Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Musiikinkeräily 
Author Message
Dearest
Dearest

Itsekin tunnustaudun tuoksuttelijaksi. :lol:

Tuli muuten mieleen kun Last angel puhui tuosta rahanmenosta, että mulle omasta kokoelmastani luopuminen olisi varmasti vaikeaa juuri sen takia, että olen uhrannut niin paljon aikaa, vaivaa ja rahaa niiden vuoksi. Vielä tänäkin päivänä metsästän joitain levyjä, jotka on päätyneet mun listaan 7-8 vuotta sitten. Joitakin oon onnistunut löytämään, mutta ärsyttää kun lopuista ei tiedä tuleeko niitä koskaan enää saamaan mistään. xD

August 10th, 2013, 11:54 am
Profile
Dearest
Dearest

se tunne on parasta kun löytää kauan etsimänsä ja vielä suhteellisen hyvään hintaan! kyllä on riemussa pitelemistä sen jälkeen!

itseasiassa ottaakseni edellisestä lausunnosta hieman takaisin, se kun paketti saapuu ei saa enää aikaan semmosest FUCK YEAH!!!!-tunnetta.. vaan lähinnä semmonen laimee jee -> ja tuotteet hyllyyn :D silti ne tuotteet tulee silti ostettua!

ja aiheeseen liittyen vielä, YesAsialla on nyt nuo kunnon kesäalet ja siellä on ayun julkaisuja naurettavilla alennuksilla niin tekisi mieli tilata tuo Party Queenin CD+2DVD versio vaikken ole edes Party Queenin suurin fani.. pitää nyt katsoa et tuleeko se tarttumaan ostoskoriin vai jätänkö tilaamatta! kuvaa kyllä hyvin tätä keräilijän asemaa :D

August 18th, 2013, 11:52 am
Profile
Melody
Melody

oho.. pirun halpaan hintaan lähtee toi Party Queen O__o hyvä kun mainitsit alet, oon niin huonosti ollut nyt koneellakaan etten oo enää yhtään perillä tälläisistäkään.. pitää käydä nyt kyllä tsekkaamassa. tiedätkö muuten, että kuinka kauan nuo alet nyt sitten on?

August 24th, 2013, 9:48 pm
Profile WWW
Dearest
Dearest

muistaakseni alennus kestää syyskuun 2. päivään asti! en ihan satavarmaksi sano mutta oon 98% varma siitä jos uskallan luottaa muistiini :D

LOVE againitkin 20% alennuksella, ja again 58%!!

August 25th, 2013, 6:17 pm
Profile
Melody
Melody

^hyvä!!! ehdin palkkapäivänä siis vielä ostella xD

August 28th, 2013, 4:58 pm
Profile WWW
progress
progress

Last angel wrote:
YesAsialla on nyt nuo kunnon kesäalet ja siellä on ayun julkaisuja naurettavilla alennuksilla niin tekisi mieli tilata tuo Party Queenin CD+2DVD versio vaikken ole edes Party Queenin suurin fani..

Eilen tuli minulle tämä ja FIVE cd only!!! Party Queenista en minäkään kauheasti välitä, cdl 2011-2012 oli syy miksi ostin sen ♥ Kun sitä ei tietääkseni saa erikseen ostettua? Katoin sen viime yönä ja se taitaa olla nyt minun lempi live dvd, aivan upea~

September 21st, 2013, 5:01 pm
Profile
NEXT LEVEL
NEXT LEVEL

Säästääkö täällä kukaan muu kuitteja? Huomasin tuossa hyllyjä siivotessa, että olen säästänyt kaikki yesasian ja cdjapanin kuitit. En oikeastaan edes tiedä miksi olen ne säästänyt (ja miksi vain näiden kauppojen kuitit), mutta sinne hyllyn nurkkaan ne olen aina laittanut. Yesasian kuitit pistin kuitenkin nyt roskiin, mutta cdjapanin kuitit taidan säästää. Niistä on muodostunut jo ihan kiva 2,3cm korkea pino. Eihän niitä enää raaski pois heittää. Keiräilykohde sekin. XD

September 22nd, 2013, 2:00 am
Profile WWW
Dearest
Dearest

^ En ainakaan tietoisesti. :S Yleensä olen heittänyt ne kuitit vaan lipaston laatikkoon kun olen halunnut päästä paketin sisällön kimppuun, mutta sitten siivotessa heittänyt ne viimeistään roskiin.

September 22nd, 2013, 12:39 pm
Profile
Dearest
Dearest

yuza wrote:
Säästääkö täällä kukaan muu kuitteja?

