Reply to topic  [ 51 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Euroviisut 
Author Message
Dearest
Dearest

Nyt on edetty siis jo 1. semifinaaliin, joka pidettiin tänään tiistaina (6.5). Katsoin kaikki esitykset ja tein samalla muistiinpanoja. Tässä hieman omia ajatuksiani illan artisteista. Jos maan perässä on X se tarkoittaa, että maa pääsi tämän illan äänten perusteella finaaliin. Tämä jo tässä vaiheessa tiedoksi, jos joku ei vaikka halua spoilaantua. :)

Armenia X
- Alku herätti vähän epäilystä, koska esittäjän (miehen) ääni oli välillä epävireinen. Tämän kappaleen pelastukseksi koitui kuitenkin upea kertosäe, jossa äänen "raakuus" toimi. Tämän vuoden euroviisuissa on paljon kappaleita, joissa on dubstep ja edm elementtejä. Tämän kappaleen kertosäkeessä hyödynnettiin juuri noita molempia.

Ruotsi X
- Tämähän on yksi ennakkosuosikeista. Mielestäni kappale alkaa kauniisti, mutta tempon nopeutuminen ja lopun toisto pilaa kappaleen muuten niin hienon tunnelman. Jos tämä olisi pidetty yhtä rauhallisena kuin se alkoi, olisin pitänyt paljon enemmän. Nielsen on kuitenkin näyttävä nainen, ei siinä mitään.

Islanti X
- Katsoin Suomen esikatselut ja siellä näin myös Islannin edustusvideon. Siinä vaiheessa en tykännyt yhtään, mutta nyt live vetona tämä toimi! Kappale sai hyvälle tuulelle ja yleisö otettiin hyvin mukaan.

Albania
- Hersin esitys oli oma suosikkini, mutta yllättäen (mä niin arvasin tämän!) se ei päässyt jatkoon. :/ Kappale oli hyvä ja vähän Evanescence- tyylinen. Luulen, että monet jätti äänestämättä tätä, koska esitys ei ollut niin näyttävä. Itelle kuitenkin nousi kappale ja Hersin ääni näyttävyyden yläpuolelle. Ja kun muistelen miten kauhea se musiikkivideo oli niin tämä on kyllä tuhat kertaa parempi!

Azerbaizan X
- Ihan hyvä balladi, mutta se ei saavuttanut live-esityksessä samaa intensiivisyyttä kuin videolla; liian isot puitteet. Mulle tuli tästä mieleen se yksi amerikkalainen (?) laulaja, jolla oli vuosi-pari sitten vähän samantyylinen kappale. Se soi radiossakin aika tiuhaan. En myöskään ole ainoa, jota ärsyttää, että azerbaizan osallistuu kisoihin jälleen kerran ruotsalaisella sävellyksellä. Silloin ainakin itse miellän, että voitto on heille tärkeämpää kuin oman kulttuurin sisäisen osaamisen esittely.

Ukraina X
- Kirjoitin itselle ylös: huono lavatoteutus --> mikä ihmeen oravanpyörä!? :D Neiti oli liian itsevarma mun makuun ja kappaleen tic toc hokema kulunut.

Belgia
- "Itsestäänselvyyksiä" laukova kappale. Rakkauslaulu äidille? Wannabe Paul Potts / Freddie Mercury ei yllä läheskään esikuviensa tasolle. En siis tiedä ketä hän oikeasti ihailee, mutta mulle tuli nuo kaksi mieleen esityksen aikana.

Moldova
- Väärä esittäjä ihan ok kappaleelle tai päinvastoin. Hieman tylsähkö edm ralli.

San Marino X
- Vihasin tätä videon perusteella (päähän jäi vaan maybe, maybe- hokemat), mutta yllättäen tänään tykästyin tähän. Mun isä sanoi aika hyvin, että tämä tuo mieleen jonkun vanhan bond- tunnarin. Ehdottomasti yks mun suosikeista finaalia ajatellen.

