Reply to topic  [ 10 posts ] 
Sosiaalinen media 
Author Message
Dearest
Dearest

Kaikki on varmaan kuulleet jossain yhteydessä lyhenteen some (sosiaalinen media) ja tiedän, että täällä on monta näiden palveluiden käyttäjää. Kukapa tältä ilmiöltä voisi enää välttyä? :)

Mitä some palveluita käytätte tällä hetkellä jatkuvasti? Onko taas johonkin lopahtanut kokonaan kiinnostus? Kannattaako joka paikkaan liittyä? Kaikenlainen keskustelu aiheeseen liittyen on tervetullutta!

January 28th, 2014, 1:41 am
Profile
walking proud
walking proud

Seuraan päivittäin (puhelimessa appit):
Facebook
Tumblr
Twitter

Jos mietin muita paikkoja niin Google+:aan ei aio liittyä, vaikka Googlen muita palveluja käytänkin (eli google-tili on). LinkedIniin ehkä liityn jossain vaiheessa. Instagramissa en ole enkä ole syvällisemmin miettinyt liittymistä, koska puhelimella en liiemmin kuvaile. Ja Pinterest ei kiinnosta vähääkään, ainakaan nyt. Ei tule nyt mieleen muita käytetyimpiä some-palveluiksi mielestäni laskettavia... Mutta joo, musta kaikkialle ei kannata liittyä. Tuntuu, että itelle ei ole hirveästi hyötyä noista, mistä oon. Facebookista on varmaan eniten "hyötyä", twitterissa taas saa uutisotsikoita ja hassuja juttuja tietoon, ja tumblr...no, nykyisin en ite tuota sinne sisältöä ollenkaan, kun aiemmin, viime vuonna kerran jonkun päivityksen jälkeen en saanut millään gif-kuvia latautumaan palveluun, vaikka verkkoyhteyskin olisi pitänyt olla riittävä. Meni hermo ja toisaalta oli mennyt muutenkin innostus gifsettien tekoon. Mietin siten poistuvani tumblerista jo, mutta toisaalta sitä ihan kiva seurata ja rebloggailla/tykkäillä muiden postauksia. :)

EDIT: Ai niin, ask.fm ja last.fm..no, en käytä, vaikka kerran last.fmiin rekisteröidyinkin. Ollut tuo koneelta musa kuuntelu vähäistä aiemmin, mutta musankuuntelu on muutenkin multa vähentynyt. Ask.fm taas sopii paremmin tunnetuille, tyyliin juurikin "nettijulkkiksille".

January 28th, 2014, 4:46 pm
Profile
Dearest
Dearest

Twitter
Last.fm
Facebook
Instagram
Blogspot
Youtube
Tumblr
:)

January 28th, 2014, 7:36 pm
Profile WWW
Dearest
Dearest

- last.fm
- discogs
- tumblr
- wikipedia
- YouTube

Näitä kaikkia muita paitsi wikipediaa käytän päivittäin. Discogs on etenkin osoittautunut todella käteväksi paikaksi pitää kirjaa omasta vinyylikokoelmasta. Muita uudempia aasialaisia julkaisuja sieltä löytyy vielä aika vähän ja tiedot on puutteellisia. Mulla on myös twitter- tili, mutta en ole käyttänyt sitä kuukausiin.

Varmasti monet näistä palveluista on ihan hyödyllisiä, mutta facebook on mulle ehdoton ei. Ei mua haittaa, että muut siellä pyörii, mutta itse en mene. Oikeastaan on ihan kivakin pitää oma elämänsä esim. muille kuin lähimmille sukulaisille ikään kuin mysteerinä, vaikka kyllähän varmasti aina tietoa löytyy kun googlettaa. :D Jos jotakuta oikeasti kiinnostaa tai huolettaa missä huitelen, niin ottakoon sitten ihan kunnolla yhteyttä. :)

Onko täällä muuten enää ketään, joka käyttää livejournalia? Mietin vaan kun se oli yhteen aikaan niin suosittu ja yritin itsekkin tehdä juuri paluuta sinne. LJ:ssä oli ihan oikeasti joskus 2008-2010 todella hyviä musiikinjakoyhteisöjä, joista 99% on kuollut ja kuopattu. :/ Sääli.

January 29th, 2014, 10:03 pm
Profile
walking proud
walking proud

Käyn Oh Gackt You Didn't-livejournalyhteisön sivulla (ja silloin tällöin muillakin henk.koht.journaleilla) ihan vain seuratakseni Gaku-uutisia/vanhasta tottumuksesta, vaikka en palvelua itse käytä. Vuonna 2007 mulla oli blogi siellä ihan pienen hetken, mutta poistin tunnarini.

