Reply to topic  [ 5 posts ] 
Vuosilistaus 
Author Message
Dearest
Dearest

Ajattelin, että tästä voisi tulla ihan tapa tänne, jos foorumi on vielä vuodenkin päästä pystyssä. :D

Listaa vuoden lopuksi seuraavat asiat:

- Kuunnelluimmat kappaleet kuluneen vuoden ajalta (last.fm --> 12 months --> copy/paste)
- Kuluneen vuoden parhaat kappaleet (oma listaus)

Eli lastin listaus kuluneelta vuodelta voi sisältää sinun tapauksessasi myös vanhempia kappaleita, mutta kun postaat tänne listaa vuoden parhaista kappaleista, pitää ne olla julkaistu 2013! Selitinköhän nyt varmasti tarpeeksi monimutkaisesti? :D

PS: voit sekoittaa länsimaalaista ja aasialaista musiikkia!

January 1st, 2014, 12:07 am
Profile
Dearest
Dearest

Olin kyllä ajatellut postata tänne vasta muiden jälkeen, mutta koska kukaan ei ole vielä kommentoinut, en voi malttaa olla laittamatta omaa listaani, sillä itse pidän tämänkaltaisista jutuista vaikka ne saattavat vaatia aikaa. Jos et millään jaksa/halua toteuttaa tuota omaa listaa niin se ei ole välttämätöntä. Itse ainakin huomasin jo pelkästään lastin listan perusteella pari yllättävää seikkaa mun kuunteluissa. :)

Omat listani tältä vuodelta näyttäisivät jokseenkin tällaisilta. Ensin last.fm listaus kappaleista, joita olen kuunnellut vuoden aikana eniten:

소리 – Dual Life (이중생활)
MADEMOISELLE YULIA – BAD VIBRATIONS
MADEMOISELLE YULIA – LIKE THE 1ST TIME
MADEMOISELLE YULIA – UFO (feat. VERBAL)
Studio Killers – Flawless
MADEMOISELLE YULIA – SUNNY
MADEMOISELLE YULIA – RUNNER
MADEMOISELLE YULIA – DON'T TELL ME GOODBYE
LIGHT & SHADE – Hyper
安室奈美恵 – Big Boys Cry
Anouk – Are You Lonely
MADEMOISELLE YULIA – HARAJUKU WANDER
MADEMOISELLE YULIA – THE VOID
Studio Killers – All Men Are Pigs
少女時代 – Reflection

Omat kommentit: Lista ei ole oikeastaan yllättävä. MADEMOISELLE YULIAn albumia on tullut kuunneltua paljon. Mukaan mahtuu kuitenkin myös näköjään jopa yksi kpop kappale...xD Eniten mua hämmästyttää, että Namien BBC on tuolla. Loistava kappale, mutta aattelin, että olen kuunnellut muita sen biisejä paljon enemmän. Tosin joka kerralla en ole scroblannutkaan. :P Vanhemman materiaalin puolelta LIGHT & SHADE on ihan ansaitusti tuolla. Saisi olla vielä ylempänäkin. Tämän kappaleen tahdissa on kuulkaas fiilistelty viimeiset puoli vuotta....

Mitkä sitten olivat mun mielestä parhaita viime vuonna julkaistuja kappaleita? No, tämä on aina vaikea tehtävä ja tästä varmaan puuttuu joitain tosi tärkeitäkin, jotka eivät vain nyt tulleet mieleen, mutta päällimmäisenä kuluneesta vuodesta nostin esiin nämä:

Girls' Generation - LIPS
Hebe Tien - 不醉不会
Kimberley Chen - 分手說愛你
miss A - (Mama) I'm Good
Laure Shang - 越爱越明白 love changes love
Sunmi - 24Hours
MADEMOISELLE YULIA - UFO (feat. VERBAL)
MADEMOISELLE YULIA - BAD VIBRATIONS
TEEN TOP - 장난아냐 (Rocking)
Namie Amuro - La La La
Jewelry - 핫 앤 콜드 (Hot & Cold)
SHINee - Dream Girl
SHINee - Spoiler
E-Girls - CANDY SMILE
Anouk - Are You Lonely
Stromae - Papaoutai
Sori - Dual Life (이중생활)
15& - Somebody
f(x) - 첫 사랑니 (Rum Pum Pum Pum)
Black Queen - 굿 걸 (Good Girl)
Lady Gaga - Do What U Want (feat. R.Kelly)
Lady Gaga - Applause
Sherman Chung - 衝流
Sherman Chung - Everlasting
Studio Killers - All Men Are Pigs
Studio Killers - Flawless
White Lies - Big TV
White Lies - Mother Tongue
White Lies - Getting Even
White Lies - Change
Morning Musume - Help me!!
Morning Musume - A B C D E-cha E-chaしたい
5 Dòng Kẻ - Rơi
June Zhu - Ta

