006, ja (miss)understood oli silloin ehdottomasti paras. Luulen myös että ihmiset jotka alkoivat fanittaa Ayua juuri kun I am... Ja MY STORY oli tulossa ulos 2001 ja 2004 ajattelevat että ne ovat parhaat ikinä. Minä ainakin olen huomennut, että (miss)understoodin jälkeen minulla on ollut vähän hankala pitää Ayun kappaleista (Party Queen ja Rock'n'Roll Circus ovat ainoat, joihin olen ollut ihan koukussa), koska minun mielestäni Ayu ei voi koskaan julkaista parempaa levyä kuin (miss)understood, jonka musiikkityyli on niin paras.

Ja en itsekään muuten ymmärrä I am:n hehkutusta. Se ei minustakaan ole maailman paras, vaikka siinä onkin Daybreak, Endless sorrow, NEVER EVER, evolution, I am... ja UNITE! Jotka on sen levyn lempikappaleeni. Siitä huolimatta tämä albumi kävi aika nopeasti tylsäksi ja joskus sen kuunteleminen tuntuu pakkopullalta vaikka Ayu fiiliksissä olikin. Tykkään kyllä siitä vapaus ja maailmanrauha teemasta, mutta silti. :3

Ja mitä tulee MY STORYyn niin fanitan sitä itsekin. Siinä on vaan sellaisia kappaleita, joihin voin nykyään samaistua liiankin hyvin, joten se tuntuu rakkaalta. Ja RAINBOW on myös yksi sellainen albumi, jota olen huomannut rakastavani viime vuosina enemmän. En ole aikaisemmin tuntenut niin, mutta olen viimeksi kuluneen kolmen vuoden aikana huomannut kuinka upea se albumi todella onkaan. :)

Ja sitten ketjun aiheeseen, eli kappaleet, joita en voinut aluksi sietää. Teen listauksenm koska niitä on aika monta.

For My Dear...
A Song is born
Free & Easy
Because of You
ourselves
ANGEL'S SONG
Greatful days
Hummig 7/4
my name's WOMEN
Beautiful Fighters
fated
Mirrorcle World
Days
Rule
blossom
Virgin Road
Last angel
BRILLANTE
Why... Feat. JUNO
Wake me up

Näistä kappaleista suosikkeja ovat nykyään ourselves, ANGEL'S SONG, Greatful days, Wake me up, BRILLANTE, blossom, Days, Last angel, Virgin Road, Days, Free & Easy, Beautiful Fighters, Because of You, my name's WOMEN ja Humming 7/4. Lyriikat auttoivat paljon asiaa ja sitä miten paljon aloin pitää näistä kappaleista. Myös mahdolliset livet ja musavideot ovat auttaneet asiaa jonkin verran. Ja aika ironista, että toi Memorial address on itse asiassa nykyään lempialbumini heti (miss)understoodin jälkeen, vaikka inhosin sitä aikoinaan aika paljon. No, musamaku ja ajatukset muuttuvat vuosien mittaan. Niin ja A Song is born, Rule eikä For My Dear... eivät edelleenkään saa osakseen minulta rakkautta. Rulen kohdalla en edes tiedä miksä siinä minua häiritsee kun sanat vat kuitenkin tosi hyvät. Varmaan se on se tapa miten Ayu on sen laulanut. Ja Whystä kyllä tykkään, mutta se Urata Naoyan kanssa laulettu remix on mielestäni parempi versio. Siksi se on tuolla.

Ja minusta tuntuu, että minulla oli joskus inhokkeja myös Duty ja LOVEppears albumeilla, mutta olen joko kieltänyt sellaisen mahdollisuuden tai sitten en vain muista niitä. Mutta nyt lopetan tämän romaanin kirjoittamisen. :3

//nimi oli väärin tuolla Whyn perässä ja huomasin sen vasta nyt. -.-

Last edited by Reyoule on March 6th, 2014, 2:10 am, edited 2 times in total.