Portugali
- Laulaja oli liian vaisu. Passittaisin hänet tanssitunnille ja ottaisin lavalle enemmän värikkäisiin asuihin pukeutuneita naistanssijoita. Ei sytyttänyt. Portugalin kielestä kuitenkin plussaa!

Hollanti X
- Leppoisaa kesäillan musaa. "Kahden show" oli intiimi, mutta mietin tajuaako massa tämän kappaleen hienouden. Ilmeisesti tajusi, koska duo äänestettiin jatkoon.

Montenegro X
- Jos on nähnyt kappaleen videon niin kuvittelee/näkee sen tarinan mielessään. Hienot sanat ja hyvät nousut. Mies laulaa hyvin ja tähän on sekoitettu kansanmusiikkia. Ainoa miinus tulee kappaleen "kuin seinään" loppumisesta.

Unkari X
- Mulla on vähän ristiriitaiset mielipiteet tästä. Toisaalta tykkään ja toisaalta en. Mun mielestä "come on!"- huuto oli kuitenkin ristiriidassa kappaleen aiheen (perheensisäinen väkivalta tms.) kanssa. Tämä oli jotenkin liian ei-euroviisumainen.

Venäjä X
- 17 vuotiaat tytöt laitetaan laulamaan viisua, jonka voisi luulla olevan peräisin muutaman vuosikymmenen takaa... Show oli ihan hieno, mutta ei tällä kyllä voiteta. Toivottavasti. Sehän tästä vielä puuttuisi. :roll:

Kaikki kannustamaan sitten Suomea torstaina! Hyvä Seinäjoki! :)

May 7th, 2014, 1:08 am
Profile
Dearest
Dearest

Mietteitä semifinaalin II osasta. Jos maan perässä on X se tarkoittaa, että maa pääsi tämän illan äänten perusteella finaaliin.

Malta X
- Hyvä kappale, mutta ei herätä minussa minkäänlaisia tunteita. Kun kuulin tämän ekan kerran tuli mieleen Avicii rip-off ja tulee vieläkin...

Israel
- Tämäkin oli sellainen kappale, jolta odotin videon perusteella aika vähän, mutta joka yllätti lopulta positiivisesti. Laulajalla oli hyvä lavan haltuunotto. Ääni ei varmasti ole kaikkien mieleen, mutta itse tykkäsin. Vakuuttava. Itse äänestin vain Israelia tässä semifinaalissa ja eipä auttanut....<___<

Norja X
- Vähän liian pliisu ja itkuvirsimäinen. Ei vaadi mun mielestä hirveitä laulunlahjoja esittäjältä. Tietysti tunne pitää olla kohdillaan ja musta tässä se jäi vähän vaisuksi. Kirjoitin itelleni ylös "Työläisen laulu". Ehkä sen takia, että kookkaasta miehestä tuli rakennusmies mieleen.

Georgia
- Mun on aika vaikea ottaa tätä vakavasti. Naisen äänessä on ihan pieni Shakira- vivahde. Liian outo kappale mulle ja euroviisuyleisölle.

Puola X
- Kaikki nyt tietää miksi tätä on katsottu youtubessa 40 miljoonaa kertaa... Kappale hukkuu massaan ja olikohan kirnutyttöjen varustus edes aito? :roll:

Itävalta X
- Tykkäsin kyllä tosi paljon ja niin näytti yleisökin. Jos suosio jo tässä vaiheessa on näin suuri niin Conchita saattaa tehdä Loreenit. Oli kyllä vakuuttava esitys, mutta en silti haluaisi pitää Itävaltaa jo voittajana, koska se vie kaiken jännityksen lauantailta...

Liettua
- Pidän kertosäkeestä, mutta tässä ei ole sellaista wow- faktoria. Mieleen jäi vain laulajan puku ja lopun sähköiset hiukset. :lol:

Irlanti X
- Näyttävä lavaesiintyminen, mutta en ymmärrä sen yhteyttä kappaleeseen (laulaja on puettu kreikkalaiseksi jumalattareksi tms?). Hieno lavashow ei kuitenkaan auta, jos kappale on kehnon tasapaksu. Näköjään joku silti äänesti.

