Reply to topic  [ 7 posts ] 
Lempiohjaajat 
Author Message
Startin'
Startin'

Mä oon joskus määritellyt itteni semmosena ei-niin-elokuvafriikkinä, mutta musta on nyt vuosien kuluessa itseasiassa kuoriutunut aikamoinen friikki. Yhtäkkiä tykkäänkin katella leffoja silleen vähän analysoivammin ja huomaan tutkiskelevani jotain ohjaajien eri piirteitä!

Ketkä ovat siis teidän lempiohjaajia?

Mun ykkönen on George A. Romero, se on vaan tehnyt niin paljon kaikkee mulle mieluisaa (mm. Night of the Living Dead, jota ilman zombiemättögenreä ei varmaan edes ois).

Seuraavana on Alfred Hitchcock, jonka leffoja näin ekaa kertaa ala-asteikäsenä ja tykkäsin niistä heti, vaikka ne mua vähän kauhistuttikin. Oon tässä hiljattain katsonut muutaman Hitchcockin leffan joita en ollut ennen nähnyt (tarkemmin Psyko, Strangers on a Train ja The Rope) ja olo on että mind is blown. Kunhan palkasta jää ylimäärästä käteen niin ostan heti semmosen Hitchcock-boksin missä on reipas kourallinen sen leffoja!

Stanley Kubrick, Christopher Nolan ja Tim Burton puhuttelevat mua myös suuresti. Mä en ees osais sanoa mikä on mun lempi Burton-leffa, koska tykkään kaikista niin törkeesti. Mut ehkä kuitenkin -89 Batman, se on vaan... just mulle tehty elokuva! (Kubrickilta Hohto ja Nolanilta Yön Ritari. Koska. Batman.)

March 19th, 2013, 10:47 am
Profile
Dearest
Dearest

En ole oikeastaan hirveästi tutkiskellut kuka mun lempielokuviani on ohjannut, mutta Tim Burton on ainakin yksi selkeä suosikki. Pidän kovasti hänen käden jäljestään. :D

Ja tiedän, että monet varmaan mainitsee hänet suosikikseen, mutta Quentin Tarantino on mun inhokki. :lol: En tosiaan ole paljon edes katsonut hänen elokuviaan, mutta ei kyllä tee mielikään. En tykkää hänen tavastaan kuvata väkivaltaa.

March 19th, 2013, 8:39 pm
Profile
Startin'
Startin'

Hei mulla on sama! Tarantino on just mun inhokkiohjaaja. Ainoo sen leffa mistä oikeesti tykkään on Inglorious Basterds... Mutta se onkin ehkä vähän erilainen Tarantino-leffa.

March 20th, 2013, 12:10 am
Profile
Dearest
Dearest

^ No hyvä etten oo ainoo. :D Musta sitä aina ylistetään liikaa. :D Itse en ole tuota sun mainitsemaa elokuvaa nähnyt, mutta tiedän kyllä suunnilleen (arvostelujen, juttujen ym. perusteella) mistä siinä on kyse. :S

March 20th, 2013, 9:25 pm
Profile
Melody
Melody

Mulla ei oo varsinaisesti mitään lempi ohjaajaa, mutta Tim Burton on kyllä loistava :D

March 21st, 2013, 9:13 am
Profile WWW
NEXT LEVEL
NEXT LEVEL

Jahas, tuo niin inhottu Tarantino taitaa olla just mun suosikki. Tykkään sen tyylistä älyttömästi. Pitkiä kohtauksia, mehukasta dialogia, hienoja näyttelijäsuorituksia. Tuosta väkivallasta en osaa sanoa muuta kuin, että eipä sitä minuuttimääräisesti koskaan niin paljoa ole (Kill Bill on pieni poikkeus). Aihepiiri on toki aina väkivallasta. Pulp Fiction, Kill Bill ja Inglourious Basterds on varmaan ne suosikit.

Shapeless wrote:
Ainoo sen leffa mistä oikeesti tykkään on Inglorious Basterds... Mutta se onkin ehkä vähän erilainen Tarantino-leffa.

Mielestäni ainoa erilaisuus on se, että kaikki hahmot ovat sotilaita tai ihan 'taviksia' eivätkä rikollisia. Mutta se on oikeastaan aika iso ero. Tunnelma ei ole niin painostava kuin sen muissa elokuvissa. Muuten ihan Tarantinomainen pätkä.

Meja wrote:
Musta sitä aina ylistetään liikaa. :D

Mahdotonta. Tarantinoa ei voi ylistää liikaa. :lol:

March 30th, 2013, 11:06 pm
Profile WWW
RED LINE ~for TA~
RED LINE ~for TA~

yuza wrote:
Jahas, tuo niin inhottu Tarantino taitaa olla just mun suosikki. Tykkään sen tyylistä älyttömästi. Pitkiä kohtauksia, mehukasta dialogia, hienoja näyttelijäsuorituksia. Tuosta väkivallasta en osaa sanoa muuta kuin, että eipä sitä minuuttimääräisesti koskaan niin paljoa ole (Kill Bill on pieni poikkeus). Aihepiiri on toki aina väkivallasta. Pulp Fiction, Kill Bill ja Inglourious Basterds on varmaan ne suosikit.

Shapeless wrote:
Ainoo sen leffa mistä oikeesti tykkään on Inglorious Basterds... Mutta se onkin ehkä vähän erilainen Tarantino-leffa.

Mielestäni ainoa erilaisuus on se, että kaikki hahmot ovat sotilaita tai ihan 'taviksia' eivätkä rikollisia. Mutta se on oikeastaan aika iso ero. Tunnelma ei ole niin painostava kuin sen muissa elokuvissa. Muuten ihan Tarantinomainen pätkä.

Meja wrote:
Musta sitä aina ylistetään liikaa. :D

Mahdotonta. Tarantinoa ei voi ylistää liikaa. :lol:

Allekirjoitan kaiken!!! Kaikkia kunnia Tarantinolle. :mrgreen:

March 31st, 2013, 8:51 pm
Profile WWW
Reply to topic   [ 7 posts ]