Pitikin viime viestissä sanoa Facesta, kun itsehän olin melkovannoutunut Faceen liittymisen vastustaja. Viime syksyllä tuossa kuitenkin koulussa päätettiin tehdä kurssin verkkolehti faceryhmään ja muuten kaverin olisi pitänyt postata artikkelini, niin poikaystävä sano, että mikset nyt vaan liity, not a big deal. xP Liityin sitten, kun en enää itselleni osannut perustella, miksen liittyisi.

Niin, ja Google-tilin palveluita en eritellyt vimmeksi: juuri Youtube ja Blogger (anteeksi viilaus: ei Blogspot...mutta ymmärrän Oniisan, jos ajatus meni ristiin blogiosoitteiden loppuosan vuoksi :D) on itsellä käytössä (kymmenisen kanavaa tilattuna), vaikka tubessa en koskaan kommentoi videoita (vaikka huvittaisikin toisinaan...joskus muinoin ei-google-aikana taisin, en oo varma), kun mullahan ei ole kanavaa/omaa tunnusta sinne luotuna, gmail-osoite vain näkyy käyttäjänimenä. Heti jos koittaa tehdä käyttäjänimen, niin Googleplussaa aletaan tuputtamaan. :P

January 30th, 2014, 9:18 pm
Profile
Melody
Melody

last.fm
tumblr.
youtube
facebook...

facebook ahkerimmin, koska siellä nyt on kaverit ja kaikki. lastm.fm ja tumblr ja kaikki muut on jääny aika kivasti. Enää en muutenkaan vietä aikaa hirveästi netissä. Ja mulla oli kone huollossa nyt 2viikkoa, eikä tuntunut missään :D laskujen maksussa toki olision kaivannut mutta saan mä laskut maksettua muuallakin :) mutta asiaa. siis. facebook löytyy kännykästäkin, että käyn päivittäin ainakin tarkistamassa viestit.

February 6th, 2014, 9:59 pm
Profile WWW
Dearest
Dearest

^ Itekkin oon huomannut, että viikko ilman konetta saattaa mennä ihan mukavasti. :D Jos vaan on paljon muuta puuhaa niin ei nettiä osaa edes kaivata. Ja oikeestaan välillä kivakin pitää pieni tauko, koska sit foorumit sun muut saattaa olla enemmän täynnä luettavaa. :lol:

February 7th, 2014, 12:02 am
Profile
Melody
Melody

^joo toi viimeinen on ainakin totta :D tänne on kiva tulla sillon ku täällä on joku jotain kommentoinutkin, eli tosiaan sitä luettavaa :D

February 9th, 2014, 5:23 pm
Profile WWW
RED LINE ~for TA~
RED LINE ~for TA~

Tumbleria käytän enää päivittäin. Siellä onkin jo 4 blogia, joista ayu blogia päivittelen päivittäin tai ainakin yritän. Muuton takia en ole siihenkään nyt ihan pystynyt.

Joskus olin suorastaan addiktoitunut last.fm sivustoon, mutta en oikeen enää jaksa ollenkaan käydä. Joskus harvoin kyllä ja pidän kyllä last.fm plugin sovelluksen aina päällä.

Facebook kyllä löytyy, mutta en käytä sitä melkein ollenkaan. Ehkä kerran viikossa käyn jos sitäkään. En koskaan ollut mikään fani ja en oikeein tykkää koko facebook kulttuurista, mutta itse siis käytän lähinnä sellaisten ihmisten tavoittamiseen jotka asuu kauempana. Kiva nähdä serkuista kuvia yms kun ovat vielä lapsia. On myös hyvä sopia tapaamisia kavereiden kanssa jos ei ole niin kiire, että pitäisi tekstata.

Twitter löytyy kans, mutta en sitäkään käytä oikeen. Tosi harvoin. Luen enemmän, kirjoita en melkein lainkaan.

Youtubea tietenkin satunnaisesti käytän, joskus enemmän, joskus vähemmän.

February 9th, 2014, 9:42 pm
Profile WWW
Melody
Melody

mäkään en enää käy melkein ollenkaan lastissa, mutta tosiaan pluigin on koko aika päällä joten sinne kyllä päivittyy jos koneella kuuntelen jotain. Twitter on jäänyt täysin pois. tumblriakaan en käytä enää niinkuin ennen, joskus selaan tai päivitän mutta that's it.

February 9th, 2014, 9:45 pm
Profile WWW
Reply to topic   [ 10 posts ]