Valko-Venäjä X
- Sanat = eheh. Kaikilla esiintyjillä on poikabändilook, vaikka tämä on vain yhden miehen show. Paras hetki - tarkemmin sanottuna paras hetki koreografiassa - on "sivuaskelkipittely". Repesin siinä kohtaa. :lol:

Makedonia
- Kliseiset sanat. En tajua lavashown ideaa. Huomaa tosi selvästi, että laulajaa jännittää.

Sveitsi X
- Sanat mättää taas... Esityksessä oli vähän liikaa kaikkea ja viheltely tekee mun koiran rauhattomaksi. :lol:

Kreikka X
- En tanssisi tämän tahtiin (tai ehkä tuolla paikan päällä euroviisuyleisön joukossa vois innostua). Trampoliini vei tän esityksen 1-0.

Slovenia X
- Hyvä laulaja mutta tylsä kappale. Mulle tulee jostain syystä esittäjän sinisestä mekosta noita-aikka mieleen.

Romania X
- Taas tällaista edm kuraa. Alku oli lupaava, mutta sitten... Jotenkin nämä duetoinnit ei Hollantia lukuunottamatta ole tänä vuonna kovin onnistuneita.

edit. Suomea en tässä erikseen arvostellut, mutta pääsimme jatkoon ja se on pääasia. Nyt kun Softengine on jo kerran päässyt kokeilemaan vetämistä suurelle yleisölle niin lauantaina voi sitten ottaa rennommin.

May 9th, 2014, 12:37 am
Profile
progress
progress

Harmittaa, ettei tän(kään) vuoden viisut oo ollu kovin hyvää ollenkaan. Oli vaan about 2 kappaletta joista tykkäsin ihan, muut oli sellasia jotka ei uponnut ollenkaan.

Kolme inhokkia kyllä. Puola, Norja ja meidän oma kipale.

Mä en tykännyt suoman kappaleesta en sitten yhtään. Se oli niin mitätön, ei jää mieleen, ei osanneet edes laulaa. En muista yhtään millanen se oli heti kun seuraava kappale alko, se oli niin turha.
Norja meinas pistää mut uneen kesken biisin. :/
Puola, mun ykkösinhokki. Kyllä tuli miehiltä ääniä, joo ihan varmasti. Eipä oo tietoo taitoo mutta ruudussa meloonit, sillähän sitten jatkoon mentiin tieteskin. Ugh. Oikeesti kuvotti koko esitys.

May 10th, 2014, 4:46 pm
Profile
NEXT LEVEL
NEXT LEVEL

Latvian kakkulaulu on ihan paras. Aivan täydellinen vääryys että se ei päässyt finaaliin. :x

May 10th, 2014, 9:40 pm
Profile WWW
Melody
Melody

ruotti ja oma seinäjoen porukka ♥ muut kyllä petti aika kivasti. Vaikka ei saisi, niin mua tosissaan rupes naurattamaan se partanainen, drag queen mikä ikää :D:D seki äijä voitti vaan partansa ansiosta. ja ne teletappi äijät voi luoja.

May 11th, 2014, 1:24 pm
Profile WWW
NEXT LEVEL
NEXT LEVEL

Noh, drag queen herätti kyllä pientä hilpeyttä. Mutta en ole yllättynyt että voitti. Ihan kiva se kappale oli. Kreikka oli kuitenkin mun suosikki, mutta häntäpäähän sekin tais jäädä. Tyypillistä...

May 11th, 2014, 1:30 pm
Profile WWW
Dearest
Dearest

Mun mielestä Conchita taas voitti juuri kappaleensa ansiosta. Siinä oli vähän sellaista James Bond/maailmanlopun tunnelmaa. :D Itse äänestin finaalissa Sloveniaa ja San Marinoa. Kumpikin jäi ihan listan loppupäähän pisteissä...

Olin kyllä aika ihmeissäni, että Hollanti nousi pisteissä toiseksi. Itse tykkäsin kyllä, mutta ajattelin, että monet ei tajua kappaleen hienoutta koska se ei ole niin euroviisumainen.