Omat kommentit: Mun mielestä 2013 oli ihan kelpo vuosi vaikka jossain vaiheessa varsinkin kpop julkaisujen kohdalla tuskastui, että eikö nyt mitään parempaa ole tulossa. SHINee oli todella positiivinen yllätys. Chapter 1. ‘Dream Girl: The Misconception of You’ albumi kannattaa ehdottomasti kuunnella, jos et ole sitä jo tehnyt. Ei ihme, että se nostettiin jpopsukissakin ns. suositusten joukkoon. Taisi olla ainoa albumikokonaisuus, joka todella miellytti. Kaikki muut listallani olevat kpop kappaleet ovat sinkkuja - f(x) ja miss A lukuunottamatta. SNSD:n japaninkieliseltä albumilta oli pakko nostaa tähän LIPS, koska se on ehkä viettelevin kappale, mitä ne on tähän mennessä julkaisseet. Kertosäkeen "haikeus" on saanut mussa aikaan monet kylmät väreet.

Yllättävintä on ehkä nuo pari momusun kappaletta tuolla. En olisi uskonut Tsunkun johtaman tyttöpoppoon musiikin päätyvän listalleni enää sitten vuosien 2004-2006... No, sattuivatpa vaan julkaisemaan ihan törkeän hyviä sinkkuja! Osaa en tähän saanut edes laitettua, koska ne oli julkaistu aikaisemmin ja halusin tähän nimenomaan 2013 julkaistuja kappaleita, että pysyisin teemassa. E-Girlsiltäkin olisi tullut tähän listaan pari lisää, jos olisin poikennut säännöstäni. Olen oikeastaan viimeksi mainitsemastani todella iloinen, että viimein löytyy jotain tuoreempaakin japanilaista tyttöenergiaa, joka sopii mun makuun. AKB48 kun ei oikein toimi meikäläisen kohdalla.

Mitä sitten tulee ihan enkunkieliseen musaan niin päällimmäisenä mieleen on jäänyt White Liesin kolmas pitkäsoitto. Se taitaa nousta suosikikseni niiden koko tähänastisesta discografiasta. En käsitä miten ne sai tehtyä Changen kaltaisen balladin, joka ei kuitenkaan riko muuten niin jykevästi läpikantautuvaa äänimaisemaa. Toinen upea ja kohahduttava balladi löytyi Anoukin Sad Singalong Songs albumilta. Jotkut teistä saattavat muistaa hänet Hollannin edustajana viime euroviisuissa. Hänen viisukappaleensa Birds löytyy myös tältä albumilta. Juuri tuo kyseinen esitys sai minut etsimään Anoukin tuoretta tuotantoa silkasta uteliaisuudesta ja en pettynyt. Epätoivoisesti olenkin yrittänyt löytää omaan Are You Lonely- versiooni samaa syvyyttä kuin Anoukin äänessä, koska se alkaa monesti soimaan päässä ja laulattaa. :D Toinen ahkerasti hyräilemäni kappale on Gagan Do What U Want. Sen melodiassa on joku käsittämätön koukku, josta mulle tulee 90-luku mieleen. Se on vain ja ainoastaan positiivista, koska silloin tehtiin hyvää musiikkia imo. :)

Siinäpä ne pohdinnat tältä erää. Toivottavasti saadaan tänne muidenkin listoja vielä tarkasteltavaksi. ^^

January 10th, 2014, 3:26 am
Profile
walking proud
walking proud

Mun piti tehäkin tää jo aiemmin vaan unohdin totaalisesti.

Kuunnelluimmat 12 kk:
浜崎あゆみ – Merry-go-round
浜崎あゆみ – Tell All
浜崎あゆみ – Bye-bye darling
Reckless Love – Night On Fire
Bon Jovi – Because We Can
浜崎あゆみ – petal
浜崎あゆみ – untitled for her... story 2
Bon Jovi – I'm With You
浜崎あゆみ – SAKURA
浜崎あゆみ – glasses
Bon Jovi – What About Now
Bon Jovi – Pictures Of You

Olin kuunnellut aika laveasti kaikenlaista ja laiskasti uutuuksia, niin minkään kappaleen kohdalla ei ole ns. huippulukemia. Mutta niin, mitäs tästä sanoisin.
Ei yllätä yhtään, että Love againilta on noinkin paljon kappaleita tuolla. Eikä yllätä, että Mgr on ylimpänä listalla, sitä kuuntelin paljon sen ilmestymisen aikoihin. Bon Jovilta noi on ehkä uusimman levyn parhaat kappaleet, joten ei ihmetytä sekään. Ja toi Reckless Lovekin on tuolla ihan odotetusti.