KYLLÄ! huomasin kanssa että mulla on KAIKKI YesAsian kuitit tallella, samoin muista nettikaupoista ostettujen ayu-tuotteiden kuitit! samoin mulla on pakkomielinen tarve säilyttää myös laatikot joissa ne tulee? en ymmärrä miksi mutta ne aina tonne sullon :D kuoret heitän menemään! samoin säästän YesAsialta tilatessa ne kuplamuovit.. outoja säästönkohteita mutta kun miettii esim muuttoa joka joskus tulee eteen, voi ayut vaan pyöräyttää muoveihin ja laatikoihin jotka on jo hankittuina valmiiksi :D

September 23rd, 2013, 12:17 am
Profile
I am...
I am...

Tää on hei tosi hyvä topic! Oon monesti itsekin miettinyt että onko tässä mitään järkeä, ja monet jotka ovat kokoelmani nähneet ovat myös usein kysyneet "Miksi?" ja "Ootko laskenu paljon näihin on mennyt rahaa?" Vastauksena toiseen kysymykseen voin sanoa että en ole laskenut enkä halua laskea :D Eikä tarvitsekaan, kokoelmalla on miulle ihan omanlaisensa arvo joka ei oo rahaan verrattava :) En puhu nyt pelkästään levyistä, vaan kaikista goodseista, sillä kerään paljon muutakin.

Ensimmäiset levyni ostin muistaakseni 2004 (Ayun A Song for XX ja Duty, jos oikein muistan), ja kun pääsin YesAsian tarjontaan käsiksi niin siitä se lähti sitten vyörymään... Ajan saatossa on tullut ostettua kyllä vaikka mitä, oon pyrkinyt ostamaan uudet julkaisut lemppariartisteilta ja välillä oon esim innostunut jostain bändistä ja ostanut heti jonkun levyn. Muutamia ehkä kadun siinä mielessä, että niitä ei oo tullut sitten kuunneltua yhtään ja ne on ollu sellasia mitä kukaan ei osta :D Monia oon kyllä saanut myytyä poiskin, mistä en enää välitä. Nykyään ostan lähinnä vaan JUMP/NYC-julkaisut ja Yamada-goodsit (tavoitteena saada kaikki), ja niihin ne rahat sitten meneekin. Haluisin kyllä catch upata muidenkin tärkeiden suosikkien (Ayu, NEWS) julkaisujen kanssa, mutta pitänee odotella parempaa rahatilannetta.

Kuten täällä muutkin on kommentoineet, niin ei kai missään keräilyssä ole sen kummemmin järkeä :D Mutta harrastus se on siinä missä muutkin, ja harrastuksiin menee aina rahaa. Kyllä minä ainakin saan isommatkin kicksit siitä kun jotain uutta kolahtaa postiluukusta ;D Se postin odottaminenkin on osa hauskuutta. Ja sehän on aivan mahtavaa, kun löytää vaikkapa jonkun harvinaisemman tuotteen omaa kokoelmaa koristamaan. Monesti on tosiaan kysytty, että miksi kerään ja haluan kaikki, mutta en oikein osaa siihen vastata. Ei se oo niinkään, että koen olevani parempi fani mitä enemmän on, vaikka onhan sekin hieno tunne, kun tietää tukevansa omia suosikkeja. Ehkä oon vaan materialisti, mitä levyihin ym. goodseihin tulee, niitä on vaan niin ihana katsella, kosketella, järjestellä, listata... ;D Kyllä se vaan jotenkin niin hienolta tuntuu, jos saa edes joltain ostin täyden kokoelman. Ja en tiedä muista, mutta miulla ainakin Yamada-goodsien kanssa yksi syy miksi haluun vaan lisää ja lisää on se, että jollain tapaa keräämällä sitä tavaraa ympärille jollain omituisella tavalla tuntee olevansa ihan hieman lähempänä??

En kyllä kadu keräilemisen aloittamista, ja vaikka joskus se tuntuukin hullulta, en usko että tuun lopettamaan. Kyllähän sitä joskus tulee ajateltua, että mitä jos vaikka 5 vuoden päästä onkin suosikit vaihtuneet tai jotain, vaikka tällä hetkellä se tuntuu mahdottomalta... Mutta aina saa myös myytyä pois, ja osa tavaroista on myös tärkeitä muistoja joka tapauksessa. Olen kyllä ylpeä isosta kokoelmastani, ja tykkään tehdä listauksia ja ottaa kuvia jne, mutta sitten toisaalta mietin niitä postaillessa, että toivottavasti tämä ei nyt vaikuta mahtailulta :( Se ei tietenkään ole tarkoitus...

Kuitteja en säästä minäkään. ;D

September 23rd, 2013, 2:12 am
Profile WWW
Reply to topic   [ 27 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next