Reply to topic  [ 87 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Joulu 
Author Message
NEXT LEVEL
NEXT LEVEL

Meja wrote:
Tuli mieleen, että onko teillä jotain omaa henk. koht joululaulu suosikkia? Ja onko kukaan käynyt / menossa johonkin joulukonserttiin? :)

Olen aika lailla kyllästynyt perinteisiin joululauluihin. Niitä on joutunut kuuntelemaan jo ihan tarpeeksi, enkä ole niistä muutenkaan koskaan välittänyt. Mieluummin kuuntelen jotain muuta joulufiilis musaa.

Mutta The Shadowsin ja Nightwishin versiot Walking in the Airista miellyttävät. Toki moni muukin on esittänyt tämän onnistuneesti. Oikeastaan vain alkuperäisestä en tykkää juuri ollenkaan.

FictionJunctionin Seiya (聖夜) on toinen kiva jouluinen kappale. Kuten Walking in the Airissä tässäkin on aika melankolinen mutta kaunis melodia. Sovitus hieman lämminhenkisempi tosin. Sopii hyvin kuunneltavaksi takkatulen ääressä.

Ja pistämpä tähän loppuun vielä Pikkuoravien joululaulun vuodelta 1959. :)

December 22nd, 2014, 12:29 am
Profile WWW
Dearest
Dearest

^ Itse en kauheasti välitä juuri niistä perinteisimmistä joululauluista (esim. Kulkuset, Joulupukki). Mun makuun sopivassa joululaulussa pitää olla melankoliaa ja alakuloisuutta. Esim. Tonttu, Varpunen jouluaamuna ja Heinillä härkien kaukalon. Mulla on sukujuuria Kaustisella, joten Konsta Jylhän Konstan joululaulu on mulle tärkeä. Linkitin tuohon JP Leppäluodon version kyseisestä kappaleesta. Mahtava versio! :hearts: Olin tässä jokin aika sitten katsomassa ensimmäistä kertaa Raskasta joulua- konserttia, koska henkilö, joka liput alunperin osti ei itse päässyt. Tykkäsin kyllä kovasti. Ei välttämättä ole kaikkien juttu, mutta mulle kyllä sopi erinomaisesti. ^^

Toinen yhtä tärkeä kappale on varmasti juuri tuo mainitsemasi Walking in the Air. Mulle tuo Nightwishin versio on jo kauan ollut kaikkein miellyttävin. Ei oo löytynyt toista vastaavaa.

En yleensä hirveästi perusta joululevyistä, mutta Corrinne Mayn The Gift on kuuntelemisen arvoinen. Tässä ja tässä pieni näyte Corrinnen upeasta tulkinnasta.

December 22nd, 2014, 2:53 pm
Profile
NEXT LEVEL
NEXT LEVEL

Juu, Kulkuset ja Joulupukki on just niitä kauheimpia mitä on. Ylipäätänsä melkeinpä kaikki amerikkalaiset ylipirteät happy happy joy joy kappaleet ovat rasittavia. Melankolia kelpaa mullekin tähän aikaan vuodesta. Ja Tonttu on kyllä todella upea kappale, olin ihan unohtanut. Sen verran kaunis melodia siinä, että vaikka sanatkin ovat hienot, niin mieluummin kuuntelen jonain instrumentaali versiona.

December 24th, 2014, 1:22 am
Profile WWW
Melody
Melody

Mulla on sama noiden joululaulujen kanssa. MItään ylipirteitä ei jaksa kuunnella minuuttia kauempaa. Toki johonkin mielentilaan se joskus sopiikin. Mutta harvemmin xD Varpunen jouluaamuna on mun yks lemppareitani. Suvi Teräsniskan ekaa joululevyä jouluisin kuuntelen yleensä. Mikään raskas hevi tai rock ei mun mielestä sovi joululauluihin. Niistä en nauti kauheasti myöskään. Jotku on helmiä, mutta raskaita joululauluja yleensä muuten välttelen :D

January 19th, 2015, 4:24 pm
Profile WWW
Dearest
Dearest

Olin perjantaina (tietämättäni) paikallisessa joulunavauksessa. Ihmettelin vaan kirjastosta tullessani, että onpa täällä keskustassa ihmeen paljon porukkaa ja huomasin sitten Pentikin ovessa lapun, että ovat tänään pidennetysti auki joulun avaus- tapahtuman vuoksi. :lolo: Lavalla oli menossa jokin esityskin, mutta eihän sinne nähnyt tällainen pätkä, enkä viihtinyt lähteä tunkemaan ihmismassan lävitse. Pakko kuitenkin sanoa, ettei ollut ihan mun tyyppiset iltamat. Ei se joulun tunne kyllä ihan hirveästi välittynyt. Olisipa ollut niitä perinteisiä kojuja tai jotain...tai ehkä en vaan tajunnut mihin mun ois pitänyt mennä? :roll:

Facebookissa näkyy olevan suosittu tämä "Osta tänä jouluna ainakin yksi Suomessa valmistettu lahja"- yhteisö. Ideana arvostan, käytännössä en kuitenkaan tiedä löydänkö tarpeeksi kiinnostavaa ja ennen kaikkea hintahaarukaltaan sopivaa suomalaista tuotetta. Tosin voiko teatterilahjakortin laskea suomalaiseksi lahjaksi? :ghgh:

November 22nd, 2015, 12:34 am
Profile
NEXT LEVEL
NEXT LEVEL

Meja wrote:
Tosin voiko teatterilahjakortin laskea suomalaiseksi lahjaksi? :ghgh:

Kyllä voi, kunhan paperi ja muste on suomalaista. :P

November 25th, 2015, 1:18 am
Profile WWW
Dearest
Dearest

^ xD Pitää varmaan lähettää kuitunäyte mun laboratoriossa työskentelevälle kaverille, että saadaan tähän asiaan - ainakin paperin kohdalta - selvyys. :lolo:

November 26th, 2015, 1:13 am
Profile
Reply to topic   [ 87 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9