Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Musiikinkeräily 
Author Message
walking proud
walking proud

Joo, säästän CDJapanin kuitit, ne vaan on semmoisia hyvänkokoisia ja kovempaa materiaalia, niin jostain syystä en ole heittänyt yhtäkään pois. Tosin edellisen tilauksen kuitti olikin paperia, mutta (litteässä) pinossa on sekin. xP

September 23rd, 2013, 11:39 am
Profile
Melody
Melody

mä heitän ne suoraan roskiin, tai sitten ne hilluu jossain laatikossa, josta heitän ne roskiin jossain kohtaa, en ala niitä säästämään :D

September 24th, 2013, 9:27 pm
Profile WWW
Dearest
Dearest

Katoin just tänään siivotessa yhtä mun vanhaa muistiota, johon oon joskus 2009 listannut omistamiani levyjä ja silloin muu aasialainen musiikki vei vasta noin puolet sivusta.... Ilmeisesti verkkopankkitunnukset ja paypal mullisti mun kohdalla kaiken. :lol:

January 5th, 2014, 1:29 am
Profile
Melody
Melody

^:D onko sun tahti yhtään hiipunu vai ootko vieläkin yhtä kova keräilemään aasialaista musiikkia näin yleensä? :D

February 9th, 2014, 10:32 pm
Profile WWW
Dearest
Dearest

^ Kyllä se aika tasaisena on pysynyt. Tosin yritän yhä enemmän ja enemmän harkita ja punnita, että tarvitsenko nyt todella tätä. Hankin vain sellaiset julkaisut, joista oikeasti pidän. Tämä pätee oikeastaan J-popin ja C-popin kohdalla.

Mun pahin pakkomielle kohdistuu kpop artisteihin (naislaulajiin ja tyttöpoppoisiin). Joskus tulee tehtyä heräteostoksia ilman, että on edes kuullut yhtään kyseisen artistin kappaletta, joka johtuu vain yksinkertaisesti siitä, että materiaali on niin kiven takana, etten kuule sitä mistään muualta kuin ostamalla levyn. Joskus yllätys on positiivinen joskus taas vain ihan ok. Ei mua kuitenkaan sinänsä mikään levyostos harmita ja koen kerääväni ikään kuin jonkinlaista historiikkia kpopin kehittymisestä. Mua jostain syystä kiehtoo Etelä-Korean musiikkimarkkinoiden epävarmuus: olet joko yhden hitin ihme tai saat pysyvän fanikannan; heikommat raivataan vahvempien tieltä. Se tahti millä uusia tulokkaita debytoidaan on toisaalta raakaa ja julmaa - toisaalta myös loputon aarreaitta. Tällä hetkellä mulla on listallani 49 eri poppoota (joissa kaikki jäsenet tai väh. yksi jäsen naisia) ja 65 naispuolista sooloartistia. En ois uskonut niitä olevan noin paljon ennen kuin laskin. Silmällä ei edes tajua mitä kaikkea on tullu hankittua.... :lol:

Vinyyleitä kattelen edelleen myös, mutta niiden kanssa harkitsen vielä pidempään, koska hinnat on harvinaisimpien kohdalla todella korkeita. Vedän myös nykyään aika tarkan rajan sille, mitä oon jostakin LP-levystä valmis maksamaan.

Piti vielä sanoa, että sinkkuja en oikeastaan ole koskaan kerännyt kunnolla (muilta kuin ayulta) ja tuskin tulen keräämäänkään laajemmin. Mieluummin ostan sen albumin sitten. Fanikrääsä on kans mulle aika lailla nou nou nykyään. Siinäkin pyrin säästämään. ^^ (Mutta jos joskus pääsen Japaniin saatan tehdä tässäkin poikkeuksen :mrgreen:)

February 10th, 2014, 1:11 am
Profile
Melody
Melody

^eikös sulla oo aika pirun kova musiikkikokoelma? :D osaatko sanoa, kuinka monta levyä ja kuinka monta muuta julkaisua sulla on?

mäki oon alkanu jättää tuon fanikrääsän hommaamisen.. toki jos tulee joku must have juttu ni ostan. Tai siellä japanissa, ei vaan voi olla ostamatta ;) mutta nykyään harkisten kaks kertaa ennen kuin ostan mtn. Ayu on oikeastaan ainut jolta uudet julkaisut aikalailla hankin, muilla vaihtelee siitä mitä sieltä julkaistaan.

February 19th, 2014, 10:22 pm
Profile WWW
Dearest
Dearest

^ En nyt sanoisi. :D Jokaisen kokoelmaa voi tarkastella myös niin eri tavalla. Katsotaanko sitten enemmän kokoa, laatua tai esim. harvinaisuuksien määrää. En uskalla sanoa tarkkaa lukua (koska jossain vaiheessa lopetin laskemisen ja en ole kerennyt käydä tuota listaa läpi), mutta sanoisin, että jossain vähän päälle 300 tienoilla liikutaan. Tämä sisältää siis CD:t, DVD:t, Blu-rayt, kasetit, vinyylit (myös flexit) ja VCD:t. Ayun julkaisuja ja omistamaani fanikrääsää en ole tuohon lukuun laskenut, koska ne on asia erikseen. :)

Voin kuitenkin jo tässä vaiheessa todeta, että mun on varmasti tosi vaikea löytää ostajia suurimmalle osalle mun kokoelmasta - varsinkin täällä Suomessa. Joutuisin luultavasti turvautua ebayhin. En kuitenkaan ole myymässä mitään tällä hetkellä (ja tuskin ainakaan lähitulevaisuudessa). En vielä tiedä millaista mun elämä on esim. 10-20 vuoden päästä...:D

February 19th, 2014, 11:43 pm
Profile
Reply to topic   [ 27 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3