Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Inhokkibiisit 
Author Message
Dearest
Dearest

^ se on hyvin mahdollista! :lol: se myös vaikuttaa varmasti paljon että suomen kieli oikeesti kuulostaa niin kauheelta musta verrattuna esim englantiin! uskon että jos olis tismalleen samalla sanomalla sama biisi sekä suomeks että englanniks, valitsisin englannin kielisen :D

jos englanniksi lauletaan ryyppäämisestä ja bilettämisestä ja suhdekuvioista niin se on viihdettä, suomeksi laulettuna tulee vaan sellanen olo et tekis mieli vaan huutaa KEKSIKÄÄ JOTAIN UUTTA!! :lol:

February 16th, 2014, 10:05 pm
Profile
Dearest
Dearest

Itse tykkään suomenkielestä tai siis siitä, miltä se kuulostaa. Mun mielestä ns. kirjakieli on kaunista, mutta jos käytetään hirveesti jotain nuorisoslangia (esim. rap- kappaleet) niin ei oo mun makuun. Suomi kuitenkin taipuu moneen ja lyriikoissa saattaa olla joissakin tapauksissa paljon tulkinnan varaa. Me pystytään sanoa sama asia monella eri tavalla ja tuntuu, että koko ajan keksitään uusia tapoja. :D Esimerkkinä tuli nyt mieleen sukista bongaamani sanapari "kuusi palaa" (onko tuo kuusi nyt sitten se metsän kuusi, numero kuusi vai taivaalla möllöttävä kuu ja tarkoittaako "palaa" tässä yhteydessä kuin olla tulessa vai palata luokse.....xD

Hyvin harvoin tulee kiinnitettyä eri kielellä laulettujen kappaleiden lyriikoihin kunnolla huomiota, jos ne eivät ole joltain suosikkiartistiltani. Sit kun näkee käännöksen tai lukee sanat niin saattaa huomata kuinka sisällötön tämäkin kappale oikeastaan on. Tykkään muuten siitä, että monet kpop artistit sisällyttää nykyään enkunkielisen käännöksen musiikkivideoon. Siinä voi sitten jo saman tien tehdä oman tuomion. :S

February 17th, 2014, 12:37 am
Profile
Dearest
Dearest

Ace Wilder - Busy Doin' Nothin'
- Paikallaan junnaava kappale, jossa on ärsyttävän älyvapaat sanat. Kerta riitti.

April 16th, 2014, 10:20 pm
Profile
progress
progress

Blurred Lines

:roll:

En usko et tarvii perustella tämä.

April 17th, 2014, 12:01 am
Profile
Dearest
Dearest

Sia - Chandelier

En ole koskaan pitänyt Siasta laulajana (ainoastaan Titanium biisistä olen tykännyt). Mielestäni hän kyllä on muuten erinomainen säveltäjä/sanoittaja. Tämä kappale (Chandelier) tuli yksi päivä radiosta ja mua ärsyttää Sian yliyrittämiseltä kuulostava laulaminen...

June 2nd, 2014, 2:24 pm
Profile
Dearest
Dearest

Stromae - Papaoutai
Videosta puhumattakaan... :?

June 3rd, 2014, 11:15 am
Profile WWW
Reply to topic   [ 16 posts ]  Go to page Previous  1, 2