February 23rd, 2014, 4:28 pm
Profile WWW
Dearest
Dearest

Mulle Voyage taisi fanitukseni alkuvaiheessa olla sellainen kappale, joka oli vain ihan ok. Rakkaus kyseistä kappaletta kohtaan kuitenkin kasvoi live-esitysten (esim. CDL 2002-2003, FNS Music Festival) ansiosta ja se on ollut jo monta vuotta yksi mun lempikappaleista ayulta. Toinen mikä tuli mieleen on samaiselta RAINBOW albumiltakin vielä: Heartplace. Mulla on joku hassu muistikuva, että kyseinen kappale oli yksi foorumin entisen jäsenen, Emiran, suosikeista ja hän hehkutti sitä usein vuolaasti. Silloin en vielä tajunnut kaikkea sitä hypetystä. :D

Ehdottomasti eniten ns. "kuuntelutyötä" vaatinut albumi on Rock 'n' Roll Circus, jonka kaikki kappaleet ei uppoa mulle vieläkään. Sillä on pari kappaletta, joiden olemassaolon välillä unohdan.

March 2nd, 2014, 8:16 pm
Profile
Melody
Melody

Rock'n'Roll Circus on itse asiassa mulle myös sellainen, joka ei ole muhun kunnolla uponnut. Yksi suuri syy varmaan se, että odotin albumilta aikoinaan erittäin paljon, ja pettymys oli suuri sitten, kun sain albumin kuunneltua. Se on hyvä albumi, jossa on mahtavia kappaleita, mutta en nauti albumin kuuntelusta kokonaisuutena niin paljon, kuin muista.

A Song is born on muuten tullut mulle hyvin rakkaaksi biisiksi. Ja aluksi se oli niitä ayun huonoimpia :D ei ole enää.

March 4th, 2014, 12:01 am
Profile WWW
progress
progress

Kun aikoinaan aloin kuunnella ayua, olisiko ollut vuoden 2006 alku/loppuolella, sain käsiini vanhimpien klassikkobiisien lisäksi silloin vielä tuoreet albumit miss(understood) ja Secret.
Muistan että 12-vuotias minäni oli hieman kylmäkiskoinen molempia albumeja kohtaan. Pidin kyllä tietyistä kappaleista paljonkin [mm. Startin', BLUE BIRD]
Mutta voi, eniten minua ärsytti että Secretin parhaan biisin Not Yet...'in piti kestää niin vähän aikaa! : D Pieni mieleni oli äärimmäisen turhautunut, ja muistan miettineeni monta kertaa, mitä järkeä on tehdä näin lyhyttä biisiä albumille. [Lienee selvää että interluden konsepti ei ollut minulle lainkaan tuttu]
Hiljalleen kuitenkin aloin pitää molemmista albumeista kokonaisuutena.

Vaikka ajallisesti olen siis Secret//(miss)understood-aikakauden fani, ne eivät oikeastaan kumpikaan ole lempialbumeitani. Pidän ayun uudemmasta tuotannosta enemmän, erityisesti NEXT LEVEL'istä. Mutta en kuitenkaan sano, etteikö tuo S/M-combo olisi hyvä, pidän kyllä molemmista.

Jos katsoo kuuntelujen jakautumista, olen myös soittanut huomattavasti enemmän ayun uudempaa kuin vanhempaa tuotantoa. [Vanhaksi tuotannoksi lasken siis tässä tapauksessa tuotannon ennen vuotta 2006] Jos pitäisi valita top-albumit, ainoastaan kaksi pääsisi mukaan korkeammille sijoille vanhasta tuotannosta: RAINBOW sekä Memorial address.
Se mitä on kuunnellut ensin, ei siis välttämättä vaikuta siihen, mistä pitää eniten, ei ainakaan minun tapauksessani niin paljon. Lisäksi itse kuulin ayulta ihan ensimmäisenä juuri tätä kaikista varhaisimpaa tuotantoa ensimmäisen kolmen levyn ajalta, eikä kuitenkaan mikään niistä pääse soittokerroissaan lähellekään uudempien albumien soittokertamääriä.

Olen kuitenkin sen verran fani, että pidän jollain tavalla kyllä ayun kaikesta tuotannosta, haha~ Mutta jos pitäisi valita, uusi tuotanto voittaisi aika helposti ainakin määrässä.