Tosi vaikea sanoa viime vuoden parhaita kappaleita, mut tässä joitain:
浜崎あゆみ - Merry-go-round
浜崎あゆみ - Tell All
浜崎あゆみ - SAKURA
Bon Jovi - I'm With You
Kazuki Kato - Kiseki
Reckless Love - Edge Of Our Dreams
Reckless Love - Night On Fire
Reckless Love - Runaway Love
Britney Spears - Work B**ch
Enrique Iglesias - Heart Attack
Apulanta - Poltettu Karma
Avicii - Hey Brother

Täytyy kyllä myöntää, että länsimaalainen musiikki on viime vuosina parantunut huomattavasti, mitä nyt radiosta olen kuunnellut. Viime vuonna tuli monia koukuttavia kappaleita ja oon taas alkanut nauttimaan radion kuuntelusta, enkä vaihda joka kappaleen kohdalla kanavaa.

January 10th, 2014, 3:38 pm
Profile
Dearest
Dearest

^ Mulle viime vuosi oli pienoinen pettymys mitä tulee länsimaiseen musiikkiin. Suomalaista musiikkiakaan en oikeastaan kuunnellut radiosta kuullun lisäksi. :P

January 11th, 2014, 7:53 pm
Profile
NEXT LEVEL
NEXT LEVEL

last.fm:n kuunnelluimmat

01. Haruna Luna – Tokoshie ronde (とこしえロンド)
02. Rimi Natsukawa – Nada sou sou (涙そうそう)
03. Mieko Nishijima – Chitosebashi (千登勢橋)
04. Mieko Nishijima – Ikegamisen (池上線)
05. Yuuka Nanri – Harukaze ni yosete (春風によせて)
06. Yuuka Nanri – snow wind
07. Haruna Luna – Kyousou refrain (狂想リフレイン)
08. Haruna Luna – Uchiagehanabi (打ち上げ花火)
09. Rimi Natsukawa – Kana yo kana yo (愛よ愛よ)
10. Yuuka Nanri – STELLAR
11. Rimi Natsukawa – Asadoya yunta (安里屋ユンタ)
12. Yuuka Nanri – Ame no sanpo michi (雨の散歩道)
13. Yuuka Nanri – Anata to watashi no uta (あなたと私のうた)
14. Emma Daumas – Le Saut De L'Ange
15. Rimi Natsukawa – Famureuta (ファムレウタ(子守唄))

Aika tasaisesti ovat kuuntelut jakautuneet. Mitään suuria eroja ei ole. Paitsi 'Tokoshie ronde' on kärjessä ihan omilla kymmenyksillä. Sen verran koukuttava kappale, että tuli julkaisuaikaan kuunneltua melko paljon.

parhaat uudet

Haruna Luna - Kirameku hoshi no yamai (煌く星の病)
Haruna Luna - Kyousou refrain (狂想リフレイン)
Haruna Luna - Tokoshie ronde (とこしえロンド)
Kalafina – Kimi no gin no niwa (君の銀の庭)
Kalafina – Hallelujah (アレルヤ)
Kalafina – Yume no daichi (夢の大地)
Perfume – Handy Man
Perfume – Clockwork
Starbomb - Crasher-Vania
Yuuka Nanri - snow wind
Yuuka Nanri - STELLAR
Zircon – Augment

En paremmuudesta ihan tiedä, mutta nämä kappaleet jäivät parhaiten mieleen. Ja näistä vielä erityisesti mainitsemisen arvoisia ovat: Kyousou refrain, Tokoshie ronde, Kimi no gin no niwa, Handy Man ja snow wind. Että ehkä noi nyt sitten on mun viime vuoden top5.

Aika vähän sitä tulee mitään uutta musiikkia enää kuunneltua. Oikeastaan vain lempiartisteilta kuuntelen kaiken uuden matskun ja jotain satunnaista muuta kiinnostavaa. Kuitenkin oma musamaku on jämähtänyt enemmän sinne 60-90 luvuille. Ja näin siis nimenomaan länsimaisen musiikin suhteen. Nykymusiikista olen jotenkin niin älyttömän nirso tai jotain.

January 17th, 2014, 12:19 am
Profile WWW
Reply to topic   [ 5 posts ]