Reply to topic  [ 12 posts ]  Go to page 1, 2  Next
j-pop vs. k-pop 

jpop vai kpop?
j-pop 64%  64%  [ 7 ]
k-pop 36%  36%  [ 4 ]
Total votes : 11

j-pop vs. k-pop 
Author Message
Melody
Melody

noniin, tännekin nyt vähän säpinää! Eli valitsin nyt vain nämä kaksi, kuitenkin ovat ehkä suosituimmat. Eli kumpi? Jonkinlaisia perusteluja olisi myös kiva kuulla!

Eli oma vastaukseni on jpop. Lempparini löytyvät japanin puolelta, joten pakkohan se on valita. Korean puolelta löytyy vain artisteja, joita kuuntelen enemmänkin satunnaisesti.

August 4th, 2012, 3:03 pm
Profile WWW
Dearest
Dearest

valitsen K-Popin koska ayu on ainoa japanilainen artisti jota kuuntelen :D kuuntelen sen sijaan enempi korealaisia bändejä ja laulajia, niissä on jotenki enemmän semmosta asennetta josta pidän kun taas japanilaisessa

August 4th, 2012, 3:17 pm
Profile
NEXT LEVEL
NEXT LEVEL

pakko vastata tällä kertaa niin että k-pop. :P Ayu on tietysti yksi lempiartisteista mutta jos katsotaan mun aasialaisen musiikin kuuntelua kokonaisuudessaan, niin j-pop on aika alakynnessä. Tietyt laulajat iskee, mutta korealaisia yhtyeitä kuuntelen suuremmissa määrin.

K-Popissa miellyttää ehkä hieman erilainen ote ja juuri tuo Last Angelin mainitsema "asenne"....... japanilaisten nuorten lempiyhtyeet eivät vaan vastaa omaa musiikkimakua kovin hyvin ^^ Varsinkin popyhtyeet ovat usein turhan kiiltokuvamaisia ja yllätyksettömiä mun makuun. J-popin helmet mun mielestä löytyvät juuri sooloartisteista~ K-pop toimii myös kansainvälisesti ehkä hieman vaivattomammin kuin japanilaisten tekemä musiikki. Kumpikaan ei silti ole missään nimessä huonoa.

August 4th, 2012, 5:57 pm
Profile
RED LINE ~for TA~
RED LINE ~for TA~

J-pop tietenkin!

En kuuntele paljon japanilaisia artisteja, MELKEIN voisi sanoa, että vain ayua, mutta K-poppia en pysty kuuntelemaan ollenkaan.

Japanilaisessa musiikissa on kuitenkin sielua, siis ainakin sellasessa mitä ite kuuntelen. Miten tämän nyt selittää? Jotenkin tuntuu olevan jokin suurempi merkitys ja musiikilla on aika usein syvällisempikin sanoma. Musta taas K-popin tapauksessa kaikki kappaleet ovat samanlaista yhtä massaa vailla sen kummempaa pointtia. Tuntuu, että artistien ja bändien kohdalla keskitytään usein paljon enemmän kaikkeen muuhun kun itse musiikkiin. :S Sellasta konemaista jytää eikä sitä tunnetta siellä takana. Lisäksi en voi sille mitään, mutta en vain tykkää siitä miltä korea kuulostaa laulettuna. Kuuntelen vaikka minkä kielisiä kappaleita, joten ei oikeen siitäkään voi johtua etten tykkäisi eri kielistä, mutta korea ei vaan kuulosta mun korvaan hyvältä kappaleissa.

Mutta tämä oma mielipiteeni. :D

August 4th, 2012, 7:02 pm
Profile WWW
walking proud
walking proud

Mun on kyllä pakko sanoa, et k-pop vie voiton :P Tää oli kyl tosi vaikee valinta, koska ainakin mulle on lähinnä artistikohtaista tykkäänkö jonkun yhtyeen/laulajan musiikista vai en. Et mun mielipiteet menee aikalailla yleistyksen piikkiin, mut kuiteskin.

