Reply to topic  [ 51 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Euroviisut 
Author Message
walking proud
walking proud

Oletan, ettei Euroviisuista tarvi tarkempaa esittelyä tehdä :mrgreen: Tässä kuitenkin tän vuoden artikkeli Wikipediassa.

Eli tän vuoden Euroviisut järjestetään Azerbaidžanin pääkaupungissa Bakussa. Ensimmäinen semifinaali oli 22. päivä, tänään on toinen ja 26. päivä sitten finaali. Ensimmäisestä semifinaalista jatkoon pääsivät Islanti, Kreikka, Albania, Romania, Kypros, Tanska, Venäjä, Unkari, Moldova ja Irlanti.

Joten.. mitäs mieltä olette tähän mennessä jatkoon menneistä kappaleista tai Suomen biisistä? Tai Euroviisuista ihan yleisesti ottaen?

No siis, Euroviisujen tasohan tuntuu ainakin mun mielestä laskevan vuosi vuodelta, mut kyl tänä vuonna joukosta löytyy ihan hyviäkin (ja ainakin viihdyttäviä) biisejä. Mun henkilökohtainen suosikki on Albanian biisi "Suus", tosi upee ja dramaattinen kappale! Rona Nishliu osaa laulaakin kaiken lisäks. Ja Venäjä on niin hellyyttävä etten vaan voi olla tykkäämättä :mrgreen: Romanian biisi on myös tarttuva ja hauska.

Suomen biisi ei tehnyt muhun suurempaa vaikutusta, en oikeestaan kauheesti yllättyny, ettei se päässy jatkoon... Siis onhan Pernilla ihan hyvä laulaja ja biisi on nätti, muttei mun mielestä tarpeeks erottuva tai mieleenpainuva Euroviisuja varten. Kappaleen ruotsinkielisyyskään ei häirinny mua oikeestaan yhtään, muita maita tuskin kiinnostaa onko biisi ruotsiks vai suomeksi ja onhan ruotsi Suomen toinen virallinen kieli, joten...

En oo tähän mennessä kuunnellu muita kun ekassa semifinaalissa esitetyt biisit, eli muista en vielä anna kommenttia!

May 24th, 2012, 4:56 pm
Profile
Dearest
Dearest

Euroviisut käy huonommaks vaa vuosi vuodelta mun mielestä. Ei oo mitään häävejä kappaleita ja ainoot joista mä tykkään on Loreenin Euphoria ja Toojin Stay.

May 25th, 2012, 6:43 pm
Profile WWW
Dearest
Dearest

Tämän vuoden biisitarjonta on kyllä niin surkeaa, että taitaa ensimmäistä kertaa jäädä tuo finaali kokonaan katsomatta (ja olen 10 vuotta euroviisuja seurannut). Tykkään vain Makedonian ja Albanian kappaleista ihan tosissani, ja ne ovat myös ainoat jotka todella jäivät mieleeni. Olen myös vuosi vuodelta alkanut inhota yhä enemmän Turkin kappaleita, koska ne on joka vuosi samanlaisia. He voisivat ainakin muuttaa kaavaansa joskus.

Ja se hiton Euro Neuro oli kyllä ihan puhdas pohjanoteeraus. Hyi hemmetti. -.-

May 26th, 2012, 3:11 pm
Profile WWW
walking proud
walking proud

Mun mielestä tänä vuonna taas oli yllättävän paljon hyviä kappaleita! :mrgreen: Oli mukana tietty tosi mieleenpainumattomii ja huonojakin biisejä, mut suurin osa oli mun mielestä vähintään kuunnelltavia.

Mut joo, Ruotsin Loreen sit vei voiton. En voi valittaa, Euphoria on hyvä biisi ja Loreenilla on hieno ääni! Ihan oikeeseen osotteeseen voitto siis meni mun mielestä, vaik tavallaan kyl oisin halunnu Venäjän voittavan.. Mut kuten sanoin jo aikasemminkii, nii tykkäsin kans Albaniasta ja Romaniasta. Viron biisi oli myös tosi nätti ja Norjan kivan tanssittava. Toojista tulee kyl niin paljon Eric Saade mieleen...

May 27th, 2012, 3:28 pm
Profile
Dearest
Dearest

Minä en kerennyt katsoa tämän vuoden euroviisuista kuin pieniä pätkiä. Töiden takia joutui mennä niin aikaisin nukkumaan, ettei sitten jaksanut yrittää väkisin valvoa. :P Mitä nyt kerkesin TV:tä katsomaan niin tämän vuoden kisat oli ainakin visuaalisesti tosi upeat ja näyttävät. Myös kappaleet oli musta parempia kuin viime vuonna. Omat suosikkini olivat Kypros, Italia ja Ruotsi.

Loreen oli varma voittaja. Tämän vuoden kisoista menikin vähän koko jännitys hänen ennakkosuosionsa takia. Mutta ihan hyvä valinta minusta ja Loreen vetää tosi hyvin livenä kuten jo esim. Voice of Finland karsinnoissa saimme todistaa. ^^ Minua kiinnostaa hänen tuleva debyyttialbuminsa tosi kovasti.

June 13th, 2012, 9:46 pm
Profile
Melody
Melody

mäkään en kattonu viisuja ku ne tuli mutta kaverilla oli digiboksissa tallennettuna se, joten katottiin se kohta jossa näytetään kaikista biisesitä pätkiä ja sitten katottiin miten äänet meni. En enää muista maita enkä oikeastaan biisejäkään ku ne niin äkkiä katottiin läpi mutta oli siellä ihan jees kappaleita, pakko myöntää. Joissakin kohtaa sai olla aika wtf kun joku hemmetin paska biisi veti kaikki äänet xD ja britit, raukat, niillä ei edes ollu muistaakseni huono biisi eikä melkee kukaa äänestäny niitä. Mutta niiku suomen juontaja tai kuka lie sanoikin, että kun briteillä ei oikeastaan ole naapurimaita niin kukaan ei lähde äänestämään, minkä biisin ikää ne viisuihin viekään. Ens vuonna brittien voitto kiitos.

Ja ne suomen juontajat.. hemmetti ku niitä ei saanu deletoida siitä xD järki meni melkeen.

June 14th, 2012, 2:28 pm
Profile WWW
walking proud
walking proud

Suomen juontaja oli kyl jotaan niin järkyttävää... Heitti niin kuivaa läppää ettei siinä voinu muuta kun tuntea myötähäpeää :|

Ite en oo koskaan ymmärtäny tota "äänestetään naapurimaita" -juttua, ite äänestän biisin enkä maan perusteella :/ Hyvä mun on tosin sanoa, koska Ruotsi ja Venäjä oli mun suosikit tänä vuonna.. :mrgreen:

June 14th, 2012, 8:01 pm
Profile
Melody
Melody

tuota naapurimaiden äänestämistä mäkään en oo koskaan ymmärtäny. Ite päättelisin sen niin, että eipähän oo pitkä matka jos haluaa viisuihin paikalle mennä :D

June 14th, 2012, 9:12 pm
Profile WWW
Dearest
Dearest

jos diandra valitaan edustamaan suomea euroviisuihin niin ei jumalauta, ei sillä flopilla paljoo ääniä saada

December 3rd, 2012, 7:45 pm
Profile WWW
Melody
Melody

mä en jaksa enää edes välittää suomen valinnoista, kun ei ne osaa koskaan valita ketään järkevää... xD

December 3rd, 2012, 11:48 pm
Profile WWW
Reply to topic   [ 51 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next