March 8th, 2014, 5:10 pm
Profile
Startin'
Startin'

Jännä tosiaan miten ihmisillä on niin erilaisia mielipiteitä. Esim. Heartplace on ensikuulemalta lähtien ollut yks mun suosikeista, kuten myös useampi Reyoulen listaamista biiseistä. En tiedä uskallanko kertoa tätä, mutta... En ikinä ole lämmennyt M-biisille, vaikka se kuuluukin niin monien suosikkeihin ja on vielä kaikin puolin Ayun tekemä. Silti mua ärsyttää siinä eniten sävel, varsinkin heti biisin alussa kun siirrytään introsta varsinaiseen biisiin. Ehkä joku päivä koen vielä valaistuksen ja tajuan M:n arvon.

Toinen biisi, jolle en oo kunnolla lämmennyt on kanariya. Se on aina kuulostanut mun mielestä tosi epäayumaiselta. Nykyään se on kuitenkin jännän kuulonen just erilaisuuden takia, jotenkin kiinnostava biisi, mutten siltikään oikein tiedä miten suhtautua.

Ite aloin kuunnella Ayumia STEP you/is this LOVE? -singlen tullessa ulos, tosin olin kuunnellut Ayumilta randomeja kappaleita juurikaan enempää laulajasta tietämättä jo pari vuotta aiemmin. Silloin ihan alussa mun oli tosi hankala tottua Ayun ääneen, ja sen takia ehkä lopetinkin Ayun kuuntelun, kunnes löysin hänet (onneksi!) uudestaan.

Muhun pätee vähän se, että suurin osa vanhoista albumeista ja oman kuunteluni alkuajan albumeista tuntuu niiltä parhailta. GUILTY:n jälkeen en ole ostanut uudempia albumeita, paitsi nyt Japanissa NEXT LEVEL:n, ja Party Queeniä en ole kuunnellut vielä ollenkaan. Tuntuu että uudemmat albumit jäävät liian usein vaan taustamusaksi, eikä niistä nouse hyviä kappaleita esiin samalla tavalla kuin ennen :|
Edit: En oo muuten kuunnellut vielä Love AGAINiä myöskään - ihan liikaa rakkautta, koska oli jo Love Songs :D Musta tuntuu et osittain en oo halunnut kuunnella uusimpia albumeja siksi, että pelkään pettyväni niihinkin ._.

April 10th, 2014, 5:00 pm
Profile
walking proud
walking proud

Näitähän löytyy jonkin verran, mutta aika monesta onkin sitten tullut mun ihan lempparikappaleita. Esimerkiksi evolutionille mun kesti lämmetä aika pitkään, mutta nyt rakastan kyseistä kappaletta tosi paljon.

I am...-levyltä kesti kauan lämmetä evolutionin lisäksi NEVER EVERille, Connectedille, Daybreakille ja UNITE!lle, mutta nykyään tykkään kyllä. Toisin kuin still alonesta, Naturallysta ja Endless sorrowista, jotka vaan ei oo jostain syystä koskaan kolahtanu ja siksi ne on jääny vähän pimentoon.

Duty-albumi on aina ollut mulle vähän blääh. Ainoat kappaleet mistä ekan kuuntelukerran jälkeen tykkäsin olivat vogue ja girlish, nykyään _rakastan_ myös SURREALia, ja oon alkanut lämmetä SEASONSille, End of the Worldille ja SCARille.
Vähän sama juttu Memorial Address-levyn kanssa. ANGEL'S SONG, Hanabi ep2 ja Greatful days on sellasia jotka vieläkin saatan skipata yli kuunnellessani... Forgivenessille lämpesin Power of Music-esityksen myötä.

MOON on sanottu täällä pari kertaa ja mullakin kesti aika kauan lämmetä sille, eikä se nytkään mikään lempparini ole. July 1st ja Dolls ovat myös aina olleet mulle vähän blääh... :/

April 14th, 2014, 4:33 pm
Profile
Reply to topic   [ 9 posts ]