K-pop tosiaan iskee muhun enemmän. Ayu on ainoo j-poppari, jota jaksan ihan aktiivisesti kuunnella, muuten mun mielenkiinto on aikalailla karissu pois. Mun mielestä k-popissa on länsimaisempi fiilis, kun taas j-popilla on ihan omanlainen soundi, jota muista maista on hankala löytää. Ehkä siks tykkäänkin k-popista yleisesti ottaen enemmän, länsimainen musa on kaikenkaikkiaan enemmän mun makuun. Lisäks korea on mun mielestä kivemman kuulonen kieli kun japani.

Ja idolimusiikin puolella Korea >>>>Japani imo

Mut niinkun sanoin, tää on lähinnä yleistystä. Muutenkin suurimman osan mun lempparikorealaisartisteista vois luokitella pop-kategorian ulkopuolelle.

August 4th, 2012, 8:10 pm
Profile
Dearest
Dearest

No musta itestä tuntuu siltä, että kuuntelen aika tasapuolisesti molempia, joten paha mennä valitsemaan. :/ Kumpikaan ei myöskään ole ylitse muiden vaan molempien maan musiikkikulttuurit - samoin kuin laulukieli - on aika tasavertaisia. Jos nyt vähän vertaan niin japanilaisen musiikin puolelta kuuntelen eniten poppia (2000-luku) ja vanhempia synth / new wave / psych julkaisuja (70-90 luku). Koreasta taas sitten selvästi enemmän poppia, mutta myös joitakin indiebändejä ja soololaulajia.

August 4th, 2012, 10:10 pm
Profile
Melody
Melody

Kyllä mullekin tämän valitseminen hetken mietitytti, mutta kun aattelee että ayu ja anna on japanilaisia ja kaikki ne, joihin "hurahdan" kaikkein pahiten, on yleensä japanilaisia. Toki rakastan korealaista musiikkia. Sieltä löytyy upeat yhtyeet kuten T-ARA ja 4minute, eikä unohdeta BoAa tai muitakaan! Mutta... jpop

August 4th, 2012, 10:16 pm
Profile WWW
progress
progress

K-pop-biisit onnistuvat viehättämään mua ehkä just viis minuuttia/pari kuuntelukertaa. Jotennn j-pop.

August 6th, 2012, 9:52 pm
Profile
progress
progress

Kyllä se minulla on ehdottomasti j-pop. Muutenkin kaikesta kuuntelemastani musiikista yli 50% on j-poppia kaikissa muodoissaan sekä j-rockia [ei kumminkaan Suomessa suosittua visual keitä]
Niin lapselliselta kuin se kuulostaakin, olin ensin vähän kuin k-poppia "vastaan" enkä juurikaan kuunnellut sitä, mutta pakko sanoa, että olen kyllä lämmennyt myös k-pop-artisteille. Mitään suurta palaa se ei musiikinkuuntelussani tosin haukkaa, ja tuppaakin käydä useinmiten niin, että kun j-popissa tykästyn kokonaiseen bändiin/ryhmään/artistiin niin kpopissa tykästyn hyvin harvoin kokonaisvaltaisesti, vaan tykästyn enemmänkin vain tiettyihin biiseihin.
k-pop on muutenkin menoltaan vähän enemmän sellaista hauskaa bilemusaa, joka "vain" kuulostaa kivalta, eikä sykähdytä muutoin. Ainakin näin on suosittujen ryhmien kohdalla, jota olen lähinnä k-popin puolelta itsekin kuunnellut.

Idolipopinkin puolella j-pop voittaa minulta pisteet.

Voisin verrata omaa vaakakuppiani tietynlaiseen "muutaman hitin ihmeeseen" korealaisen musan puolelta, kun taas j-popissa näin ei useinmiten käy.

Eli j-poppia pidän kokonaisvaltaisesti parempana ja kestävämpänä. En silti nää mitään vikaa k-popissakaan.

August 8th, 2012, 9:55 pm
Profile
Dearest
Dearest

ääh, tää on vaikee! :/ vaikka kuuntelenkin suurimmaks osaks j-popista vaan ayuu ja k-popist laajempaa valikoimaa niin valitsen ton j-popin, ymmärtää edes vähän jotain ja helpompi laulaa :lol:

August 19th, 2012, 4:10 pm
Profile WWW
Reply to topic   [ 12 posts ]  Go to page 1, 2  Next