Suomi muuten taisi päästä lopputilastoissa sijalle 11. Musta se ei ole ollenkaan huonosti verrattuna pariin aikaisempaan vuoteen! Olin ylpeä "meidän pojista". :)

May 11th, 2014, 1:48 pm
Profile
walking proud
walking proud

Meja wrote:
Suomi muuten taisi päästä lopputilastoissa sijalle 11. Musta se ei ole ollenkaan huonosti verrattuna pariin aikaisempaan vuoteen! Olin ylpeä "meidän pojista". :)

Mustakin sijoitus oli hyvä (I'm also quite proud), koska se oli paras sija sitten Lordin voiton! Uskoinkin, että nyt ei jäädä jumbosijoille tällä kertaa. Ei Something better ylihyvä biisi ole, mutta erottuva tässä porukassa ja näemmä uppos aika moneen maahan jollain tavalla. En kattonut finaalia kokonaan, koska katottiin Bondi eka, mutta just sen loppuessa oli Softenginen vuoro ja siitä eteenpäin tuli katottua. Väsytti vain pirusti jo yhdeltätoista, mutta pisteiden jaon katoin sen verta jännityksellä, että ei siinä silmät luupahdellut. xD

Tämä oli muuten eka kerta, kun katoin Euroviisut lähes kokonaan (eli pisteiden jaon). Pisteiden jaon jälkeen telsu meni kiinni heti, vaikka sitten olisi kuullut sen voittajabiisin. Jeps, ei mielipidettä siitä, koska en ole sitä aiemminkaan kuullut kokonaan. Niistä esityksistä, jotka näin/kuulin, Unkari uppos eniten oikeastaan ja alussa melkein näytti, että sijoitus kisassa olisi kärkikolmikossa. En ymmärtänyt sitä Alankomaiden kakkossijaa, mutta toisaalta biisi oli "asiallinen"/laadukas. Tosi tylsän tavanomainen vain, imo. :?

May 11th, 2014, 5:51 pm
Profile
progress
progress

Meja wrote:
Mun mielestä Conchita taas voitti juuri kappaleensa ansiosta. Siinä oli vähän sellaista James Bond/maailmanlopun tunnelmaa.

Ehdottomasti samaa mieltä. Oli ainoo biisi mun mieleen, muut oli massaa ja unohtu helposti. Vähän inhottaa se että ihmiset sanoo että voitti ainoostaan "partansa ansiosta" kun queer/drag ihmiset on muutenkin sorrettua ympäri maailmaa. Kts. Venäjän reaktio. Miten hänen partansa mihinkään vaikuttaa? Ääni ja biisi ja esityksen toteutus on se joka vaikuttaa. Biisi oli äärimmäisen voimakas ja ansaitsi voiton.

^En kans ymmärrä Alankomaita. Toki oli kiva ja näin mut ei jääny ollenkaan mieleen? Pisteiden jaossa olin ihan et hetki, mikä Alankomaiden esitys nyt olikaan?

May 11th, 2014, 8:48 pm
Profile
Dearest
Dearest

^ Muakin vähän huvittaa nuo partakommentit varsinkin nyt kun oon nähnyt useamman kommentoivan sitä seikkaa. En usko, että kukaan pelkästään parran takia äänesti. Parta/muuten "outo" ilmestys saattoi vaikuttaa siihen, että se (Conchitan) esitys jäi yleisölle ja kotikatsojille paremmin mieleen. Semifinaalissa ihmiset ehkä kiinnitti enemmän huomiota Conchitan erikoiseen ulkonäköön, mutta finaalissa kuunneltiin jo itse biisiä. Kuka olisi parrasta huolimatta äänestänyt tätä artistia, jos hän olisi esittänyt vaikka Italian tai Norjan kappaleen? En usko, että hirveän moni. Tuo Rise Like A Phoenix oli kait ihan Conchitaa varten räätälöity sanoja myöten tai ainakin ne kävivät yks yhteen kokonaisuuden kanssa.

May 11th, 2014, 10:10 pm
Profile
Reply to topic   [ 51 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next